XXL Nutrition

Advies gevraagd!

Dit is mijn probleem: De naald erin prikken is geen probleem. Maar zodra de naald erin zit, wordt ik meteen misselijk en begin ik licht te worden in mijn hoofd.
Hierdoor trek ik de naald er altijd gelijk uit, omdat ik ben bang dat ik flauwval met die naald in m'n reetje.

Ik ben er niet bang voor om mezelf te injecteren, maar hierdoor loopt het telekns mis.

Hebben meer mensen deze ervaring en wat eraan te doen??

Gozer, je hebt gewoon angst.... Ik had het ook voordat ik ging kuren, en de eerste 2 keer dat ik ging prikken zag ik daarna ook een half uur bleek! Daarna nooit meer last van gehad....
De eerste paar keer moet je gewoon laten doen, daarna pas zelf

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil in mijn been een keer proberen, maar ik hoor hier veel horror-verhalen hierover. Is de kans echt zo groot om in een zenuw te prikken?

Dit is mijn probleem: De naald erin prikken is geen probleem. Maar zodra de naald erin zit, wordt ik meteen misselijk en begin ik licht te worden in mijn hoofd.
Hierdoor trek ik de naald er altijd gelijk uit, omdat ik ben bang dat ik flauwval met die naald in m'n reetje.

Ik ben er niet bang voor om mezelf te injecteren, maar hierdoor loopt het telekns mis.

Hebben meer mensen deze ervaring en wat eraan te doen??

Haha, ik denk dat de helft van de kuurders zoiets wel hebben gehad de eerste keer [misschien in mindere mate] :p Ik verwacht niets minder voor mijn eerste ooit :D

Zoals al gezegt, eerste paar keer laten doen/onder supervisie van een maat. GL

Nee, heb ik ook geen last van.

Ben nu met B12 injects bezig en ben gelijk aan het kijken waar ik allemaal op mijn benen kan zetten.

Heb mijn hele zijkant al gehad zonder probs dus dat moet jou ook lukken!

ik heb het geprobeerd. Alleen het aspireren lukt niet. Aspireren met twee vingers lukte me gewoon niet, omdat er zoveel druk op staat. Andere hier ook problemen mee?

Dan zit je dus duidelijk niet in een ader, anders zou je namelijk bloed in de spuit trekken.

Inderdaad... Als je veel weerstand voelt zit je niet in een ader omdat je naald vacuüm zuigt.
Voel je geen weerstand dan zal je daarna gelijk bloed in je spuit zien!

ey mensen,

Het is me gelukt! Ik heb zonet een spuitje in m'n billetjes leeggeduwd.
Alleen nog een paar vraagjes:

Zodra je aspireert komen er luchtbelletjes in de spuit, is dit erg?

en

Nadat ik de spuit eruit trok, kwam er ook vloeistof uit het prikgaatje.
Hoe kan ik dit tegengaan?

bedankt

Laatst bewerkt:
1. Die paar luchtbelletjes maakt niet uit.

2. Trek je huid opzij en laat daarna weer los hierdoor zal de vloeistof niet lekken.

vóór het prikken een douche nemen kalmeert een beetje, dan ben je wat meer relax...

en dan: span de huid tussen duim en wijsvinger gewoon op en prikken maar... het goedje erin spuiten, dan een minuutje wachten tot alles goed z'n plaats gevonden heeft onderhuids... naald eruit en dan pas de spanning tussen duim en wijsvinger lossen... zo komt er niks meer uit...

zo doe ik het altijd

en daarna de spier waar je het ingespoten hebt eens flink trainen, dat voorkomt een beetje 'de pijn' de dag(en) erna.

ey mensen,

Het is me gelukt! Ik heb zonet een spuitje in m'n billetjes leeggeduwd.
Alleen nog een paar vraagjes:

Zodra je aspireert komen er luchtbelletjes in de spuit, is dit erg?

en

Nadat ik de spuit eruit trok, kwam er ook vloeistof uit het prikgaatje.
Hoe kan ik dit tegengaan?

bedankt

als je de naald er langzaam terug uit trekt
kan het zijn dat de vloeistof er mee uit loopt
gewoon in een vlotte beweging de naald er uit trekken

en ik heb nog een vraag:

de tweede injectie was vandaag en tijdens het aspireren trok ik gewoon lucht in de spuit. Maar in het groene tuitje bij de naald kwam ook een beetje bloed. Zit ik dan in een adertje ofzo?

vanaf je bloed in je spuit trekt dan is het best dat je ergens anders opnieuw prikt.
vooraleer je opnieuw prikt wel eerst het kleine beetje bloed uit de spuit duwen.

als je de naald even laat zitten komt er ook minimaal vloeistof mee uit.

Terug
Naar boven