XXL Nutrition

Advies gevraagd met mijn eerste schema

SteveFlow

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Hallo beste forumleden,

Ten eerste wil ik mij even voorstellen:

Mijn naam is Steve, 26 jaar en ik wil na jaren op de bank zitten weer iets aan mijn body doen.
Ik heb toen ik 15 was al fitness gedaan waardoor ik wel een beetje van oefeningen en houdingen weet maar veel kennis is verloren gegaan.

Ook heb ik beide kruisbanden gescheurd waarvan 1 volledig en de ander ingescheurd.
Dit is gekomen door voetbal, waarmee ik nu ook ben gestopt.

De kruisband wat volledig afgescheurd is hebben ze gereconstrueerd met een stuk uit mijn hamstring.
Hierdoor heb ik dus 1,5 jaar fysio moeten volgen waar ik dus veel oefeningen voor mijn benen geleerd heb.
Twee maanden terug heb ik de kruisband in mijn andere knie gescheurd, ik wil mijn benen zelf goed trainen zodat deze de kruisband functies kunnen opvangen. Maar mijn knie is nog zwak dus moet dit rustig aan opbouwen.

Ook beoefen ik de mountainbike sport Downhill maar dit staat nu op een laag pitje.

- Ik begin dus net met fitness.

- Mijn doel is goed in shape komen, maar geen opgepompte ballon.

- Ik heb geen prioriteiten, ik wil alles mooi in verhouding hebben.

- Mijn beschikbare apparatuur:
http://gorillasports.nl/sale/2534/halterbank-met-100-kg-halterset-kunststof
een spinning fiets.
fitnessmatje.
en mijn zolder waar dit allemaal staat.

- Beschikbare tijd: Ongeveer 4 sessies per week.

Ik heb zelf een schema samengesteld met hulp van de website exrx.net.

Ik heb het gevoel dat ik toch iets mis of dat er toch iets niet klopt.

Vandaar ook de vraag:

Hebben jullie tips? Wat zouden jullie anders doen en waarom?

Het is trouwens mijn bedoeling elke oefening 10 herhalingen achter elkaar te doen en dit 3 keer per oefening.

Ik hoor het graag! en Thnx alvast.

Bijlagen

Er zitten verschilldende dingen in het schema die beter kunnen, geen vertical pull bij rug, upright row is niet echt een rug oefeningen, te veel setjes voor biceps en triceps. Ik zou een nieuw schema maken en doe dan meteen een 3x pw fullbody of als je 4 keer wilt trainen een upper/lower. Dat is beter als je pas weer net begint

• Topic Starter Topic Starter
Er zitten verschilldende dingen in het schema die beter kunnen, geen vertical pull bij rug, upright row is niet echt een rug oefeningen, te veel setjes voor biceps en triceps. Ik zou een nieuw schema maken en doe dan meteen een 3x pw fullbody of als je 4 keer wilt trainen een upper/lower. Dat is beter als je pas weer net begint

Hallo Jjanssen25,

Ten eerste bedankt voor je reactie...

Zou je ook willen uitleggen waarom je het een en ander zegt?
Waarom zijn er te veel setjes?
En waarom is een full body beter voor als ik net begin?

Ik bedoel dit niet arrogant maar wil graag leren.

Ook heb ik upright row niet bij de rug oefeningen staan maar bij de schouders. Vertical pull kan ik helaas niet doen. Pull up bar gaat wel nog komen.

Ben ik met de oefeningen uit mijn schema wel compleet of mis ik ergens iets?

Hoor graag van je.

Gr. Steve

Bij rug zag ik die dumbbell upright external rotation staan sorry daarvoor, mijn fout. Verder zijn 9 setsjes voor biceps en triceps genoeg aangezien deze bij veel meerdere oefeningen worden grbruikt zoald bent over row en bench. De rede voor een fullbody of uppet lower is dat het beter is voor beginners om meer frequentie te hebben en minder volume

Terug
Naar boven