XXL Nutrition

Advies gevraagd: Bulk schema

Xeor

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
74kg
Vetpercentage
13%
Hi forumgenoten!

Een tijd aan het rond lezen op dit forum en uiteindelijk besloten om een account aan te maken!

Graag zou ik van jullie feedback ontvangen op mijn bulk schema voor de komende tijd. Wat stats van mij:
- 21 jaar
- 1.87m
- 74kg met 13% vetpercentage

Bijlagen

Het kan niet anders of jij hebt aandelen in de bananen/chocomel-industrie :D

In je schema staat meerdere keren "Fast Food" genoemd, ik neem aan dat dit geen letterlijke vertaling is maar een carbloader/massgainer ?
Ik zou persoonlijk dit inruilen voor whey, omdat je percentage eiwitten wat aan de lage kant is.

Persoonlijk zou ik meer met brood/beleg/tonijn gaan werken tijdens de bulk dan nu al te beginnen met rijst tussen de middag.
Dit is meer iets voor tijdens het cutten en het viel mij toen al behoorlijk tegen hoe snel ik schoon genoeg kreeg van de rijst (12 weken)

Pre -en postworkout "maaltijd" kan ook beter

• Topic Starter Topic Starter
Thx voor de feedback! Haha helaas geen aandelen in de bananen/choco industrie. Is het per definitie slecht/verkeerd de hoeveelheid bananen en chocomelk?

Fast Food is inderdaad een massgainer van American Sports. Hiervoor had ik de Mammoth 2500 gebruikt maar die had niet veel effect, waarschijnlijk door z'n grote hoeveelheid suikers. Deze gainer heeft t.o.v. de Mammoth stuk meer complex carbs.

Kan ik in plaats van inruilen voor whey bijvoorbeeld tonijn/pindakaas/amandelen toevoegen zodat de eiwitten stijgen (en de vetten ook)?

Ok, dus meer brood toevoegen ipv rijst/roerbakgroente e.d.
En ik ga kijken naar de pre/post workout maaltijd.

Bananen zijn niet slecht, maar je moet het schema wel vol kunnen houden en om dan elke dag 3 bananen te gaan eten is nou niet echt afwisseld.
Je kan ook andere soorten fruit toevoegen zoals appels, ananas of kiwi's
En verdeel het wat meer over de dag, want nu heb je alle fruit in de eerste 3 maaltijden gezet.

Ik weet niet of de verpakking van de chocolademelk het aan geeft, maar volgens mij zit er toch behoorlijk wat suikers in en dat moet je toch zoveel mogelijk zien te vermijden.

Je zit met je vetten wel goed maar zoals ik zei zou ik wat omhoog gaan met je eiwitten en je koolhydraten wat laten zakken zodat je ongeveer uit komt op een 30/50/20 verhouding.

En neem na je KT & cardio wat complexe carbs + eiwitten eventueel in combi met je massgainer, maar het liefst in de vorm van echte voeding zoals bijvoorbeeld brinta/melk of volkoren pasta/kipfilet.

Terug
Naar boven