MuscleMeat

Acne :S

ik heb er ook irritant veel last van, na het scheren altijd!!!
en dagelijks wel een paar dikke rooie op me voorhoofd of op me slaap, wordt altijd meer als ik bulk!
komt sowieso ook van de whey enzo

Acne heeft niks met je voeding te maken volgens de huisarts/dermataloog.

Stop met scheren en gebruik een trimmer .. je bent veels te gevoellig ervoor.

gewoon trimmen man en niet scheren.. iig helpt het voor my wel.

Ik was in mijn br3ez@h jaren geheel puistenvrij behalve idd op mijn kin/kaaklijn na het scheren. Wat voor mij hielp was ALTIJD nat scheren. Verder Gilette mesjes gebruiken en geen goedkope meuk, scheer gel sensitive, niet iedere dag scheren als het niet nodig is en het BELANGRIJKSTE: goed afspoelen en daarna direct zachte creme erop. Gewoon die dure zooi van je ma pakken en plamuren die shit. Wat ook zeer belangrijk is: NIET ITCHEN!! Ik weet het, het jeukt als de t*ring, maar dan wordt het juist rood en krijg je whiteheads.

• Topic Starter Topic Starter
Gebruik nu al een weekje een naturel zeepje en werkt perfect :D
2x schrobben bij het douche en geen puistjes .

rauwe ajuin

Acne heeft niks met je voeding te maken volgens de huisarts/dermataloog.

Volgens mij heeft acne wel veel met je voeding te maken. Wat ik heb geleerd is dat je met voeding heel veel kunt bereiken. Maar het is niet altijd wetenschapenlijk bewezen of een voedingsstof er invloed heeft of niet.

Nu mijn ervaring:
Middeleltjes helpen, maar ook maar in mate. Wat hebben al de middeltjes gemeen: ze drogen je huid uit. Wanneer je huid droger is ga je veel minder last hebben van acne. Ik zelf heb nu een nieuw middeltje gevonden, acneryne. Je mag het niet combineren met andere middeltjes omdat dat al de huid zeer sterk uitdroogt. Ik merk een verschil en gebruik het nu een week en ben er heel blij mee.
Je hebt ook als middel scrubs, dit werkt ook maar vooral tegen zwarte punten (die later puisten kunnen worden).

Hygiene: super belangenrijk, probeer je puisten niet uit te pitsen, natuurlijk kan je soms niet anders. Ik zou zelf ook niet graag met witte bollen op mijn hoofd lopen. Maar als je ze hebt uitgepits probeer dan je gezicht te reinigen. Het is ook belangenrijk dat je je hande regelmatig wast en het kan ook geen kwaad als je je gezicht ook af en toe wast ook al is het maar eens met water erover gaan, dan reinig je gezicht ook weer en is je hygiene beter.

voeding: dat is een beetje uittesten, je moet kijken op wat je gevoelig reageert, ik eet geen choco meer want heel veel mensen zijn daar gevoelig voor. Ik zelf niet zo maar eet ook niet zo veel choco, maar als mijn broer 1x aan nutella zit, zie je het zo aan zijn gezicht. Dit is wel iets dat niet bewezen is(tot nu toe), maar anderen hebben dit ook al gemerkt.
Nu wat ook bij sommige zeer gevoelig is zijn: zuivelproducten. Dit is natuurlijk zeer moeilijk te vermijden maar ik ken mensen die dat zo veel mogenlijk proberen te beperken. Ik merk als ik zeer veel kaas eet dat ik ook meer last kan hebben.
Dan kan je ook in je voedingschema's goeie voeding zetten zoals ik het noem. Daar is ergens ook een topic over maar weet niet van buiten waar. Goeie voeding is voeding waar veel vitamine inzitten die goed zijn voor de huid. Ik zelf merk heel snel en goed het verschil als ik citrusvruchten eet. Wanneer er een piek aankomt van puisten(puistenaanval noem ik het:p) dan eet ik 3dagen na 1 elke dag 1 citroen en je ziet het na 1 dag al verminderen. citrusvruchten zorgen ervoor dat je puist zich "sneller" ontwikkeld of weg gaat en laat het genezings proces ook sneller gaan. Nu heb je ook nog andere dingen dat goed zijn voor je huid, maar het zijn vooral vruchten en groenten=> moet je maar eens opzoeken.

Hoop dat je het volledig leest en iets aan hebt;), mischien dat ik binnenkort is een artikel over acne schrijf en research doe.:D

Weinig zuivel eten/drinken en je gezicht goed schoonhouden en wassen met water en daarna er niet meer aankomen. does the trick bij mij.

Veel water, en biergist kan helpen. Na het scheren je huid goed schoonmaken met lauw water. Geen zeep.

Er is niet echt 1 middel tegen acne. Anders liep niemand er meer mee.

Edit: van die middeltjes werken, voor zover ik geprobeerd heb, niet. Zeker clearasil is meer praatjes dan het waarmaken.
drink 8 liter per dag, geen zuivel eten dan is het weg (whey,kwark,melk etc)

roa is je vriend

Scheren met een elektrisch scheerapparaat voorkomt irritaties.

heb benzoylperoxide van de huisarts gekregen maar ben er nog niet zolang mee bezig dus kan nog niet zeggen of het werkt(voor mij dan). ik weet wel dat je handoeken er van gaan verkleuren als je je handen niet goed wast na het opdoen en dat je huid ervan gaat jeuken :D. in iedergeval succes d'r mee ;)

Deed vroeger altijd met een watje Eau de cologne op m'n puisten voor het slapen gaan, werkte enorm goed.

Benzo en differin gel gewoon permanent blijven smeren houdt het aardig in toom voor mij. Combineert goed.

Antibiotica erbij pakken kan misschien beter werken, wel altijd benzo erbij blijven gebruiken.

Volgens mij heeft het wel degelijk met voeding te maken hoor, ik meer dat ik door veel eiwitten/zuivel vaker last heb van puistjes als toen ik "normaal' at. Veel water drinken en voor het slapen was ik mijn gezicht met lauw water, dat scheelt erg veel. Als het wat erger wordt neem ik vaak wat extra zink.

Terug
Naar boven