MuscleMeat

AdiFan, log van een fanatieke sporter!

AdiFan

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
73kg
Goede dag,

Ik ben een tennisser die op hoog niveau internationaal speelt. Ik sta onder contract bij Adidas. Ik heb altijd veel aan conditie werk gedaan. Ook heb ik een tijdje aan kracht training gedaan. Ik weet er veel van, maar had niet de begeleiding om de oefeningen correct uit te voeren en ben na veel blessure leed gestopt.

Sinds een aantal maanden ga ik lichamelijk achteruit. Ik sta meer als 30 uur in de week op de tennisbaan, en merk hier de gevolgen nu flink van. Mijn mediale knie-banden zijn overbelast, omdat mijn bovenbenen het harde werk niet meer aankonden. Het zelfde geld voor mijn pols.

Ik ga nu vanuit mijn sponsor met een begeleider nu opnieuw aan mijn fysieke gesteldheid werken. We hebben besloten een fullbody programma te volgen, omdat ik geen vaste momenten heb waarop ik kan trainen. De ene week kan het zo eenmaal in de week zijn, de andere week 3 keer.

Squats en deadlifts, met een verkeerde form, hebben gezorgd voor mijn blessure leed. Ik ga ze wel doen in mijn schema, maar rustig opbouwen. We gaan de eerste weken / maanden ze naast mijn schema doen, met een lege barbell, om eerst puur de techniek te leren. Geloof me, een verkeerde techniek ombouwen naar een goede, is veel lastiger als een nieuwe techniek aanleren. Dit is ook het geval bij de clean & press, en de snatch.

Ik hoop dat jullie het interessant vinden om een log van een topsporter te volgen, al hoewel de gewichten misschien tegen zullen vallen. Mijn voeding is op orde. Ik kan hier alleen geen concrete informatie over geven, omdat ik discreet wil zijn tegenover mijn dieetiste(?). Mijn persoonlijke doel is kracht en massa bouwen op een dieet iets boven mijn behoefte. Massa is vooral in het begin belangrijk, tot ik een kilo of 80 weeg. Daarna zal het vooral overgaan in het gericht trainen op kracht.

Warming up setjes zal ik niet vermelden, om het overzichtelijk te houden. Eerste weken zal het vooral zoeken zijn naar het juiste gewicht.

Training [1] 11-07-2011

Leg Press (hoek knieen <<<<90 graden)
8x 100 KG
8x 107 KG
2x8x 114 KG

Chest Press
8x 14 KG DB
8x 40 KG BB
6x 40 KG BB
8x 16 KG BB

Chin Ups
3x4 + 5 KG

Seated Rows
Gewicht weet ik niet

Millitary Press
3x8x25 KG

Triceps Extension
Gewicht weet ik niet

Biceps curls
3x8x10 KG

Het was lekker om weer met de gewichten bezig te zijn. Rustig aan beginnen, ik speel deze week een toernooi en spierpijn is funest in de voorbereiding.

This topic is worthless without pics, niet stom bedoeld maar we hebben al vele andere 'topsporters' voorbij zien komen.. Succes anyways en meld het even als je de US open gewonnen hebt :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik zal aankomende week wat foto's posten. Ik heb een aardige aanleg voor krachtsporten. Speel ook met een racket wat niet te verkrijgen is voor 'recreatie' tennissers, met een gewicht van 357 gram. Dit is voor een tennisracket (voor de tennissers onder hier) erg zwaar.

Ik speel morgen een finale, en maandag staat weer een krachttraining geplant. Na morgen ben ik twee en halve week vrij (dat wil zeggen, geen toernooi!) en ik hoop in die tijd een a 2 kilo's aan te komen.

Finale gister gewonnen, vandaag dagje vrij. Morgen krachttraining.

Mijn voeding ziet er voor de geintresseerden vrij standaard uit. Veel volkorenbrood met kipfilet en pindakaas, brinta, avondeten, kwark, melk, cashewnoten, pre workout en post training shake. Niet erg clean dus, maar voor mij werkt het.

Training 19-07

Bench Press
3x8x40 KG

Shoulder Press DB SS Frontraise SS Sideraise
3x8x12 KG SS 5 KG SS 6 KG

Dumbbell Flys
2x8x 8 KG

Bicep Curl SS Tricep Extension (Cable Machine)
2x8x 36 KG SS 36 KG

Lat Pulldown (normaal last van aanhechting elleboog met deze oefening)
2x12x 36 KG

Dumbbell Rows
4x8x20 KG

Knie voelde niet goed, dus geen been oefeningen gedaan. Wel de gewoonlijke squats/deadlifts met een KG of 40 om de form te trainen.

Hierbij een beloofde foto.
Speel op de junior tour, dus zal jullie niets zeggen!
2mcfvok.jpg

Terug
Naar boven