MuscleMeat

acne

AAJ

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
ik heb in mn vorige kuren altijd erg last gehad van acne op mn rug en vraag me af wat je hier tegen kan doen om het zoveel mogelijk te verkomen.
ik ga een volgende kuur nemen zonder testo om te kijken of dit de boosdoenner(wat ik zelf denk) is maar ja om voortaan te kuren zonder testo wil ik eigenlijk ook niet.

zijn er meer mensen met dit probleem en wat is er aan te doen?

Hoge doseringen B5 schijnen te helpen (6 gr/dag), roaccutane helpt maar niet gezond bij een kuur en moet op indicatie vd huisarts. Tretinoin creme helpt ook redelijk, alleen ook op indicatie vd huisarts.

idd hoge doseringen B-5 helpen goed,ik heb ook altijd last bij kuren ben nu ook bezig en geen last ervan ik schommel tussen 6 a 8 gr/dag ging vorige week naar 4gr maar ik kreeg er een paar kleine op de rug en terug verhoogt,ook drink ik brandnetelthee

Ik had dit ook,, maar bij mij lag het denkeleijk aan de Sustanon, want ben nu in mijn 2de kuur met Deca, Drive, testo en winstrol bezig en heb er geen last meer van.
vorige kuur was trouwens deca, susta en 4 weken testo

• Topic Starter Topic Starter
ik heb zelf een tijdje biergisttabletten gehad en had wel het gevoel dat het beter ging maar ga zeker de b-5 proberen en de brandnetelthee :)

Acne
Woeste acne is één van de meest duidelijke tekens van steroïden gebruik. Zoals je weet hebben jongens in de puberteit vaak last van acne wanneer hun testosterongehalte omhoog gaat. Wanneer er steroïden worden gebruikt kan een volwassen man dit probleem ook krijgen. Dit komt doordat de talgklieren, die vetten uitscheiden in de huid, gestimuleerd worden door androgenen. Het verhogen van het niveau van dit soort hormonen in de huid vermeerderen dus de uitscheiding van vet via de huid. Hierdoor ontstaat acne op de rug, schouders en in het gezicht. Het gebruik van sterke androgene steroïden in het bijzonder kunnen in sommige gevallen ernstige aantasting van de huid veroorzaken. Er zijn verschillende manieren om acne te behandelen. De meest logische oplossing is het goed schoonhouden van de huid. Het vuil en vet moet van de huid verwijderen voordat de poriën verstopt raken. Wanneer dit niet helpt kunnen medicijnen een uitweg bieden. ‘Accutaine’ kan een goede oplossing zijn, dit medicijn is erg effectief en heeft invloed op de talgklieren, het verminderd de uitscheiding van talg. Het hulpmedicijn ‘Proscar/Procepia’ kan ook helpen. Dit medicijn moet gedurende de anabole kuur ingenomen worden. Dit medicijn reduceert de omzetting van testosteron in DHT, wat de bijwerkingen van het androgene hormoon verminderd.
Testosteron is de enigste steroïde die echt omgezet wordt in dihydrotestosteron, en maar een paar andere steroïden worden via het 5a-reductase enzym. Vele steroïden zijn al sterke androgenen van zichzelf, zoals bijvoorbeeld Anadrol 50 en Dianabol. Zij kunnen de sterke androgene activiteit aanwakkeren in de doelweefsels zonder 5a-reductie naar een sterkere samenstelling die Propecia (medicijn) onwerkzaam maakt. Je kan natuurlijk ook steroïden nemen die een minder androgene werking hebben. Voor mensen die massa willen opbouwen maar een erg gevoelige huid hebben is Nandrolon een veel betere optie dan testosteron.

... vertaald uit Anabolics 2004,

ja de testosteron is duidelijk de boosdoener, en nee kuren zonder testo is niet zo'n goed plan haha.

De bovengenoemde medicijnen zijn wel amerikaans, of je ze zo in Nederland kan verkrijgen weet ik niet. Maar bij acne is het in ieder geval belangrijk dat je je huid heel goed schoon houdt.

Succes ermee

minocycline laten voorschrijven, is normaal geen enkel probleem is tegen acne en is niet zo belastend voor de lever als roaccutane

chindamychine werkt ook erg goed tegen acne.

@fitness007: ja proscar verminderd de omzetting naar DHT, maar DHT is, naar ik meen, 4 keer sterker dat test (gelezen op AR). Proscar zal dus je gains verminderen.

Terug
Naar boven