XXL Nutrition

Acne :S

EvilHero

Cool Novice
Waardering
0
Sinds enkele maanden ben ik meer beginnen eten , en heb nu toch wel last van acne .
Suggesties voor medicijnen of cremetjes ?
Heb het enkel ôp mijn kin 2dagen na het scheren .
Lijken geen gewone puistjes en doe zeer als ik er aan kom ,
en wordt steeds roder na meer
héhé kapotlachnn schaam me kapot
Iemand die dit ook heeft ?
Heb het nooit eerder gehad

Laatst bewerkt:
dus van het scheren of van het vreten. had vroeger een maatje die altijd helemaal onder de puisten stond. als ie goed groenten at dan had hij er amper last van.
verder geen verstand van acne. zelf eigenlijk nooit echt gehad

• Topic Starter Topic Starter
Is er een wondermiddeltje voor ofzo buiten poep :D
clerasile werkt helemaal nix !!

Veel water, en biergist kan helpen. Na het scheren je huid goed schoonmaken met lauw water. Geen zeep.

Er is niet echt 1 middel tegen acne. Anders liep niemand er meer mee.

Edit: van die middeltjes werken, voor zover ik geprobeerd heb, niet. Zeker clearasil is meer praatjes dan het waarmaken.

Je kan er tandpasta opsmeren.

of

Na het scheren je huid goed ontsmetten (aftershave) en vervolgens niet meer aan je gezicht zitten. Heb zelf last van acne rond me kin als ik me heb geschoren en ik ga dezelfde of de volgende dag trainen en dan het zweet met me handdoek weg veeg.

Ik ben naar de huisart geweest toendertijd en heb een middeltje gekregen. Uhm
het was Indern Applicatie vloeistof voor cutaan gebruik, dit moet je halen bij de apotheek. Dit werkte bij mij wel.. maar ik zou gewoon even naar de huisarts gaan als ik jou was.

Maar naar het scheren?? Lijkt wel op Razor Burn dan.. heb hier verder geen ervaring mee.

Ik heb ook last van de scheer puisten. Wat voor mij helpt is direct voor het douchen scheren en na het douchen after shave.

ZINK!! wondermiddeltje, althans voor mij!

Ruwe schone handdoek op je kussen tijdens het slapen

veel water drinken heeft het voor mij gedaan.
2 weken geleden nog wel last van, toen begonnen met 2-3 water per dag.
en nu is bijna alles weg, komt er nietsmeer bij

niet meer scheren
-> baard groeit
-> puisten niet meer zichtbaar

Je lijkt last te hebben van 'razor bumps'
Heb ik ook, waarschijnlijk is dit om je licht krullend haar hebt.
De haartjes gaan zich na het afscheren dan krullend in je huid werken en ontsteken.
Zijn dan van die kleine pijnlijke 'puistjes'..

Eerst goed nat maken met WARM water, dan scheerschuim 5 min laten intrekken, dan scheren en dan aftershave.

Nooit meer last van

:trollface: razor bumps

Misschien is het tijd om je scheermesjes te vervangen mongol.

Biergisttabletjes, zink, pantotheenzuur(Vitb5), groenten, havermout en noten(VitB) is allemaal erg goed voor je huid. Vermijdt melkproducten en miss. nog wel het belangrijkst, scheer met een scheerapparaat en niet met een mes, dat irriteert alleen maar.

De alom gekende aanpak voor acne volgen:

• Huid zorgvuldig reinigen met water, niet met zeep daar het mogelijk is dat je door te reinigen met zeep je huid nog vetter maakt dan dat deze al is bv. Benza Wash gel o.b.v. benzoylperoxide
  • Gebruik maken van een gel o.b.v. benzoylperoxide 1 à 2 x per dag, beginnen met lage concentratie 5 % en dan overgaan naar 10 %, beschikbaar onder de specialiteit Pangel/Benzac in de apotheek
  • Opletten als je gebruik maakt van producten o.b.v. benzoylperoxide, verkleurt nl. je beddengoed, haar, zilveren juwelen, dus tip: steeds handen wassen
  • De zon/ zonnebank vermijden want de acne komt terug, nadat de bovenste laag van je huid opnieuw afgeschilferd is
  • Voeding heeft totaal geen invloed op acne, enkel wanneer je de anorexia toer op gaat heb je geen acne
  • Mee-eters niet openduwen, want daardoor verspreid je de bacterie die acne veroorzaakt op je gehele huid/gezicht en dan krijg je nog meer acne

Als dit niet helpt een dokter/dermatoloog raadplegen:
  • Starten met orale inname van antibiotica, minocycline of doxycycline en kijken wat het effect heeft
  • Alternatief de zware middelen: isotretinoïne (Roaccutane), enkel onder behandeling van de dermatoloog

De alom gekende aanpak voor acne volgen:

• Huid zorgvuldig reinigen met water, niet met zeep daar het mogelijk is dat je door te reinigen met zeep je huid nog vetter maakt dan dat deze al is bv. Benza Wash gel o.b.v. benzoylperoxide

• Gebruik maken van een gel o.b.v. benzoylperoxide 1 à 2 x per dag, beginnen met lage concentratie 5 % en dan overgaan naar 10 %, beschikbaar onder de specialiteit Pangel/Benzac in de apotheek
  • Opletten als je gebruik maakt van producten o.b.v. benzoylperoxide, verkleurt nl. je beddengoed, haar, zilveren juwelen, dus tip: steeds handen wassen
  • De zon/ zonnebank vermijden want de acne komt terug, nadat de bovenste laag van je huid opnieuw afgeschilferd is
  • Voeding heeft totaal geen invloed op acne, enkel wanneer je de anorexia toer op gaat heb je geen acne

• Mee-eters niet openduwen, want daardoor verspreid je de bacterie die acne veroorzaakt op je gehele huid/gezicht en dan krijg je nog meer acne

Als dit niet helpt een dokter/dermatoloog raadplegen:
  • Starten met orale inname van antibiotica, minocycline of doxycycline en kijken wat het effect heeft
  • Alternatief de zware middelen: isotretinoïne (Roaccutane), enkel onder behandeling van de dermatoloog
Wauw dit is het meest complete antwoord dat ik ooit op dbb heb kunnen vinden aangaande acne. In ieder geval +1. Benzolperoxide is mooi spul, alleen zou ik het voor het slapen op smeren, want je krijg er wel witte plekken op je gezicht van.

Wauw dit is het meest complete antwoord dat ik ooit op dbb heb kunnen vinden aangaande acne.
Nee dat is dit..

http://www.acne-info.nl/

TS haalt met scheren gewoon zijn porién open. Heeft niets met eten te maken als je het alleen na het scheren 2 dagen lang hebt.

Word gewoon tijd op of een ander scheermes, ander scheerschuim, rustiger scheren, overstappen naar elektrisch of met mesje en een goede aftershave met alcohol gebruiken.

• Topic Starter Topic Starter
Heel erg bedankt is ondertussen al weg :D
Ik scheer meestal met een Braun apparaatje was me voor en na het scheren .
Gebruik enkel scheermesjes voor betere styling 1x in de week .
Zal eens denken aan alle suggesties en kijken of mijn huisarts er iets van aanraad.
Thq ! !

Terug
Naar boven