Fitness Seller

aardbeienpoeder waar?

RicooCardo

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
63kg
Vetpercentage
7%
Goedeavond,

sinds een paar weken volg ik een voedingsschema waar onder andere 500gram kwark in voor komt! ik eet magere kwark en doe daar suiker doorheen om het een beetje op smaak te krijgen en te zorgen dat het niet zo "droog" is.

nou gebruikt een collega van mij sinds 2 weken aarbeien shake poeder door de kwark ipv suiker om het op smaak te krijgen.

nu wil ik ook van die aarbeienpoeder gebruiken voor de kwark maar niet van die shake poeder aangezien dat te duur is om specifiek alleen de kwark op smaak te krijgen.

weet iemand hier waar ik in een grote hoeveelheid 1-2 kilo van die aarbeienpoeder kan kopen voor een leuk prijsje! op internet kan ik namelijk vrij weinig tot niks vinden.

bedankt voor jullie medewerking,

Mvg. Ricardo

183 en 63K

gewoon even nieuwsgierig; hoe ziet je voedingsschemaer uit?

OT: www.bodyenfitshop.nl
en als het puur voor de smaak is waarom niet een paar druppels limonadesiroop of suiker?

Stevia aardbij kun je bestellen bij body en fitshop

Doe die bak kwark in een shakebeker, vul hem voor de rest met melk of water.. Paar keer opschudden en je drinkt hem zo op.

Het leven is zo simpel.

Klopt, daarbij pak je magere kwark normaliter in de avond voor het slapen omdat je een eiwitbommetje wil hebben en je stofwisseling wil afremmen voor het slapen zodat de tijd waarin je lichaam catabool wordt zo kort mogelijk is. Koolhydraten in de avond verbrand je waarschijnlijk niet meer dus wordt je daarvan alleen maar dikker.

Mijn advies, get used to it. Weet dat het niet lekker is maar het went (believe me). Op een gegeven moment begin je het zelfs lekker te vinden en wil je niet meer zonder. Whey is overigens niet duur, ik zou gaan voor de straciatella van body en fit, die vindt ik heel lekker iig. Maar de whey van xxl is ook best prima qua smaak maar vindt die straciatella echt gruwelijk lekker.

Succes iig kerel!

• Topic Starter Topic Starter
bedankt allemaal voor het reageren!

@ 010: wat bedoel je precies met 183 en 63K?

mijn voedingsschema alsvolgt:
7 uur: 40 gram brinta (indien sporten nog wheyshake)
half 10: 2 bruine boterhammen met kipfilet of ander vleeswaren
12 uur: 4 bruine boterhammen met kipfilet of ander vleeswaren
half 3: sla ik over
half 5: gewone avondmaal. 2 stukken vlees, rond 400 gram aardappelen en potje groente.
9 uur: 500 gram magere kwark.

de aardbeien poeder is puur om op smaak te krijgen en van de suiker af te stappen. lijkt me zelf fijner. limonade al geprobeerd maar word meer vies dan lekker.

@ mike, dat ga ik vanavond een poging geven :) ben benieuwd of het lekker wegdrinkt!

@ Harcos, je zegt dat je snachts geen koolhydraten verbrand, is die kwark savond dan wel of juist niet goed? ik snap je verhaal niet helemaal namelijk! hopelijk zou je wat verdere uitleg willen geven.

mochten jullie nog kritiek hebben op het voedingsschema, barst los.

dit schema zit tegen de 3000 en overheen als ik de shakes meetel. eerste week ben ik 2.5 kilo aangekomen in 5 dagen en sinds 3 weken ben ik stabiel blijven hangen op 66kilo! daarbij sport ik 4 keer per week, waarbij ik in het weekend 2x duurloop doe van 34 minuten waarbij ik -+ 400 kcal verbrand.

Mvg. Ricardo

Inderdaad gewoon stevia (ook in verschillende smaken te krijgen) erdoor doen! En anders kun je vanillearoma gebruiken. Limonade zit ook vol suiker.

Je kan zelfs volledig legaal je eigen stevia plantje kweken:D

Klep open en duwen. 500 gram kwark is toch zo weg? :P

En anders: kaneel.

bedankt allemaal voor het reageren!

@ Harcos, je zegt dat je snachts geen koolhydraten verbrand, is die kwark savond dan wel of juist niet goed? ik snap je verhaal niet helemaal namelijk! hopelijk zou je wat verdere uitleg willen geven.

Mvg. Ricardo

Je verbrand altijd wel wat koolhydraten maar dat is verwaarloosbaar bij lichamelijke activiteit. Als je lichaam geen voedingsstoffen meer heeft haalt het zijn energie uit het lichaam zelf in plaats van uit voeding, dan word je lichaam catabool. Hoe sneller je stofwisseling draait hoe eerder de voedingsstoffen in het lichaam opgebrand zijn en je lichaam catabool wordt.

Wanneer je lichaam catabool wordt haalt deze met name zijn energie uit je spieren, daar is voor het lichaam het gemakkelijkst energie vandaan te halen.

Magere kwark zorgt er voor dat je voor het slapen nog een kleine eiwitbom binnen krijgt en nog iets van koolhydraten. Nu is dit aantal koolhydraten zodoende laag dat je er niet dik van zal worden. Voor optimaal spierbehoud is magere kwark voor het slapen een aanrader.

Klep open en duwen. 500 gram kwark is toch zo weg? :P

En anders: kaneel.

:roflol:
En kaneel is inderdaad ook wel een goed idee. Ik probeerde een ander kruid dan vanille te bedenken maar oregano of zo leek me toch niet zo lekker :p. Anijs kan misschien..

• Topic Starter Topic Starter
@ harcos, bedankt voor de uitleg :) wet ik iedergeval dat het toch goed is savonds kwark te eten :)

@ de rest, bedankt voor de tips, de kaneel laat ik wel achterwege :P gisteren de kwark gemixt met melk en dronk wel gemakkelijk weg!

Kaneel is normaal wel goed omdat het er voor zorgt dat je lichaam meer glucose in de spierencellen kan opnemen (komt er simpelweg op neer dat je minder snel overbodige calorieën hebt die weer overgezet worden in vet). Probleem met het mixen door de kwark is dat kaneel de stofwisseling harder laat draaien wat het doel van kwark voor het slapen weer verpest.

Heb je niets anders te eten dan magere kwark in de ochtend of middag (geen stufi of loon over), gooi er dan wél een flinke schep doorheen zodat je stofwisseling niet langzamer gaat draaien. Al is normale voeding altijd beter natuurlijk.

Terug
Naar boven