XXL Nutrition

Acne Littekens

Gaat vanzelf weg hoor:)

genoeg water drinken helpt veel tegen acnevorming, in ieder geval beter dan weinig water

Ik zou niet willen weten welke wijven jij doet met die acne :roflol:

Hoe het bij jouw eruit ziet valt nog mee, ik denk dat je in jouw geval beter niet aan de roa kan gaan. Probeer een maand biergist pillen. Als je vermindering ziet, dan lekker doorgaan. Mocht het toch erger worden of geen resultaat dan ff langs de huisarts. Ik denk dat die jouw een cremé voorschrijft tegen (lichte-matige) acne. Als dat niet werkt... tja.. dan is het tijd voor Roa, maar dan ben je al zeker 6 maanden verder.

Een keer in die grote gele bol gaan zitten of onder de zonnenbank kan ook geen kwaad, ziet er altijd een stuk verzorgder uit.

---------- Toegevoegd om 20:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:29 ----------

Lol, hier hoef je geen roa voor te nemen, aan je huid te zien ben je van jezelf aardig wit (kleurtje zal je goed doen). Je kunt biergist pillen proberen, heb hier zelf geen ervaring mee.

Same here bro, mijn lippen zijn ook al 2 maand naar de k*t, als ik een keer lippenbalsem vergeten ben mee te nemen naar mn werk moet ik daar echt serieus voor terug fietsen of anders scheuren mn lippen voor mn gevoel gewoon helemaal kapot =p

Wat betreft depressiviteit, probeer je eroverheen te zetten want als je na een week of 5 (in mijn geval) je huid steeds meer ziet verbeteren zijn die kapotte lippen/droge huid het dubbel en dwars waard. :)

Allemaal bekend, ik had toen ook last van agresieve buien. Ik ben zelfs een paar keer geweigerd in een bar waar ik veel kwam vanwege rode ogen. De portier dacht dat ik stomdronken was terwijl die pillen de boel verpeste. Maarja, gelukkig overal vanaf behalve een paar rode plekken. Lekker een beetje bijkleuren ziet er goed uit voor m'n gezicht en voor me spieren ^^. Deze zomer lekker flexen over het strand, kennie wachten haha.

Laatst bewerkt:
ik ken zowat alles inverband met acne =D heb zelf half jaartje roacutane gedaan.
Rode spots zijn geen littekens ! Deze gaan weg maar heel langzaam.... Bij mij heeft dat 7 maand geduurt voor deze verdwenen waren. Littekens kan je altijd laten verdwijnen door gebruik van een laser =)

gewoon nivea dagcreme aanbrengen of cicaplast tegen littekenvorming

Hoe het bij jouw eruit ziet valt nog mee, ik denk dat je in jouw geval beter niet aan de roa kan gaan. Probeer een maand biergist pillen. Als je vermindering ziet, dan lekker doorgaan. Mocht het toch erger worden of geen resultaat dan ff langs de huisarts. Ik denk dat die jouw een cremé voorschrijft tegen (lichte-matige) acne. Als dat niet werkt... tja.. dan is het tijd voor Roa, maar dan ben je al zeker 6 maanden verder.

Je krijgt niet zomaar roa voorgeschreven, doorgaans gaan huisartsen zo te werk:
Benzoylperoxide -> Anti-biotica depper -> Tretinoine -> Anti-biotica kuur (meestal van de tetracycline groep) -> Doorverwijzing derma.

En de derma schrijft dan meestal roa voor, al willen ze vaak genoeg ook eerst nog wat anders proberen (vaak nog cremes in combi. met anti-biotica).

En tegen al bestaande littekens kan je vrij weinig doen, enige wat het zal vervagen is tijd.

Je krijgt niet zomaar roa voorgeschreven, doorgaans gaan huisartsen zo te werk:
Benzoylperoxide -> Anti-biotica depper -> Tretinoine -> Anti-biotica kuur (meestal van de tetracycline groep) -> Doorverwijzing derma.

En de derma schrijft dan meestal roa voor, al willen ze vaak genoeg ook eerst nog wat anders proberen (vaak nog cremes in combi. met anti-biotica).

En tegen al bestaande littekens kan je vrij weinig doen, enige wat het zal vervagen is tijd.

Ja heeft 2 jaar geduurd voordat ik aan de roa kon, mijn laatste pil ingenomen rond Januari. Ik moet zeggen dat het nog niet zo strak is als een babyface maar ergste is er iig af. Als de threadposter aan de roa gaat zal hij waarschijnlijk meer last hebben van de bijwerkingen dan dat hij nu heeft.

iets met ***ijdelteut**** ofzo haha.

Terug
Naar boven