XXL Nutrition

Aanmerkingen op PC

Ik zit hier zelf nu op 'n samengestelde pc van net geen 1000 euro, draait perfect, quadcore, 2x gtx275 (OC), 1 terabyte, 8GB ram, 850W voeding, Aopen behuizing, neen geen goedkope rommel voor mij, 19k 3dmarks met 3dmark vantage ;). Als ik een videokaart eruit sloop hou ik genoeg geld over voor 'n leuke 20" en presteert ie alsnog vele malen beter dan die mac.

En bij 'n mac krijg je dat mac OS..
Ga jij maar eens exact hetzelfde bij elkaar zoeken dan. Imacs gebruiken allemaal hetzelfde scherm, d.w.z. ongeveer het beste LCD panel op de markt. Bij Samsung betaal je voor zo'n monitor +500 euro, dan heb je nog geen keyboard, muis, behuizing en interne hardware en software.

Je ziet zo eenvoudig ligt het allemaal niet ;)

En Mac OS X is IMO 1000x beter dan Windows Vista crap :hamer:

Hehe geen idee, ik gebruik het zelden (om te testen vooral) maar éénmaal je werkt met Linux of OS X snap je wel wat ik bedoel.

Ga jij maar eens exact hetzelfde bij elkaar zoeken dan. Imacs gebruiken allemaal hetzelfde scherm, d.w.z. ongeveer het beste LCD panel op de markt. Bij Samsung betaal je voor zo'n monitor +500 euro, dan heb je nog geen keyboard, muis, behuizing en interne hardware en software.

Je ziet zo eenvoudig ligt het allemaal niet ;)

En Mac OS X is IMO 1000x beter dan Windows Vista crap :hamer:

Monitor van 500 euro? Man ik heb dat scherm gezien en is nagenoeg gelijk aan mijn scherm van 200 euro... Van die resterende 900 euro kan ik MAKKELIJK een betere pc samenstellen dan die imac, vertrouw me.

En ja Vista is crap, maar XP en 7 vind ik stukken lekkerder. :)

En voor 440 euro heb ik een hele mooi 26" Samsung Syncmaster die ik liever heb dan zo'n Mac beeldscherm.

http://www.cool-prices.nl/nl/produc...27inch-monitoren/26-inch-tft-t260hd-tv-474842

Hehe geen idee, ik gebruik het zelden (om te testen vooral) maar éénmaal je werkt met Linux of OS X snap je wel wat ik bedoel.

Ik werk met Ubuntu en heb gewoon 'n dual-boot met Windows 7 er ook bij en daar zit een reden achter. :rolleyes:

Monitor van 500 euro? Man ik heb dat scherm gezien en is nagenoeg gelijk aan mijn scherm van 200 euro... Van die resterende 900 euro kan ik MAKKELIJK een betere pc samenstellen dan die imac, vertrouw me.
Het gaat om de specs, hoewel qua design Apple sowieso ook ownt natuurlijk. Het panel van Apple heb je nergens voor 200 euro.

En ja Vista is crap, maar XP en 7 vind ik stukken lekkerder. :)
Helaas is de achterliggende code niet zo verschillend. MS blijft eigenlijk gewoon voortborduren op XP.

En voor 440 euro heb ik een hele mooi 26" Samsung Syncmaster die ik liever heb dan zo'n Mac beeldscherm.
Je moet niet alleen naar de afmetingen kijken, een scherm is meer dan het aantal " ;) Dat je het liever hebt kanje niet weten, want je hebt geen mac scherm, dus je hebt er 0 ervaring mee.

Ik werk met Ubuntu en heb gewoon 'n dual-boot met Windows 7 er ook bij en daar zit een reden achter. :rolleyes:
Let op mijn woorden, Windows gaat ten onder. Je hebt enerzijds open source /gratis software, anderzijds heb je Apple dat steeds meer aan populariteit wint, en dan heb je een duur,log OS als Windows dat amper nog vernieuwt. Zodra mensen meer en meer overstappen zal de game industrie volgen en dan is er geen reden meer om nog slaafje te zijn van Gates of Ballmer :D

Het gaat om de specs, hoewel qua design Apple sowieso ook ownt natuurlijk. Het panel van Apple heb je nergens voor 200 euro.
Nee klopt en als ik zoek in webshops vind ik met veel pijn en moeite bij cool-prices een beeldscherm van 440 euro en niet duurder, verder heb ik liever 'n beeldscherm van 200 euro met 'n vet game-systeem dan 'n beeldscherm van 500 euro met 'n minder vet game systeem.

Helaas is de broncode niet zo verschillend. MS blijft eigenlijk gewoon voortborduren op XP.
Broncode is wel heel verschillend, weet niet waar je dit op baseert? En ja lijkt me logisch dat ze voortborduren op XP, een geheel nieuwe broncode schrijven is gekkenwerk. Bij mac OS borduren ze ook gewoon steeds voort op de vorige versie hoor..? Zie ook niet in wat hier slecht aan is.

Je moet niet alleen naar de afmetingen kijken, een scherm is meer dan het aantal " ;) Dat je het liever hebt kanje niet weten, want je hebt geen mac scherm, dus je hebt er 0 ervaring mee.
Nee goh, tuurlijk kijk ik niet alleen naar afmetingen, maar ik heb liever 'n vet beeldscherm van 26" dan zo'n mac beeldscherm die evenduur is van 20" waarvan ik toch niet kwaliteitsverschil zie. Ik game en programmeer alleen op me PC dus een of ander beeldscherm van 500 euro heb ik niet nodig. En ja ik kan het wel weten, ik studeer informatica en ken nogal een aantal mensen die er rondlopen met een mac.

Let op mijn woorden, Windows gaat ten onder. Je hebt enerzijds open source en gratis software, anderzijds heb je Apple die steeds meer aan popularioteit winnen, en dan heb je een duur,log systeem als Windows dat amper nog vernieuwt.
Open source is niet per definitie beter, verder ondersteunt linux nog steeds een heleboel niet en vind ik dat er genoeg vernieuwing plaatsvindt in Windows.

Zodra mensen meer en meer overstappen zal de game industrie volgen en dan is er geen reden meer om nog slaafje te zijn van Gates of Ballmer :D
Enig idee waarom games nou eenmaal niet uitkomen op Linux? Heb niet zoveel te maken met slaafje van Gates :rolleyes:

- heb geloof ik in dit topic (of een ander) al eens de vergelijking gemaakt met een top of the line scherm van Apple en één van Samsung. Qua prijs lag dat alles in beschouwing genomen niet enorm ver uit elkaar, dus denk maar niet dat Apple overdreven duur is, ze gebruiken gewoon dure schermen.

- Nou dit is gewoon zo, het is algemeen bekend dat Vista en W7 gewoon voortborduren is op XP. Dat merk je aan genoeg dingen. Experts zeggen dit ook. Men is opnieuw willen beginnen met Longhorn, maar dat project was mislukt. Dus ging men gewoon weer verder met de kernel/register/DLL van XP.

- 26" is imo te groot. 24" heb ik en is zat groot genoeg. Beter een zeer goeie 24" dan een lomp grote slechtere monitor. Voor office is 20-22" in principe ook wel genoeg. Voor games moet je een zeer snelle monitor hebben dus dan is het toch wel interessant om ook daar eens naar te kijken.

- Klopt, maar geloof me dit is wel de toekomst, terwijl Windows meer het verleden is. MS en innovatie zijn als water en vuur ;)

- Dat komt dus nog wel, als MS nog aan 50% van de markt zit gaat dat echt beginnen, en als de sneeuwbal eenmaal gaat rollen zou het wel eens heel snel afgelopen kunnen zijn met het monopolie van M$

- heb geloof ik in dit topic (of een ander) al eens de vergelijking gemaakt met een top of the line scherm van Apple en één van Samsung. Qua prijs lag dat alles in beschouwing genomen niet enorm ver uit elkaar, dus denk maar niet dat Apple overdreven duur is, ze gebruiken gewoon dure schermen.
Ja heel leuk zo'n duur scherm, maar als je geen grafisch ontwerper bent oid. heb je er geen fluit aan, vind mijn scherm van 200 euro fantastisch! En vind die extra 300 euro die ik heb bespaard door geen duur beeldscherm te kopen van 500 euro nog fantastischer, omdat ik dit in mijn systeem heb gestopt en nu heerlijk kan gamen. :D

- Nou dit is gewoon zo, het is algemeen bekend dat Vista en W7 gewoon voortborduren is op XP. Dat merk je aan genoeg dingen. Experts zeggen dit ook. Men is opnieuw willen beginnen met Longhorn, maar dat project was mislukt. Dus ging men gewoon weer verder met de kernel/register/DLL van XP.
Tuurlijk borduren ze voort op XP, niks mis mee toch? Zoals ik al zei, Mac OS borduurt ook voort op de vorige versies en er is genoeg code aan veranderd en bijgekomen hoor! Verder wilden ze helemaal niet opnieuw beginnen met Longhorn (correct me if I'm wrong?) en dat was gewoon de codenaam voor Vista gedurende de ontwikkelingsperiode..

- 26" is imo te groot. 24" heb ik en is zat groot genoeg. Beter een zeer goeie 24" dan een lomp grote slechtere monitor. Voor office is 20-22" in principe ook wel genoeg. Voor games moet je een zeer snelle monitor hebben dus dan is het toch wel interessant om ook daar eens naar te kijken.
Monitor heb 'n reactietijd van 2ms, veel sneller kan het niet toch? :P En ja ligt natuurlijk aan wat jij zelf lekker vindt, maar zit wel eens bij 'n maatje met 26" en dan denk ik toch van: God wat is dat toch heerlijk :P

- Klopt, maar geloof me dit is wel de toekomst, terwijl Windows meer het verleden is. MS en innovatie zijn als water en vuur ;)
Ja, maar MS innoveert nu ook aangezien er wat concurrentie bovenwater komt, denk maar niet dat zo'n miljardenbedrijf niet zal innoveren wanneer de concurrent dit wel doet. Vooral als het bedrijf ziet dat haar marktaandeel krimpt.

- Dat komt dus nog wel, als MS nog aan 50% van de markt zit gaat dat echt beginnen, en als de sneeuwbal eenmaal gaat rollen zou het wel eens heel snel afgelopen kunnen zijn met het monopolie van M$
Geef het weinig kans, games maken voor OpenGL blijft kudt. DirectX blijft gewoon veel lekkerder voor programmeurs... Of Linux moet met een aantrekkelijk alternatief komen, wat tot op heden niet het geval is.

Laatst bewerkt:
Voortborduren , dus ook behoud van enkele minder positieve kanten van XP. De stabiliteit en veiligheid van een unix based systeem halen ze hiermee in elk geval niet.

Over Longhorn:

"Uiteindelijk werd de oude Longhorn die gebaseerd was op Windows XP-broncode gesloopt. Dit kondigde Microsoft op 27 augustus 2004 aan. De ontwikkeling van Longhorn begon opnieuw, voortbouwend op de Windows Server 2003 Service Pack 1-codebase. Sommige eerder aangekondigde functies zoals WinFS werden geschrapt of uitgesteld, en een nieuwe software-ontwikkeling methodiek genaamd de Security Development Lifecycle werd genomen in een poging om problemen met de veiligheid van de Windows-codebase te verbeteren. In juli 2005 werd Longhorn hernoemd naar Windows Vista en nadat dat was gebeurd startte een bèta-testprogramma, waar honderden of misschien zelfs duizenden vrijwilligers en bedrijven meededen."

Ietsje anders dan we hier dachten, maar eerste Longhorn versie was in begin toch beetje een failure. De uiteindelijke Vista/W7 is dus meer een vernieuwde Server 2003...

Heb al paar keer toegegeven in andere topics dat als je gamer bent, je het beste voor een zelfbouw PC en Windows kan kiezen. Maar dan natuurlijk wel XP of Windows 7. Dus daarin ga ik helemaal mee. Maar als jij Mac gaat bashen zal ik je wijzen op je fouten. Mac is voor de meeste mensen die wat geld over hebben voor een goede comp. echt wel beter, behalve voor gamers nog niet.

Voortborduren , dus ook behoud van enkele minder positieve kanten van XP. De stabiliteit en veiligheid van een unix based systeem halen ze hiermee in elk geval niet.
Stabiliteit vind ik tegenvallen voor linux, werk veel op fedora (op school) en ubuntu (thuis en op de laptop) en heb toch al wel een redelijk aantal vastlopers gehad en vage crashes. En ik vind dat Microsoft een goede stap vooruit heeft gedaan qua veiligheid met 7, trojans/virussen of whatever schrijven voor Linux is in mijn ogen niet moeilijker dan voor Windows 7, 't is alleen wel veel aantrekkelijker te schrijven voor Windows 7.

Heb al paar keer toegegeven in andere topics dat als je gamer bent, je het beste voor een zelfbouw PC en Windows kan kiezen. Maar dan natuurlijk wel XP of Windows 7. Dus daarin ga ik helemaal mee. Maar als jij Mac gaat bashen zal ik je wijzen op je fouten. Mac is voor de meeste mensen die wat geld over hebben voor een goede comp. echt wel beter, behalve voor gamers nog niet.

En voor programmeurs is 'n Mac ook niet echt lekker :P . Maarja, als je niet gamed en ook niet programmeert, maar wel wat geld over hebt, dan is het misschien wel 'n goede optie. :) Al denk ik dat de meeste mensen toch wel even moeten wennen aan Mac OS en dan al snel iemand erbij halen om snel Windows weer te installeren. :P

Terug
Naar boven