MuscleMeat

aas en kanker

Om in jouw termen te blijven: I aint telling sh*t haha im done heb me zegje en mijn visie erop gegeven.

Vanwaar die reacties wil weten waarom jê denkt dat ik er geen verstand van heb. Maby omdat ik niet zo met geleerde worden praat die me geen ruk interesseren of omdat ik me gelijk heb en jê er niets aan kunt toevoegen

Dat is wat kort door de bocht. Het netto-energieverbruik per cel stijgt niet (bijgevolg de hoeveelheid substraatoxidatie ook niet), en ook lijkt een verhoogde oxidatie in de mitochondria niet noodzakelijk tot meer vorming van radicalen te zorgen. Er is alleen een verschuiving van substraat (van koolhydraat naar vetzuur bijv.). In het specifieke geval van 17a-AAS is wel aangetoond dat het leidt tot meer oxidatieve stress en alles wat daaruit voortvloeit, hier is experimentele data van. Je kunt dit dus niet stellen voor andere situaties.

Iets anders is natuurlijk of die oxidatieve stress leidt tot maligne cellen. Voor 17a-AAS is er nu alleszins een potentieel mechanisme bekend van top tot teen, en een redelijke portie casussen. Moet natuurlijk opmerken dat het zeker geen feit oid. is dat 17a-AAS carcinogeen zijn voor hepatocyten, maar daar is alleszins nog wat data voor. Kankervorming door AAS is nu niet direct iets waar je je zorgen over moet gaan maken, zeker niet als je geen 17a-AAS gebruikt, dat ben ik sowieso met je eens.

Sorry voor alle korte bochten maar ik hou er niet van gigantische teksten te typen als je het zo ook begrijpt. :rolleyes:

Willen de mensen die beweren dat AAS kanker wel/niet veroorzaakt daar ook een onderbouwing voor geven in de vorm van publicaties? Dank.

Zeer weinig over bekend eigenlijk. De enige studie(bij mensen) die ik uit het hoofd me kan herrineren is een case studie met turinabol, maar harde conclusies ga je hier niet uit kunnen afleiden.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10526287

Een double-blind onderzoek met placebo en aas geraakt nooit door de Ethische Commisie, dus het blijft grotendeels speculatie.

Bij dieren staat vooral methyltrienolone bekend, omdat het wordt gebruikt als kanker-inducer bij muizen.

Er zijn wel wat boeken en artikels met mogelijke info over de verhouding tussen endocrinologie en kanker in het algemeen. Die mogen we zeker niet vergeten.

http://www.nature.com/nrc/journal/v10/n3/full/nrc2795.html

tl;dr: zeer moeilijk en complex onderwerp om duidelijke data over te vinden. Ik vermoed dat het de kans op bepaalde kankers wel degelijk verhoogd, voornamelijk lever- en de groep geslachtskankers. Kuur dus kort en op lage doseringen als je hier schrik voor hebt en toch wil kuren.

Laatst bewerkt:
Topic geschoond.

OT er is ws een verhoogt risico op ontwikkelen van een tumor in de lever als gevolg van orals (met name oxy) aan supratherapeutische dosissen maar jij hebt het over botkanker ter hoogte van het bekken als ik het goed begrijp. Lijkt erop dat je geen duidelijke info laat staan diagnose hebt.

Vaag verhaal verder, kan er niet veel mee. Indien mogelijk in elk geval in een ontwikkeld land laten diagnosticeren en opnemen.

AAS staan niet bekend als carcinogeen iig, ook geen idee waar dat 'opwekken' of 'versnellen' vandaan komt. Teveel bro-science.

Laatst bewerkt:
Topic geschoond.

OT er is ws een verhoogt risico op ontwikkelen van een tumor in de lever als gevolg van orals (met name oxy) aan supratherapeutische dosissen maar jij hebt het over botkanker ter hoogte van het bekken als ik het goed begrijp. Lijkt erop dat je geen duidelijke info laat staan diagnose hebt.

Vaag verhaal verder, kan er niet veel mee. Indien mogelijk in elk geval in een ontwikkeld land laten diagnosticeren en opnemen.

AAS staan niet bekend als carcinogeen iig, ook geen idee waar dat 'opwekken' of 'versnellen' vandaan komt. Teveel bro-science.

Media denk ik. Vraag aan willekeurige mensen op straten of ze denken dat aas gevaarlijk is en je krijgt de vreemdste verhalen. Als iemand aas gebruikt en die gaat iets mankeren want niet duidelijk te verklaren is dan wordt naar aas gewezen.

• Topic Starter Topic Starter
Media denk ik. Vraag aan willekeurige mensen op straten of ze denken dat aas gevaarlijk is en je krijgt de vreemdste verhalen. Als iemand aas gebruikt en die gaat iets mankeren want niet duidelijk te verklaren is dan wordt naar aas gewezen.

Dat is inderdaad wat ze in dat ziekenhuis gedaan hebben.

http://m.gva.be/cnt/oid306522/archief-anabole-steroiden-breken-weerstand-tegen-kanker

Ik vind het zelf maar een klein onderzoek en 24 mensen is niet heel veel.
Ik geloof wel dat als je immuunsysteem minder word je kanker in de hand kan werken.
Ik ben er zelf van overtuigd dat je een vergrote kans op leverkanker en balkanker hebt.
Aangezien de ballen veel receptoren bevatten en de lever meer beschadigd.
Verder was er die bodybuilder met die duitse / oostenrijkse naam (platz?) met levertumoren ter grootte van golfballen.
Ik had eens gelezen dat deze persoon voor wedstrijden enorme hoeveelheden orals nam, maar of dit waar is...
Ik denk dat veel mensen net een stapje verder willen gaan om de beste te zijn
En natuurlijk dat onderzoek van russische olympia atleten die na gebruik van extreme hoeveelheden 100-200 mg turinabol voor buitensporig lange tijden verschillende vormen van kanker kregen.
Staat op ergogenics dacht ik

Misschien dat ze willens en wetens toch doorgaan, dat kan ook natuurlijk.

Ik denk dit vooral. Heerst een soort pathalogische 'winnaars' mentaliteit, soort van 'get rich or die trying' maar dan 'get big or die trying'.
beetje off topic maar goed

hoe zit het met de esters en de benzyl alcohol?

Vraag me ook ernstig af of AAS wel degelijk de tijd versnelt waarin je kanker krijgt als je er aanleg voor hebt.
Zo krijgt iedere man prostaatkanker op een bepaalde leeftijd (sommige gaan er mee dood zonder er last van te hebben gehad).
Dat zou betekenen dat iedereen die AAS gebruikt sneller prostaatkanker krijgt.
Waarschijnlijk komt dit voort uit het idee dat als je aanleg hebt om bijvoorbeeld kaal te worden, dat AAS dit ook versnelt.
Maar dat is natuurlijk heel iets anders dan het krijgen van kanker doen versnellen.
Denk dat iedereen dit vooral van elkaar napraat zonder daadwerkelijk te weten of dat zo is.

Terug
Naar boven