MuscleMeat

Abs en benen

XBReddy

Novice
Waardering
0
Ik mag ( nog ) niet naar de sportschool, ik train mijn armen met dumbbells van +/- 13KG, ik kan er 1 dumbbell van maken van +/- 25KG. Ik ben 14 jaar, en begin pas net. Ik kan dus dumbbells gebruiken, en voor de rest moet ik het maar hebben van me lichaamsgewicht. Ik wil dus tips voor me buikspieren en benen te trainen. Bedankt bij voorbaat,

XBReddy.

Edit//

Ik weeg 65 KG, ben 1 meter 84, en mijn bodyfat is 8%.

Waarom mag je (nog) niet naar de fitness als ik vragen mag?
Om antwoord te geven op je vraag:
voor je benen kan je bv: dumbbell squat, dumbbell deadlift, lunges(front en side) en als je na een tijdje sterke benen hebt misschien pistols proberen want dat denk ik niet dat je dat nu al lukt.
Je buik word wel meegetraind met deze oefening.
Toch heb ik wel men twijfels of je lang gaat toekomen met deze gewichten.

Hij mag niet naar de fitness omdat hij nog te jong is (14 jaar).
Maar goed, dacht dat hij juist niet mag gaan fitnessen om zijn abs niet te verharden. Men vertelde me dat de penis daar niet door zou kunnen groeien.. ???

• Topic Starter Topic Starter
Hij mag niet naar de fitness omdat hij nog te jong is (14 jaar).
Maar goed, dacht dat hij juist niet mag gaan fitnessen om zijn abs niet te verharden. Men vertelde me dat de penis daar niet door zou kunnen groeien..

:eek: Ik wacht dan nog ff met de abs :p. En tsjaaa.. deze gewichten zijn niet echt zwaar. Ik ga een andere sportschool zoeken waar ik WÉL mag trainen. Bedankt voor je tips jhonnyke! Morgen zal ik proberen :).

kijk uit voor je penis hé ;)

:eek: Ik wacht dan nog ff met de abs :p. En tsjaaa.. deze gewichten zijn niet echt zwaar. Ik ga een andere sportschool zoeken waar ik WÉL mag trainen. Bedankt voor je tips jhonnyke! Morgen zal ik proberen :).
Als ik jou was, ging ik naar taekwondo sportschool. Ik vind het een tof sport: Lenigheid, conditie, sterkte en vooral sterke benen, en eventueel geschikt voor alle leeftijden.

je kan beter naar de sport school daar heb je prof. mensen als je thuis wat aan klot is de kans op chronische blessures groter dan wanneer je sport laat begeleiden door een ervaren iemand.

in mijn gym mag je al trainen vanaf 14 jaar :D
ps AlexT traint ook al vanaf zen 14 jaar of zelfs 13?

Gewoon zoeken naar een gym, bij ons hebben ze kinderfitness paar keer per week. Ik dacht dat de leeftijd van 12 t/m 15 was. Dus er zijn zat gyms waar het wel kan, gewoon effe wat speurwerk doen.

@Reader:

Ik doe aan jiu jitsu, ik ben al lenig genoeg ( Ik kan me been gestrekt tot achter me hoofd brengen ), en heb genoeg kracht ( vergeleken met mijn gewichtsklasse ) maar GEEN spieren. Natuurlijk wil ik wel sterker worden, maar ook spieren. Ik heb me nu ingeschreven bij een sportschool :), waar je mag trainen vanaf je 14e. Maandag begin ik.. tot dan dumbbells =P.

dumbbell clean & press, dumbbell swings

Vreemd, je mag niet naar een sportschool, maar wel zelf thuis een beetje aankloten ? ? ? ? ? ? ?

thuis is de kans groot dat je jezelf iets verkeerds aanleert en er zal zeker niemand zijn om je daarvoor te behoeden, advies aan te vragen of what ever.

zoek een andere school en vraag redelijk vroeg hoe je deadlift, squat ed. moet doen...
Als ze andere tips geven als hier op het forum, dan is die kerel niks waard ;)

Ik heb me al ingeschreven bij een sportschool, waar je WEL mag trainen op je 14e. Tot dan zal ik nog wel wat proberen met de dumbbells, bedankt allemaal !

ik zie maar 1 vraag :grumble:

ot: Als je echt je benen en abs wil verstevigen dan zal ik als ik jou was jezelf een goed lang weekend opsluiten met de DBB zoekfunctie en alle informatie in je kop stampen die je kan vinden. Ook kan je zoeken naar 'Oefeningen Gids' die ik zelf ook heel handig vond toen ik net begon. Alles wat daar instaat en 'dumbbell' bevat kan jij doen. Ik zal zeker niet alleen benen en abs trainen, maar gewoon het maximale en dat goed verdelen over de week en goed vreten!

Alhoewel het wel een goed teken is dat je met benen wil beginnen :D Veel mensen op dit forum zijn andersom begonnen :p

Terug
Naar boven