Fitness Seller

Abortus, voor of tegen?

Peiling Peiling Abortus, voor of tegen?

• voor, een vrouw doet met haar lichaam wat ze wil, ongeacht de situatie.

Stemmen: 22 34,9%
  • voor, maar enkel indien er gegronde redenen zijn, ook licht gehandicapt, of te jong om kind op te vo

Stemmen: 27 42,9%
  • enkel in extreme situaties als verkrachting, incest of ziekelijke misgroeiing.

Stemmen: 11 17,5%
  • absoluut tegen, het menselijk leven is heilig !!!

Stemmen: 3 4,8%
  • Radicaal tegen, condooms, de pil en de morning after pil zijn not done, paren om te baren !!!

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal stemmers
    63

Blackadder

aka Silentio
Waardering
2
Ik ben benieuw hoe de gemiddelde DBB'r tegen deze kwestie aankijkt, zelf denk ik dat het moet kunnen, baas in eigen buik, en een embryo in een vroege fase mag men zeker nog niet gaan vermenselijken, zeker wanneer deze nog amper de cognitieve processen van een kikkervis heeft.
In de latere ontwikkeling zou men eventuele overwegingen kunnen maken, maar enkel indien er gegronde redenen zijn, desnoods goed of afgekeurd door één of andere snelle rechterlijke abortusbank.

Om jullie een ideetje te geven, zodat jullie niet al te licht over deze kwestie heen gaan: een fimpje:

niet voor tere zieltjes en bekijken op eigen risico !!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=26opXNt32Gg

... en ik meen het, ik werd er zelf ziek van. :(

Ik ben in een zeer vroeg stadium voor, maar wanneer het echt een mensje begint te worden ben ik zeker tegen !
En al helemaal tegenwoordig, er zijn genoeg voorbehoedsmiddelen, plus je hebt een gezond verstand !!!

Abortus is dan moord.

Ik ben in een zeer vroeg stadium voor, maar wanneer het echt een mensje begint te worden ben ik zeker tegen !

en waar leg je dan de grens?

bij hoeveel weken?

ik ben voor abortus, de wereld is al overbevolkt, als we al die ongewenste kinderen er ook nog eens bij krijgen wordt het er niet gezelliger op.

• Topic Starter Topic Starter
vergeet niet te voten jongens !!!!

en waar leg je dan de grens?

bij hoeveel weken?

ik ben voor abortus, de wereld is al overbevolkt, als we al die ongewenste kinderen er ook nog eens bij krijgen wordt het er niet gezelliger op.

Naja, ik weet niet precies de ontwikkeling op termijn.. maarja ik vind dat er genoeg dingen zijn om een abortus te voorkomen.. hier hoef je niet meer zwanger te raken.

ik heb: "enkel in extreme situaties als verkrachting, incest of ziekelijke misgroeiing" gekozen.

foutjes kunnen gebeuren, en foutjes zijn er om recht te zetten:rolleyes: kortom, voor.

Condoom gescheurd etc.

MAAR, stel als je verkracht word, en je hebt wegens omstandigheden niet de morningafterpil of dat soort stuff kunnen gebruiken, en abortus mag niet in Nederland, en je word door een grote n*ger gedoet, en je haat n*gers, en je krijgt een baby die pikzwart is, jokkebrok... racistische jongen... zou jij dat willen?

Het komt in ieder geval vaak voor dat meisjes ontvoerd worden, dagen lang verkracht worden en geheid zwanger raken maar omdat ze opgesloten zitten kunnen ze niet ff gezellig met de verkrachter naar de apo lopen om daar is even een heerlijke morning afterpil te kopen, in zo'n geval ben ik toch echt blij dat abortus mogelijk is in Nederland, tevens vind ik het geen moord, zo'n embryo met hersenen van een cm die hebben nog geen besef, en stel je wilt echt geen kind, waarom moet je dan je leven overhoop halen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
serieus blijven heren !!!

Ik heb gestemd op 'voor, maar enkel indien er gegronde redenen zijn, ook licht gehandicapt, of te jong om kind op te voeden.'

Maar ook alleen wanneer het in een vroegtijdig stadium wordt gedaan. Zoals het in Amerika mogelijk is vind ik te ver gaan. Het is toch niet normaal dat ze gewoon een volledig ontwikkelde baby nog eruit mogen halen. Dat is moord.

wanneer is een reden gegrond? Ik twijfelde tussen de eerste 2, wegens de vele manier van interpreteren van het woord "gegrond" maar voor de eerste gegaan.

Condoom gescheurd etc.

MAAR, stel als je verkracht word, en je hebt wegens omstandigheden niet de morningafterpil of dat soort stuff kunnen gebruiken, en abortus mag niet in Nederland, en je word door een grote n*ger gedoet, en je haat n*gers, en je krijgt een baby die pikzwart is, jokkebrok... racistische jongen... zou jij dat willen?

Dit is wel heel overdreven.. dus je bent niet helemaal voor zoals ik nu begrijp ?

Voor. Ik weet alleen niet waar je precies de grens moet leggen. In ieder geval de eerste drie maanden moet zonder opgaaf van reden kunnen denk ik. Het embryo is dan nog niets meer dan een hoopje vormeloze cellen. Daarna wordt het wel tricky. Misschien zou het daarna nog mogen als je vaststelt dat het kind een ernstige afwijking heeft die de kwaliteit van leven ernstig aantast.

Als je per definitie tegen abortus bent zou je ook tegen menstruatie moeten zijn en tegen de zaadproductie in mannen. Vrouwen doden immers elke maand een kind in wording als je zo redeneert. En mannen zijn echte massamoordenaars door de miljoenen zaadcellen die zij produceren het levenslicht wreed te ontzeggen. :rolleyes:

Dit is wel heel overdreven.. dus je bent niet helemaal voor zoals ik nu begrijp ?

Jawel, ben voor, ik vind wel dat mensen het zo veilig mogelijk moeten doen want abortus is tenslotte niet gratis koek en het is ook iets waar je goed over na moet denken, om misbruik te voorkomen moeten er wel strenge regels voor zijn, want zo kan ik ook wel even her en der een meisje lekker de vagina vol cummen en zeggen, ga over paar maanden maar ff langs het ziekenhuis voor abortus.

Wat is er trouwens overdreven aan, weet je wel hoe vaak zoiets voorkomt? uberhaupt verkrachten komt vaak voor, denk jij dat een meisje die nauwelijks geschoold is weet dat als je verkracht word dat je de morning afterpil de volgende dag moet halen. Oke.. we hebben dan misschien wel op de basisschool niet voor niks coïtusuele voorlichting maar pas in groep 8, eigenlijk best vaak te laat, want veel verkrachters zijn pedofielen.

Als je per definitie tegen abortus bent zou je ook tegen menstruatie moeten zijn en tegen de zaadproductie in mannen. Vrouwen doden immers elke maand een kind in wording als je zo redeneert. En mannen zijn echte massamoordenaars door de mijloenen zaadcellen die zij het levenslicht wreed te ontzeggen.

Inderdaad, en een vlieg doodslaan met de vliegermepper doen we ook niet moeilijk over.

Laatst bewerkt:
Ik heb gestemd op 'voor, maar enkel indien er gegronde redenen zijn, ook licht gehandicapt, of te jong om kind op te voeden.'

Maar ook alleen wanneer het in een vroegtijdig stadium wordt gedaan. Zoals het in Amerika mogelijk is vind ik te ver gaan. Het is toch niet normaal dat ze gewoon een volledig ontwikkelde baby nog eruit mogen halen. Dat is moord.

Ik weet niet waar jij dat beeld vandaan haalt, maar juist in Amerika zijn ze behoorlijk streng met abortus. Hier gaan ze een stuk verder.

Oja, daarnaast vind ik ook nog .. dat als bijvoorbeeld een meisje zwanger blijkt te zijn, ze wil absoluut geen kind maar abortus is verboden, is zo'n meisje denk ik erg geneigd om zo'n kind te verwaarlozen, kinderbescherming op haar dak, leven van mams kapot, leven van haar kind kapot. Beter 1 goed leven dan 2 klote levens zou ik zeggen.

Ja, vreselijk filmpje.
Maar toch ben ik er voor.
Ik vind dat als je het kind niet goed kunt opvoeden om welke redenen dan ook, financieel e.d., dat het dan beter af is als je het weghaalt. Je moet naar de belangen van het kind kijken en als het niet gelukkig zou kunnen worden dan is het dood beter af :)
Nou vind ik dat allerlaatste kindje op het filmpje wel heel erg, die was al zo ver dan denk ik van had die moeder dat niet eerder kunnen bedenken...

Oja, daarnaast vind ik ook nog .. dat als bijvoorbeeld een meisje zwanger blijkt te zijn, ze wil absoluut geen kind maar abortus is verboden, is zo'n meisje denk ik erg geneigd om zo'n kind te verwaarlozen, kinderbescherming op haar dak, leven van mams kapot, leven van haar kind kapot. Beter 1 goed leven dan 2 klote levens zou ik zeggen.

Dan moeten ze voorkomen zwanger te worden. ??? :rolleyes:

Terug
Naar boven