- Waardering
- 9
http://www.nu.nl/news/684179/22/Populariteit_Bush_bereikt_dieptepunt_(video).html
Over vooronderstellingen gesproken, je verhaal staat er bol van.
Nou ja, anders krijg je van die epistels.
Ik ben het er wel mee eens. Ik zie ook wel voordelen in het Amerikaanse systeem. Als je bereid bent keihard te werken en een dosis geluk hebt (sociale achtergrond reken ik gemakshalve maar even tot een geluksfactor), dan kan je achterlijk rijk worden in the USA.
Maar als je geen workaholic bent (je hebt hobbies en vrienden enzo) en je hebt weinig geluk (je bent bijvoorbeeld een n*ger, of een mexicaan) dan is inderdaad het nadeel van het systeem dat je zeer snel onder de armoedegrens kan belanden (als je bijvoorbeeld ontslagen wordt en niet snel genoeg iets anders vind). En er is vrijwel niemand die je daarbij helpt.
Het is een systeem van survival of the fittest.
Wel lachen dat in dit systeem een blanke workaholic met een beroerd sociaal leven en 20 kg overgewicht het Alpha-mannetje is.
Over vooronderstellingen gesproken, je verhaal staat er bol van.
Nou ja, anders krijg je van die epistels. Ik ben het er wel mee eens. Ik zie ook wel voordelen in het Amerikaanse systeem. Als je bereid bent keihard te werken en een dosis geluk hebt (sociale achtergrond reken ik gemakshalve maar even tot een geluksfactor), dan kan je achterlijk rijk worden in the USA.
Maar als je geen workaholic bent (je hebt hobbies en vrienden enzo) en je hebt weinig geluk (je bent bijvoorbeeld een n*ger, of een mexicaan) dan is inderdaad het nadeel van het systeem dat je zeer snel onder de armoedegrens kan belanden (als je bijvoorbeeld ontslagen wordt en niet snel genoeg iets anders vind). En er is vrijwel niemand die je daarbij helpt.
Het is een systeem van survival of the fittest.
Wel lachen dat in dit systeem een blanke workaholic met een beroerd sociaal leven en 20 kg overgewicht het Alpha-mannetje is.