MuscleMeat

advies: 3xFB of 4xSplit

Zwetje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
68kg
Vetpercentage
15%
Hallo iedereen,

Ik ben nu sinds een maand of 7/8 'fanatiek' aan het sporten en sinds 3/4 maanden ook op mijn voeding aan het letten.

Nu heb ik altijd een 3/4 split gedaan. Ik heb het natuurlijk wel gemerkt en ben nu sinds kort een FB schema aan het volgen, twee eigenlijk welke ik dus afwissel. Ik train dan ook 7x in twee weken. Mijn schema's zien er als volgt uit:

A
- Barbell Squat
- Barbell Bent Over Row
- Barbell Bench Press
- Pullups
- Barbell Schoulder Press (military press)
- Barbell Curl
- Dip

B
- Barbell Lunge
- Dumbbell Bench Press
- Dumbbell Lateral Raise
- Pullups
- Dumbbell Biceps Curl
- Barbell Bent Over Row
- Triceps Extension (Barbell)

Mijn doel is om aan te komen qua massa. Ik ben redelijk tenger gebouwd (1.85m met 68/69kg) en ben voornemens om te gaan bulken (danwel Cleanbulken).

Nu vraag ik mij af wat jullie aanraden qua schema. Kan ik beter dit schema blijven volgen (met mogelijk aanpassingen van jullie) of is het verstandiger over te stappen naar een 4-split? Want ik kan ook 4/5dagen trainen in de week.

Ik hoor het heel graag van jullie!

Groeten Mario

Ik doe zelf UB/LB 4 dagen per week. Vind het een prettig schema en je kunt er prima massa mee gainen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt, heb je met dat schema ook die gain gemaakt wat in je onderschrift staat?

Zou je misschien met mij je train/voedingsschema willen delen?

Bedankt, heb je met dat schema ook die gain gemaakt wat in je onderschrift staat?

Zou je misschien met mij je train/voedingsschema willen delen?

Ja die gains heb ik met ub/lb gemaakt.

Uh trainingsschema verschilt van tijd tot tijd, ik besteed soms meer aandacht aan bepaalde spiergroepen maar dat betekent niet dat jij dat ook moet doen. Een opzet die ik gebruikt heb:

UB:
- BP
- Chin ups/pull ups
- SP/ dbsp
- Db row/ cable row
- Facepulls/ shrugs
- CGBP/ dips
- Dumbbell curls/ preacher curls

Soms doe ik ook nog iets van incline dbp/incline flyes erbij. De ene training doe ik de oefeningen die links staan, de andere ub training die rechts staan.

LB:
- Squat
- Stiff legged deadlift
- Leg press
- Leg curl
- Calf raises
- ABS (max 10 min.)

Terug
Naar boven