Fitness Seller

Aanmerkingen op PC

Op dit moment zou ik zelf ook eerder voor een i7 920 gaan, met het oog op de toekomst.

Ik heb dit OS er nu exact een jaar op staan, en het draait allemaal nog zonder problemen. (met de juiste software houd je het register e.d. gewoon zoals het hoort)
maar als je zelf gewoon je computer schoon houdt wat heel gemakkelijk is met 1-2 freeware programmatjes blijft het draaien als een zonnetje, zowel xp als vista.

Nu het er toch over gaat, hebben jullie misschien wat tips voor programma's om m'n systeem (XP SP3) een beetje op te schonen? Begint een beetje zo traag als dikke stront door een trechter te worden hier... Thanks!

Nu het er toch over gaat, hebben jullie misschien wat tips voor programma's om m'n systeem (XP SP3) een beetje op te schonen? Begint een beetje zo traag als dikke stront door een trechter te worden hier... Thanks!

Het enige programma dat ik hiervoor eigenlijk gebruik is 'TuneUp Utilities (2009)'. Het programma wordt automatisch één keer per week uitgevoerd (is uiteraard in te stellen naar smaak) en dat is hier voldoende om het systeem lekker soepel te houden.

(Ook biedt het programma een aantal opties om Windows te tweaken)

Als er geen haast bij geboden is kan je ook wachten op de i5 lijn van Intel die er binnenkort aan komt. Ik zit er ook aan te denken die te nemen, en dan een Radeon HD 5870 erbij.

Als er geen haast bij geboden is kan je ook wachten op de i5 lijn van Intel die er binnenkort aan komt. Ik zit er ook aan te denken die te nemen, en dan een Radeon HD 5870 erbij.

onthoud wel dat de i5 lijn zwakker is dan de i7, hoeveel weet ik niet exact maar wellicht dat die een 5870 kan bottlenecken..

Het enige programma dat ik hiervoor eigenlijk gebruik is 'TuneUp Utilities (2009)'. Het programma wordt automatisch één keer per week uitgevoerd (is uiteraard in te stellen naar smaak) en dat is hier voldoende om het systeem lekker soepel te houden.

(Ook biedt het programma een aantal opties om Windows te tweaken)

Thanks man! Up and running... Kan je helaas geen karma meer geven
icon14.gif

• Topic Starter Topic Starter
Wat is het verschil bij moederborden tussen socket 775, am2 en am3? Iets met ondersteuning van je processor toch?

Wat is het verschil bij moederborden tussen socket 775, am2 en am3? Iets met ondersteuning van je processor toch?

De verpakking van het moederbord. Bij de ene krijg je een gele doos, bij de de andere een rode en bij de laatste is het een variant op 'verrassing van de kok', en is het dus onbekend welke kleur de doos zal hebben. :o :D

de socket in nederlands is: de voet.
Het is de aansluiting van de processor met het moederbord.
LGA775 is momenteel de meest gebruikte socket van intel voor consumentenprocessoren. Die socket gaat stillaan vervangen worden door de nieuwe i5 en i7 processoren.
am2 en am3 zijn sockets van AMD.

Budget van 650? Hier 'n goed systeem:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

@BigT
2,66-GHz Intel Core 2 Duo
2 GB geheugen
320-GB harde schijf1
8x dubbellaags SuperDrive
NVIDIA GeForce 9400M grafische kaart
20 inch monitor

1.098,99 €

Vind dat wel een beetje duur voor zo weinig.

@Bumfluff
Onboard video-kaart? Meneer wil kunnen photoshoppen en 3dsmaxen, een leuke videokaart is dan toch wel benodigd. Verder is 'n 650W voeding zonde van het geld, jouw samenstelling redt het ook makkelijk met 200W minder.

"1.098,99 €

Vind dat wel een beetje duur voor zo weinig."

Helemaal niet, want dit is een compleet systeem. Probeer jij maar eens een compleet pc systeem te maken met de monitor en alu behuizing van een imac. Dat vergeten mensen altijd hé, dat je niet met goedkope rommel maar met kwaliteit te maken hebt, die perfect werkt. Dus eerst eens 3 maanden proberen en dan pas oordelen.

"1.098,99 €

Vind dat wel een beetje duur voor zo weinig."

Helemaal niet, want dit is een compleet systeem. Probeer jij maar eens een compleet pc systeem te maken met de monitor en alu behuizing van een imac. Dat vergeten mensen altijd hé, dat je niet met goedkope rommel maar met kwaliteit te maken hebt, die perfect werkt. Dus eerst eens 3 maanden proberen en dan pas oordelen.

Ik zit hier zelf nu op 'n samengestelde pc van net geen 1000 euro, draait perfect, quadcore, 2x gtx275 (OC), 1 terabyte, 8GB ram, 850W voeding, Aopen behuizing, neen geen goedkope rommel voor mij, 19k 3dmarks met 3dmark vantage ;). Als ik een videokaart eruit sloop hou ik genoeg geld over voor 'n leuke 20" en presteert ie alsnog vele malen beter dan die mac.

En bij 'n mac krijg je dat mac OS..

Laatst bewerkt:

[Link niet meer beschikbaar]

@BigT
2,66-GHz Intel Core 2 Duo
2 GB geheugen
320-GB harde schijf1
8x dubbellaags SuperDrive
NVIDIA GeForce 9400M grafische kaart
20 inch monitor

1.098,99 €

Vind dat wel een beetje duur voor zo weinig.

@Bumfluff
Onboard video-kaart? Meneer wil kunnen photoshoppen en 3dsmaxen, een leuke videokaart is dan toch wel benodigd. Verder is 'n 650W voeding zonde van het geld, jouw samenstelling redt het ook makkelijk met 200W minder.

Je hebt nu ook de I5 van intel en die is even duur als de processor die je nu hebt neem anders een I7 voor 70 euro meer, en dit met het oog op de toekomst. DDR3 erbij voor 20 euro meer en je hebt meteen een pc die wel wat jaartjes langer er mee door kan

Je hebt nu ook de I5 van intel en die is even duur als de processor die je nu hebt neem anders een I7 voor 70 euro meer, en dit met het oog op de toekomst. DDR3 erbij voor 20 euro meer en je hebt meteen een pc die wel wat jaartjes langer er mee door kan

En voor het gemak vergeet je dat een moederbord voor een i7 100+ euro duurder is. :rolleyes:

[Link niet meer beschikbaar]
Ik zit hier zelf nu op 'n samengestelde pc van net geen 1000 euro, draait perfect, quadcore, 2x gtx275 (OC), 1 terabyte, 8GB ram, 850W voeding, Aopen behuizing, neen geen goedkope rommel voor mij, 19k 3dmarks met 3dmark vantage . Als ik een videokaart eruit sloop hou ik genoeg geld over voor 'n leuke 20" en presteert ie alsnog vele malen beter dan die mac.

Via welke site is dit samengesteld? Ik zie dat de prijzen toch net wat goedkoper zijn dan bij Alternate bijvoorbeeld..

Terug
Naar boven