Fitness Seller

Aanmerkingen op PC

Jij bent echt de ideale kandidaat voor een Mac. Ik weet nu al op voorhand dat je het de beste koop van je leven zou gaan vinden en me zou bedanken voor het advies. En voor het geld hoef je het niet meer te laten, zo duur is een imac niet als je niet de absolute top qua hardware kiest (die je toch niet nodig hebt).

Als je zo door blijft gaan schaf ik me in de toekomst ook nog een keer een Mac aan ook, aleen uit nieuwsgierigheid. :D

Ik heb deze voor je samengesteld.

CPU Socket AM3
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
4x 3200 MHz

Corsair CMPSU-650TX
650 Watt Voeding

Moederbord Socket AM3
GigaByte GA-MA785GT-UD3H

Harddisk 3,5 inch SATA
Western Digital WD1001FALS
1.000 GB Caviar Black

Geheugen DDR3-1333
Patriot 4 GB DDR3-1333 Kit

Midi Tower
Cooler Master CM 690

DVD-reWriter Serial-ATA
Sony Optiarc AD-5240S-0B

Subtotaal:€ 597,90

Dit is met onboard videokaart en zonder assemblage en OS. Een i7 systeem is qua gamen niet heel veel beter dan een snelle quad of zelf dual core CPU, maar is wel zeer sterk in multitasking en grafische taken zoals renderen etc. Je komt dan wel duurder uit.

600 euro en nog steeds geen scherm, muis, keyboard, aparte videokaart en OS. Doe er 400 euro bij en je hebt de eerste imac met alles erop en eraan.

Als je zo door blijft gaan schaf ik me in de toekomst ook nog een keer een Mac aan ook, aleen uit nieuwsgierigheid. :D
Hehe niet twijfelen zou ik zeggen.

Heb alles van Alternate.nl - Ben nogal een n00b, dus heb die shit gewoon een beetje bij elkaar gepakt. Gamen doe ik niet. Ik doe alleen veel zware applicaties (naast elkaar) draaien.

Ik snap alleen niet waarom ik twee keer geheugen nodig heb :roflol:

Hulp zou fijn zijn!

Dat twee keer geheugen komt omdat je een upgrade kit erbij hebt zitten. Dat is normaal gesproken een setje (moederbord, geheugen, processor) wat je kan gebruiken om een oude PC te upgraden. Misschien is het verstandiger om dat niet te doen, aangezien die upgrade kits vaak niet van geweldige merken zijn. Gewoon apart een mobo, geheugen en processor kopen.

600 euro en nog steeds geen scherm, muis, keyboard, aparte videokaart en OS. Doe er 400 euro bij en je hebt de eerste imac met alles erop en eraan.

Vraagje uit nieuwsgierigheid, heb er weinig verstand van... Hoe zit het met upgradability van die Mac's eigenlijk? Stel dat ik bijvoorbeeld over een jaar of twee een nieuwere videokaart, extra geheugen of snellere processor wil plaatsen.. is dit ook mogelijk zoals bij pc's?

die zijn zeker hun geld waard, ten eerste verslaat de i7 920 alle quads voor number crunching, niet op alle fronten noemenswaardig en op een aantal punten gelijk aan quads als de q 9550.

voor gamen zal het weinig uit maken idd maar daarnaast is de i7 920 nauwelijks duurder dan de q9550 naast het feit dat je een socket hebt die futureproof is in tegenstelling tot de 775 socket met nagenoeg geen uitbreidingsmogelijkheden voor de toekomst.

in dit geval duurkoop=goedkoop, al valt dat duurdere zelfs reuze mee.

250 euro noem jij nauwelijks duurder? ???

Vraagje uit nieuwsgierigheid, heb er weinig verstand van... Hoe zit het met upgradability van die Mac's eigenlijk? Stel dat ik bijvoorbeeld over een jaar of twee een nieuwere videokaart, extra geheugen of snellere processor wil plaatsen.. is dit ook mogelijk zoals bij pc's?
Geheugen, en bij macbook HD en batterij kan je zelf heel makkelijk upgraden, duurt paar minuten. Videokaart en cpu zal afhangen van model denk ik, sommige wel , sommige niet. Kan je best eens vragen op het forum of aan de support. Anders eens langsgaan in een store kan ook altijd (er lopen geen opdringerige verkopers rond en je wordt altijd goed geholpen).

voor 1000 euro heb ik wel een iets snellere pc dan zo een i-mac ze

imac lol

2,66-GHz Intel Core 2 Duo
2 GB geheugen
320-GB harde schijf1
8x dubbellaags SuperDrive
NVIDIA GeForce 9400M grafische kaart
20 inch monitor

1.098,99 €

voor 1000 euro heb ik wel een iets snellere pc dan zo een i-mac ze

imac lol

2,66-GHz Intel Core 2 Duo
2 GB geheugen
320-GB harde schijf1
8x dubbellaags SuperDrive
NVIDIA GeForce 9400M grafische kaart

1.098,99 €
Wat ben je met een snelle pc als je OS niet vooruit te branden is na een jaar erop werken?

Wat ben je met een snelle pc als je OS niet vooruit te branden is na een jaar erop werken?

sinds windows xp nooit meer problemen gehad , nooit gehoord van een
backup, zodat je binnen 5 minuten alles terug kan zetten?

ik ga trouwens niet zeggen dat i-mac slecht werkt, maar de specificaties zijn maar pover voor die prijs

250 euro noem jij nauwelijks duurder? ???

50,- meer op een investering die de toekomst heeft aangezien een 920 een instapmodel is op een nieuwe technologie tegenover de oudere technologie die zn top met de door jou eerder genoemde quadcore heeft bereikt.

mocht je dan ooit willen uitbreiden dan hoef je dus je nietcomplete mobo/cpu/geheugen te vervangen wat je ongetwijfeld krijgt als je de q9xxx wilt vervangen.

dus ja dan is een paar tientjes of meer nauwelijks duurder, tenzij je van plan bent nooit up te graden uiteraard maar dat lijkt me sterk.

sinds windows xp nooit meer problemen gehad , nooit gehoord van een
backup, zodat je binnen 5 minuten alles terug kan zetten?

ik ga trouwens niet zeggen dat i-mac slecht werkt, maar de specificaties zijn maar pover voor die prijs
Tuurlijk kan je een image erop zetten met je favo programma's. Maar de meeste mensen kunnen dit niet en dan zit je nog steeds met het feit dat je mogelijk terug gaat naar oudere versies van software en je dus alles weer moet upgraden. Als je technisch sterk bent dan ja, kan je je pc jarenlang lekker laten draaien aan een lagere prijs. Maar ik had altijd wel ergens zorgen over met een pc, of er zat weer eens spyware op, of een virus, of hij werd te traag, of Windows had bugs, blue screens. Vroeger was ik regelmatig pissig aan de computer (en ik ben geen noob op comp.) en nu zit ik elke dag zonder 1 frustratie te werken :D

De specs van het goedkoopste model zijn idd niet zo sterk, maar de mensen die dat model kopen hebben echt niet meer nodig.

50,- meer op een investering die de toekomst heeft aangezien een 920 een instapmodel is op een nieuwe technologie tegenover de oudere technologie die zn top met de door jou eerder genoemde quadcore heeft bereikt.

mocht je dan ooit willen uitbreiden dan hoef je dus je nietcomplete mobo/cpu/geheugen te vervangen wat je ongetwijfeld krijgt als je de q9xxx wilt vervangen.

dus ja dan is een paar tientjes of meer nauwelijks duurder, tenzij je van plan bent nooit up te graden uiteraard maar dat lijkt me sterk.

moederbord kost ook wel meer he,vindt er maar eens 1 onder de 200 euro
dus 50 euro meer is onzin.

quad systeem hierboven kost 600
dus jij kan een i7 systeem samenstellen voor 650 euro?

misschien kan ie beter voor amd gaan, die hebben geen nieuwe socket

moederbord kost ook wel meer he,vindt er maar eens 1 onder de 200 euro
dus 50 euro meer is onzin.

quad systeem hierboven kost 600
dus jij kan een i7 systeem samenstellen voor 650 euro?

misschien kan ie beter voor amd gaan, die hebben geen nieuwe socket

50 euro meer voor de cpu zelf slimpie:), dat is waar de vergelijking over ging.
maar voor onder de 200 euro hoef je niet eens hard te zoeken, 150,- heb je al een leuke.
en ja dat gaat meer kosten dan 650, pakweg 100 euro meer maar dan moet je jezelf afvragen of je gewoon een prima systeem zoals jij voorstelt koopt want eerlijk is eerlijk dat is gewoon prima maar je hebt niks nakkes nada 0 vooruitzicht op goede upgrades.

ik weet niet hoe het met jou zit maar ieder verstandig mens zou dan gewoon ietsje dieper in de buidel tasten, eenmalig duurdere aanschaf maar op termijn goedkoper.

natuurlijk kan het ook zo zijn dat je zeker weet dat je je systeem niet wilt upgraden kwa cpu in de toekomst en dan ben je beter uit met jouw voorstel, maar zoals ts zelf aangeeft vooral number crunching te doen is het niet de beste zet om juist op de cpu en mobo te besparen plus dat de virtuele 8 cores van de i7 wellicht nog erg kan bijdragen voor number crunching in de toekomst.

amd is ook een optie zoals je zelf zegt.

---------- Toegevoegd om 23:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:17 ----------

je overdrijft wel heel erg T, dit is mischien het geval als je je systeem totaal niet onderhoud maar anders gewoon verwaarloosbaar tot totaal niet.

Geheugen, en bij macbook HD en batterij kan je zelf heel makkelijk upgraden, duurt paar minuten. Videokaart en cpu zal afhangen van model denk ik, sommige wel , sommige niet. Kan je best eens vragen op het forum of aan de support. Anders eens langsgaan in een store kan ook altijd (er lopen geen opdringerige verkopers rond en je wordt altijd goed geholpen).

Thanks voor de info, T. Ben nog niet direct geïnteresseerd, maar wie weet.. :)

je overdrijft wel heel erg T, dit is mischien het geval als je je systeem totaal niet onderhoud maar anders gewoon verwaarloosbaar tot totaal niet.
Ik zeg gewoon wat ik zelf ervaren heb. Windows heeft de neiging om traag te worden naarmate je het steeds langer gaat gebruiken. Zou kunnen dat dit opgelost in in v7 maar ik denk het niet. Klinkt dat niet bekend in de oren dan?

Moet zelf ook geen windows meer hebben werd gek van die zooi.
Windows al een half jaar er af gegooid en linux er opgezet ,heel tevreden over in het begin wel wennen maar vind het veel stabieler en alle software is gratis en makkelijk installeerbaar.
Is ook veel gebruiksvriendelijker geworden vergeleken met vroeger.
Het meeste stond er standaard al op soort msn,photoshop,bittorent,cd en dvd brander,... .

Volgende pc gaat ook een mac worden.

Dat ligt dan toch echt aan de gebruiker zelf, Big-T. Ik heb dit OS er nu exact een jaar op staan, en het draait allemaal nog zonder problemen. (met de juiste software houd je het register e.d. gewoon zoals het hoort)

edit: je latere reactie had ik nog niet gezien, waarbij je andere dingen aanhaalt. Helaas kan je zelf geen posts verwijderen? (of zie ik die optie gewoon niet staan?)

Laatst bewerkt:
Ik zeg gewoon wat ik zelf ervaren heb. Windows heeft de neiging om traag te worden naarmate je het steeds langer gaat gebruiken. Zou kunnen dat dit opgelost in in v7 maar ik denk het niet. Klinkt dat niet bekend in de oren dan?

naja je hebt wel gelijk, windows word wel trager op den duur en afhankelijk van de gebruiker kan het ook nog sneller als het jaar zijn.

maar als je zelf gewoon je computer schoon houdt wat heel gemakkelijk is met 1-2 freeware programmatjes blijft het draaien als een zonnetje, zowel xp als vista.

het is gewoon echt aan de gebruiker, je kan natuurlijk denken dat het ongein is om extra programmas te gaan installeren om het lekker soepel te houden wat ergens ook zo is want het os moet dit eigenlijk al helemaal zelf zijn maar ja echt veel moeite is het ook weer niet:)

50 euro meer voor de cpu zelf slimpie:), dat is waar de vergelijking over ging.
maar voor onder de 200 euro hoef je niet eens hard te zoeken, 150,- heb je al een leuke.
en ja dat gaat meer kosten dan 650, pakweg 100 euro meer maar dan moet je jezelf afvragen of je gewoon een prima systeem zoals jij voorstelt koopt want eerlijk is eerlijk dat is gewoon prima maar je hebt niks nakkes nada 0 vooruitzicht op goede upgrades.

ik weet niet hoe het met jou zit maar ieder verstandig mens zou dan gewoon ietsje dieper in de buidel tasten, eenmalig duurdere aanschaf maar op termijn goedkoper.

natuurlijk kan het ook zo zijn dat je zeker weet dat je je systeem niet wilt upgraden kwa cpu in de toekomst en dan ben je beter uit met jouw voorstel, maar zoals ts zelf aangeeft vooral number crunching te doen is het niet de beste zet om juist op de cpu en mobo te besparen plus dat de virtuele 8 cores van de i7 wellicht nog erg kan bijdragen voor number crunching in de toekomst.

amd is ook een optie zoals je zelf zegt.

---------- Toegevoegd om 23:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:17 ----------

ja, je hebt gelijk als je nu voor intel kiest kan je best een i7 nemen.
maar met de TS zijn budget kan ie beter voor een quad amd gaan kan je
later ook nog upgraden met de x6 in het vooruitzicht

Terug
Naar boven