MuscleMeat

Advies gevraagd manier van trainen

Gideon100

Novice
Waardering
0
Hey mensen,

Mijn doelstelling is massa opbouwen. Na verschillende trainschema's te hebben gehad ben ik nu 4 maanden zo bezig:

Ma Borst: + buik + 300 kc cardio voor de cut
Di Triceps + benen + 300 kc cardio voor de cut
Wo Rust/cardio
Do Schouders + 300 kc cardio voor de cut
Vrij Rug + biceps +onderarmen + 300 kc cardio voor de cut
Za Rust
Zo Rust

Ik doe gemiddeld 6 tot 8 oefeningen, 4 sets per oefening, 8 herhalingen per set, 80-100% intensiteit, 20-30 seconden rust tussen de sets.

Nu heb ik hier flink wat kritiek opgekregen in de sportschool. Zij zweren plechtig spiergroepen te combineren zodat je alles dubbel hebt gehad in een week tijd. Zij zeggen max 4 oefeningen per spiergroep, maximaal gewicht, minimaal 6-8 herhalingen om mijn doelstelling te halen.

Ben ik dan echt zo verkeerd bezig??? Hoe trainen jullie big guys dan? Ik weet dat iedereen andere theorieën heeft en doelstellingen.

Thnx mensen...!:cool:

laat ze maar lullen 1 x per week kan best, maar doe jij zoveel setjes per spiergroep?
6 tot 8 oefeningen x 4 sets = 24 tot 32 setjes?

• Topic Starter Topic Starter
Hoi Skinnie,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook altijd leuk vind zoveel mogelijk verschillende oefeningen te leren. Dat betekend inderdaad dat ik dus per trainingsdag 32 setjes per spiergroep ongeveer dan he.

Is het dan niet zo overdaad schaad? Want ik heb er echt veel commentaar op gehad dat dat niet goed zou zijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik na die vier maanden echt wel massa aanzet, ik ben wel een endomorph en zet helaas niet zo snel massa aan. Ik train nu samen met een mesomorph..in 4 weken zie je hem echt groeien. Maar ook hij traint inderdaad 4 oefeningen max. Hij doet wel negatieve reps en one max to faillure.

Hoe doe jij dat dan skinny, gezien jouw massa...wat zou je adviseren aan mij

thnx!

skinnie is een ecto!

maar 32 setjes per spiergroep is niet goed, veels en veels teveel! daar moet je echt mee stoppen.
voor de grote spiergroepen borst, rug en benen is 12 setjes genoeg
voor de kleine spiergroepen, armen, schouders is 8 setjes genoeg

ik doe zelf voor borst/rug en benen 8 of 9 setjes
en voor armen/schouders 5 of 6 setjes
en ook 1 x per week

Hoi Skinnie,

Waar ik al bang voor was blijkt dus te kloppen. Ik ga jou advies dan ook overnemen.

Laatste vraag: ga jij in je sets tot max faillure ook en desnoods een klein beetje smokkelen door een tikje van je partner te krijgen? Of zie jij dat als iets wat niet noodzakelijk is.

Ik zie dat echt niet veel mensen doen bij ons op de gym, het is ook niet echt een hardcore gym helaas. Weinig big guys waar ik wat van kan leren.

thnx man...grtzz Gideon

ik ben zelf de laatste tijd meer van de fullbody, en dan doe ik 1-2 oefeningen per grote spiergroep met zo'n 3-5 setjes per training, en 2-4 trainingen per week (verschilt vanwege school)

daarmee doe ik dus zeker 20+ setjes per week per spiergroep, 32 is misschien een beetje veel, maar 8 setjes per spiergroep per week vind ik weer een beetje weinig.

Vergeet niet dat iedereen anders reageert, als jij lekker gaat op 32 setjes, doe dan lekker 32. Wees wel voorzichtig met je pezen, want die komen wel flink onder spanning te staan.

ik ben zelf de laatste tijd meer van de fullbody, en dan doe ik 1-2 oefeningen per grote spiergroep met zo'n 3-5 setjes per training, en 2-4 trainingen per week (verschilt vanwege school)

daarmee doe ik dus zeker 20+ setjes per week per spiergroep, 32 is misschien een beetje veel, maar 8 setjes per spiergroep per week vind ik weer een beetje weinig.

Vergeet niet dat iedereen anders reageert, als jij lekker gaat op 32 setjes, doe dan lekker 32. Wees wel voorzichtig met je pezen, want die komen wel flink onder spanning te staan.

alle 8 gaan tot spierfalen en verder, voor mij werkt het.
en fullbody is ook een manier maar niet mijn sT, ik doe hem heel af en toe als ik maar 1 x per week kan trainen ofzo.

---------- Toegevoegd om 13:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:53 ----------

Hoi Skinnie,

Waar ik al bang voor was blijkt dus te kloppen. Ik ga jou advies dan ook overnemen.

Laatste vraag: ga jij in je sets tot max faillure ook en desnoods een klein beetje smokkelen door een tikje van je partner te krijgen? Of zie jij dat als iets wat niet noodzakelijk is.

Ik zie dat echt niet veel mensen doen bij ons op de gym, het is ook niet echt een hardcore gym helaas. Weinig big guys waar ik wat van kan leren.

thnx man...grtzz Gideon

ik ga tot failure idd, maar er zijn er genoeg hier op DBB die net stoppen voor failure en dat werkt voor hun.
je moet zelf even uitproberen wat voor je werkt en veel afwisselen met sets, reps en intensiviteit

---------- Toegevoegd om 13:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:55 ----------

nogal een verschil... 20 sets verdeelt over drie trainingen en 32 sets in één training, niet te vergelijken en niet doen!

skinnie geeft goed advies!

wat dacht je van dit schema?

Ma: Rug-biceps-onderarmen (4-1-1)
Di: Borst-triceps-buik (3-2-1
Wo: RUST
Do: Benen-buik (5-1)
Vr: Schouders-trapezius (3-2)
Za: RUST
Zo: RUST

3 setjes per oefening als basis, 1 á 2 setjes per oefening tot (of over) spierfalen. Opwarmsetjes niet meegerekend.

Ga je lekker op hoor :)

wat dacht je van dit schema?

Ma: Rug-biceps-onderarmen (4-1-1)
Di: Borst-triceps-buik (3-2-1
Wo: RUST
Do: Benen-buik (5-1)
Vr: Schouders-trapezius (3-2)
Za: RUST
Zo: RUST

3 setjes per oefening als basis, 1 á 2 setjes per oefening tot (of over) spierfalen. Opwarmsetjes niet meegerekend.

Het lijkt zo weinig...is er een biologische reden waarom..bv voor je biceps 1 oefening...snap ik dan iets nog niet goed?

Kijk als ik nu bicep train en ik zou alleen dumbbell curl trainen bv dan pak ik dus toch niet mijn hele biceps...daarom doe ik nu hammer erbij en diverse isolatie oefeningen...het lijkt me gewooni minder....als dan ik nu doe..al snap ik dat met 32 setjes p/s wel erg veel is.

grtzz Gideon

---------- Toegevoegd om 14:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:56 ----------

Sorry moderator voor het verkeerd gebruik van citaten.

wjo ik ga dit even volgen.

Zit precies met zelfde probleem! In de sportschool heb ik nooit het idee dat ik genoeg heb gedaan en blijf ik doorgaan.

Ik doe buik wel eens 4-5 oefeningen en dan ook 2 keer in de week, omdat ik het idee heb dat die uit verschillende delen bestaat, zo denk ik over schouders : Voorkant, zijkant, achterkant.
Triceps, (ook Biceps) meestal 3 oefeningen ook 2 keer in de week. Ik doe borst dan op een andere dag maar daar gebruik ik dan weer de triceps.

Kan je eeecht op 1 keer in de week, 3 oefeningen ,4 sets tot failure, (12-15. 8-12 5-8 steeds zwaarder gewicht er bij doen en lange pauzes) voor een spier

skinnie is een ecto!

maar 32 setjes per spiergroep is niet goed, veels en veels teveel! daar moet je echt mee stoppen.
voor de grote spiergroepen borst, rug en benen is 12 setjes genoeg
voor de kleine spiergroepen, armen, schouders is 8 setjes genoeg

ik doe zelf voor borst/rug en benen 8 of 9 setjes
en voor armen/schouders 5 of 6 setjes
en ook 1 x per week

borst grote spiergroep :orly:??

Het lijkt zo weinig...is er een biologische reden waarom..bv voor je biceps 1 oefening...snap ik dan iets nog niet goed?

Kijk als ik nu bicep train en ik zou alleen dumbbell curl trainen bv dan pak ik dus toch niet mijn hele biceps...daarom doe ik nu hammer erbij en diverse isolatie oefeningen...het lijkt me gewooni minder....als dan ik nu doe..al snap ik dat met 32 setjes p/s wel erg veel is.

grtzz Gideon

Ha Gideon,

Als je 4 rug oefeningen hebt gedaan, zitten de biceps al zo goed als vol (als je goed traint), 1 (eventueel 2) oefening(en) om het af te maken is voldoende.

Meer = niet beter. Vooral niet met zo'n klein spiergroepje.

De biceps bestaat uit 2 kopjes, die heb je na bijv. 4 rugoefeningen en 1 isolatieoefening voor de biceps volledig aangepakt.

Veel compounds + een beetje isolatie is imo the way to go!

Succes! :)

P.s: je kent dat groepje wel, die elke sportschool heeft, die 30 sets aan het curlen zijn alsof hun leven er van af hangt? En geen vooruitgang boeken? I rest my case :P

---------- Toegevoegd om 10:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:25 ----------

Jij beest!!! Al jouw spiergroepen zijn groot!!! :flipoff:

Terug
Naar boven