AndroidHealthClinic

aanmelden bij de politie?

Mighty zei:
Ik werk er nu als bewaarder, maar ben bezig te solliciteren naar DV&O. Die vervoeren gedetineerden. Van daaruit kun je makkelijker doorstromen naar bijzondere dienstenbinnen Justitie en als je daar eenmaal zit, kun je ook de overstap maken naar AT. Dat is wel iets wat ik ambieer.
Maja, het kan ook zo zijn, dat ik hier binnen een jaar een leidinggevende functie heb en dan blijf ik zitten waar ik zit.

Dikke onzin! Je kan alleen bij het AT als je ervaring hebt als politie-agent. Je kan zelfs als je bij de BBE gezeten hebt geen AT'er worden. Je moet eerst minimaal 4 jaar politie-agent zijn. En dat is exclusief je opleiding!

www.arrestatieteam.nl

big kelvin zei:
Ik doe beveiliging.Maar ik heb wel de papieren om agent te worden.;)

Sorry kelvin ik mag je graag maar dit is dikke zever! "De papieren om agent te worden"? Iedereen moet de keuring halen en de opleiding van 3 jaar volgen om agent te worden en 4 jaar om hoofdagent te worden!

@Spietje16: Ik heb nu alle keuringen gehad en wacht op de uitslag van het CCM (voorheen LSOP). Voor meer info over de keuringen kan je PM'en!

Effe een quote van de site:

Ruime politie-ervaring is vereist

Een sollicitant moet in het bezit zijn van enkele jaren politie werkervaring. Officieel staat deze eis op 4 dienstjaren; in verband met het drastische persooneelsgebrek binnen de AT's verschilt deze eis per arrestatieteam. Zo staat de norm van AT Amsterdam-Amstelland op 2 jaar

Ik ben nu dus ook bezig met mijn sollicitatie bij de politie na aardig wat jaar voor defensie te hebben gewerkt. De enige overstap die mogelijk is is naar de DKDB. Dit is de persoonsbeveiligings tak van de politie. Hier word je alleen BOA en geen opsporingsambtenaar en dus geen agent!

Dr. Worf zei:
Dikke onzin! Je kan alleen bij het AT als je ervaring hebt als politie-agent. Je kan zelfs als je bij de BBE gezeten hebt geen AT'er worden. Je moet eerst minimaal 4 jaar politie-agent zijn. En dat is exclusief je opleiding!
www.arrestatieteam.nl
Sorry kelvin ik mag je graag maar dit is dikke zever! "De papieren om agent te worden"? Iedereen moet de keuring halen en de opleiding van 3 jaar volgen om agent te worden en 4 jaar om hoofdagent te worden!
@Spietje16: Ik heb nu alle keuringen gehad en wacht op de uitslag van het CCM (voorheen LSOP). Voor meer info over de keuringen kan je PM'en!
Als dat onzin zou zijn, waarom is een kennis van me nu dan bezig met de soll.procedure, terwijl hij geen politie-ervaring heeft, maar bij het BOT zit? Op arrestatieteam.nl zijn idd vaak discussies over het hele aanname-gebeuren en welke kwalificaties je moet hebben, etc.. Echter, je kan via Justitie dus wel naar het AT en dat is dus, zoals ik al schreef, via het BOT.
Over die papieren van Kelvin; daar kan hij best gelijk in hebben. Als hij namelijk zijn Mavo heeft of een andere middelbare school heeft afgemaakt, kan hij dus solliciteren en heeft hij dus de geschikte papieren om bij de politi te kunnen gaan werken.

Dr. Worf zei:
www.arrestatieteam.nl

Dat is niet helemaal waar. Nu is het zo dat je na twee jaar opleiding en BBE achtergrond naar het AT (nabehalen AT opleiding) door kan stromen. Tijdens en of na het AT mag je de rest afmaken.

Trouwens, bij de DKDB kun je alleen terecht komen als je politie-ervaring hebt en sinds een jaar ongeveer vragen ze nu ook ex-militairen. Over Justitie-personeel heb ik nog niets gehoord, dus ik weet niet waar je dat vandaan hebt?
Edit: Ik las het verkeerd. Je komt zelf bij Defensie vandaan en kunt van daaruit naar DKDB. Ik dacht, dat je bedoelde, dat het mogelijk is van Justitie naar DKDB over te stappen. Mijn excuses.

Mighty zei:
Als dat onzin zou zijn, waarom is een kennis van me nu dan bezig met de soll.procedure, terwijl hij geen politie-ervaring heeft, maar bij het BOT zit? Op arrestatieteam.nl zijn idd vaak discussies over het hele aanname-gebeuren en welke kwalificaties je moet hebben, etc.. Echter, je kan via Justitie dus wel naar het AT en dat is dus, zoals ik al schreef, via het BOT.
Over die papieren van Kelvin; daar kan hij best gelijk in hebben. Als hij namelijk zijn Mavo heeft of een andere middelbare school heeft afgemaakt, kan hij dus solliciteren en heeft hij dus de geschikte papieren om bij de politi te kunnen gaan werken.

Als dit zo is dan neem ik uiteraard mijn woorden terug. Hievan ben ik nog niet op de hoogte..

Wel een leuke discussie trouwerns want het AT-politie is nu mijn grote doel! Werk kan je het niet noemen, meer een passie!

AT (en alle andere speciale eenheden trouwens) is idd geen werk, maar een levenswijze. Zit je al lang bij arrestatieteam.nl? Ik lees daar regelmatig op het forum, maar ben niet een actieve poster.

• Topic Starter Topic Starter
Dr. Worf zei:
Als dit zo is dan neem ik uiteraard mijn woorden terug. Hievan ben ik nog niet op de hoogte..

Wel een leuke discussie trouwerns want het AT-politie is nu mijn grote doel! Werk kan je het niet noemen, meer een passie!

lol dus jij ziet de politie niet eens als een uitdaging?
maar jij ziet at als grotere doel?
ik ben al blij als ik bij de politie kan komen
btw
weet iemand nog meer kazzusen? of waar je die kan vinden?
karma in return

big kelvin zei:
Ik doe beveiliging.Maar ik heb wel de papieren om agent te worden.;)

onzin een politieagent mag minstens 5jaar geen functie uitgeoefend hebben als bewaker .

een bewaker mag zelfs in de laatste 5jaar geen testen gedaan hebben bij de politie .
denk maar aan blue drain , old boys ...

spiertje16 zei:
lol dus jij ziet de politie niet eens als een uitdaging?
maar jij ziet at als grotere doel?
ik ben al blij als ik bij de politie kan komen
btw
weet iemand nog meer kazzusen? of waar je die kan vinden?
karma in return
CASUS, meervoud CASUSSEN!:D Op politie.nl kun je een test doen, om te zien of je geschikt bent om agent te worden. Dat zijn ook mini-casussen. Ik weet niet waar je echt veel voorbeelden kunt vinden. Je kunt het ook zelf bedenken, maja dan heb je geen voorbeeld van hoe het daadwerkelijk moet. Misschien kun je langs een politiebureau gaan om te vragen of ze het daar hebben? Toon je meteen goede inzet en misschien spreek je alvast mensen, die je tijdens soll.procedure nog tegenkomt. Dan weten ze iig al wie je bent en dat je behoorlijk geïnteresseerd bent.

koetje zei:
onzin een politieagent mag minstens 5jaar geen functie uitgeoefend hebben als bewaker .
een bewaker mag zelfs in de laatste 5jaar geen testen gedaan hebben bij de politie .
denk maar aan blue drain , old boys ...
Huh? Wat bedoel je daarmee? Dat een beveiligingsbeambte geen politieagent kan worden, tenzij hij/zij 5 jaar lang gestopt is met zijn/haar beveiligingswerk?

Mijn schoonzus zit bij de politie. Volgens haar is niet je lichaamlijke conditie maar je geestelijke conditie het belangrijkst. Je gaat immers een pistool dragen.
Je moet kunnen relativeren. En ook humor van rascisme kunnen onderscheiden. Helaas spiertje.....

Misschien stadswachter?

koetje zei:
denk maar aan blue drain , old boys

Volgens mij is dit niet waar.. maar ik kan me vergissen natuurlijk. Heb je een linkje koe?

Wat doet het arrestatieteam precies dan?
Ik wil daar ook bij.

kan iemand mij vertellen wat een 'kazzus' of 'kazzusen' zijn? :D

nee dat zijn kazzaggen ;)

• Topic Starter Topic Starter
zeekip zei:
Mijn schoonzus zit bij de politie. Volgens haar is niet je lichaamlijke conditie maar je geestelijke conditie het belangrijkst. Je gaat immers een pistool dragen.
Je moet kunnen relativeren. En ook humor van rascisme kunnen onderscheiden. Helaas spiertje.....

Misschien stadswachter?

waar slaat dit nou weer op
wie heeft het over rascisme???

Terug
Naar boven