MuscleMeat

aantal beginners vragen

tuinhek

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
90kg
Hallo.
Ik ben 25, 182cm en weeg 90 kilo

ik ben van mezelf al best stevig (niet dik maar gewoon stevig)
Nou begon ik een beetje een bier buikje te krijgen na 2 jaar geen sport te hebben gedaan.
dus ik wou daar graag vanaf.
nou heb ik redelijk wat dingen proberen uit te vinden op internet maar overal staat wat anders en sommige dingen zijn op zn minst tegenstrijdig dus ik hoop dat jullie mij wat meer duidelijkheid kunnen geven.
begon 4 maandrn geleden met kracht training en ben ondertussen 6 kilo kwijt (nu 90 kilo).
Ik ga gemiddeld 4 x per week anderhalf uur sporten
Ik wil graag een strakke buik en meer spier opbouw.
Ik heb ook mijn callorie behoefte berekend via de calculator van giantpt,
Ik kwam uit op een BMR van 2039 en een onderhoud van 3160 kcal.

hier mijn vragen

Ik gebruik het volgende schema
4 verschillende oefeningen voor elke spiergroep
Setjes van 1 x 10, meer gewicht, 1 x 8, meer gewicht, 1 x 6

Maandag: 10 min hardlopen, borst/tricep
Dinsdag: 10 min hardlopen, 10 min roeien, 20 min buikspieren en wat losse oefeningen.
woensdag: 10 min hardlopen, schouder/bicep
Donderdag: sport niet elke donderdag zo wel dan zelfde schema als dinsdag
vrijdag: 10 min hardlopen, Rug/benen en vaak een spiergroep waar ik op dat moment zin in heb

Is dit schema goed met mijn gestelde doel? Namelijk meer spier opbouw en vet verliezen.

Voeding:

Ik heb hier schema voor.
Ik lust vrij weinig groentes dus dat is best een probleem.

Ontbijt: Cornflakes met melk
Lunch: 2/3 broodjes met bv snijworst, kipfilet of filet american
(Tussen lunch en ontbijt niks ook geen honger ofzo)
2 uur later misschien nog een broodje.
Diner: wat de pot schaft, vaak sla of spinazi omdat ik niet veel groente lust.

Wat zou ik hier nog aan moeten veranderen?

Suplementen:

Ik gebruik nu sinds een week voor het sporten body en fitshops Crazy pre work out en na het sporten body en fitshops perfect whey proteine.

is dit goed.of kan ik beter iets anders of helemaal niks gebruiken?

Ik hoop dat jullie wat meer duidelijkheid kunnen geven!
Alvast bedankt !

als je wil afvallen is elke dag 10 min.. rennen te weinig,
je vet verbranding begint pas na 20 min cardio... als je wilt afvallen zou ik in iedergeval al minstens 45 min cardio gaan doen...

en je zegt in je topic al op donderdag doe ik net waar ik dat moment zin in heb.. als je serieus wat wilt bereiken zal ik nog wat topics lezen over strakke tranings schema's ;)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie.
Maar dan dus elke dag gewoon 45 min cardio.

ik ga nog even kijken of ik misschien een kant en klaar schema kan vinden en dan dat verder uitbreiden met cardio

Je voeding is echt bijzonder slecht. Dus lees de sectie over voeding van dit forum zou ik zeggen.
Je kan namelijk elke dag 45minuten cardio doen zo vaak als je wilt, als je voeding niet goed is zal het nooit perfect worden.

Doe eerst je oefeningen en doe daarna wat cardio. 45 minuten is naar mijn mening echt niet nodig hoor. Als je er 20 doet is dat meer dan genoeg. Het moet ook realistisch blijven he, je houdt het niet vol om elke training 45 minuten cardio te doen na je oefeningen.

Je schema is ook zeer slecht. 20 minuten buikspieren is voor niks nodig.
Doe een correct schema.
Bijvoorbeeld:
M: Schouders, borst triceps
D: Benen, rug, biceps, buik
W: Rust of cardio.
D: Schouders, borst triceps
V: Benen, rug, biceps, buik

Doe twee oefeningen per grote spiergroep. En 1 voor de biceps en triceps en buik.
Na de training doe je 20 minuten cardio.

als je wil afvallen is elke dag 10 min.. rennen te weinig,
je vet verbranding begint pas na 20 min cardio... als je wilt afvallen zou ik in iedergeval al minstens 45 min cardio gaan doen...

en je zegt in je topic al op donderdag doe ik net waar ik dat moment zin in heb.. als je serieus wat wilt bereiken zal ik nog wat topics lezen over strakke tranings schema's ;)

Of je nou 20 minuten of 3 uur cardio doet, afvallen is minder eten dan je verbrand. Je hoeft dus ook geen cardio te doen om af te vallen, zolang je maar onder je onderhoud eet.

Hij kan wel elke dag 45 min cardio gaan doen, maar als hij boven onderhoud blijft eten, komt hij zelfs aan..

Minimaal 45 minuten cardio na het reguliere fitnessen. Dat is perfect voor vetverbranding.

en stoppen met bier drinken(en roken)

Terug
Naar boven