Fitness Seller

advies gevraagd

BazZi3

Cool Novice
Waardering
0
Hoelang je traint
Ik train al 2 jaar ongeveer, alleen wist ik nooit echt wat ik deed.
Wat je doel is
Mijn doel is om massa te kweken en vet te verliezen, vooral de onderbuik. ( wie kent het niet )
Waar je prioriteiten liggen
Mijn prioriteiten, armen, borst en onderbuik.
Beschikbare apparatuur
Op mijn sportschool heb ik de beschikking over apparaten en losse gewichten.
Beschikbare tijd
Ik zou als ik wil 7 dagen in de week kunnen trainen.

Ik heb het volgende schema gekregen van een kennis van mij, nu vraag ik mij af of dit schema voldoende is voor mijn doelstellingen.

( ik ben niet bekent met de namen van de oefeningen )

Training 1

Rug
Schouders
Buik

Training 2

Biceps
Triceps
Buik

Training 3

Benen
Borst
Buik

Nu zou ik graag willen weten of dit een goed schema is en of ik 3 dagen achter elkaar kan trainen. bijvoorbeeld: maandag dinsdag woensdag of moet er 1 dag tussen zitten.

Ook wil ik graag cardio gaan doen en dan het liefst cardio op de rustdagen van mijn bovenstaande schema.

Bijvoorbeeld.

KT Training 1 maandag
Cardio Training dinsdag
enz.

als ik elke dag om en om wil gaan doen heb ik de zondag als echte rustdag. is dit verstandig, of moet ik er 2 echte rustdagen van maken?

en dan mijn laatste vraag over massa kweken. ik lees hier en daar wat mensen doen, 3 x 10 herhalingen of setjes van 10 aflopend naar 8, 6, 6. wat kan ik nou het beste doen?
laatste tijd doe ik 10,8,6,6 is dit correct? bij elke set ga ik hoger in gewicht, voer ik dit correct uit?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

er zijn verschillende manieren vans sets uit te voeren. je moet zelf een beetje zoeken wat je het liefste hebt. ikzelf probeer het altijd tussen de 8-10 te houden. met altijd een iets hoger gewicht. maar 10-8-6 is zeker niet slecht!

als je 3 dagen achter een wilt trainer aad ik je dit aan

ma
borst-biceps-triceps

di
benen-voorarmen-buik

woe
schouders-rug

met jouw schema ga je borst na triceps doen en dan rust hij mss niet genoeg uit.

en 7 dagen inde week trainen is niet echt optimaal. hou het maar bij 3-5

en dan mijn laatste vraag over massa kweken. ik lees hier en daar wat mensen doen, 3 x 10 herhalingen of setjes van 10 aflopend naar 8, 6, 6. wat kan ik nou het beste doen?
laatste tijd doe ik 10,8,6,6 is dit correct? bij elke set ga ik hoger in gewicht, voer ik dit correct uit?

Probeer het eens alletwee uit probeer eens 10.8.6.6 een paar weken en probeer dan eens 3x10 herhalingen ja zal het verschil wel merken
elk lichaam is anders dus het is niet echt precies geweten welke serie precies voor massa is

ikzelf wissel om de paar weken eens af zodat mijn lichaam de oefeningen niet gewoon wordt

• Topic Starter Topic Starter
er zijn verschillende manieren vans sets uit te voeren. je moet zelf een beetje zoeken wat je het liefste hebt. ikzelf probeer het altijd tussen de 8-10 te houden. met altijd een iets hoger gewicht. maar 10-8-6 is zeker niet slecht!

als je 3 dagen achter een wilt trainer aad ik je dit aan

ma
borst-biceps-triceps

di
benen-voorarmen-buik

woe
schouders-rug

met jouw schema ga je borst na triceps doen en dan rust hij mss niet genoeg uit.

en 7 dagen inde week trainen is niet echt optimaal. hou het maar bij 3-5

kan ik dan op donderdag en vrijdag gewoon cardio doen?

advies gevraagD
ik ben niet bekenD met

ot: lees de stickies

advies gevraagD
ik ben niet bekenD met

ot: lees de stickies

Ik ben hier natuurlijk niet voor een les Nederlands, niemand is perfect he...

ot: ik ga het schema van jams eens proberen. ben benieuwd hoe dat gaat. als ik de 10,8,6,6 methode gebruik, kan ik dan ook weer van 6 naar 10 gaan of is dit teveel?

Ik ben hier natuurlijk niet voor een les Nederlands, niemand is perfect he...

ot: ik ga het schema van jams eens proberen. ben benieuwd hoe dat gaat. als ik de 10,8,6,6 methode gebruik, kan ik dan ook weer van 6 naar 10 gaan of is dit teveel?

als je 10, 8, 6, 6 doet heb je al 4 setjes in één oefening. Doe je 4 oefeningen voor grote spiergroepen (als rug) dan zijn dat al 16 setjes. Als je in één oefening 10, 8, 6, 6, 6, 6, 8, 10 gaat doen (wat je bedoelt denk ik met je vraag?) dan ga je bij vier oefeningen naar 32 setjes in totaal. Dit is idioot veel en moet je absoluut niet doen.

als je 10, 8, 6, 6 doet heb je al 4 setjes in één oefening. Doe je 4 oefeningen voor grote spiergroepen (als rug) dan zijn dat al 16 setjes. Als je in één oefening 10, 8, 6, 6, 6, 6, 8, 10 gaat doen (wat je bedoelt denk ik met je vraag?) dan ga je bij vier oefeningen naar 32 setjes in totaal. Dit is idioot veel en moet je absoluut niet doen.

4 sets per oefening is genoeg! ik ga zelfs voor 3-4 hangt af van spier en oefening natuurlijk

jazeker

snap f niet wat je bedoelt met van 6 naar 10

Lees de uitleg van Sollers ;) die legt het prima uit.

hoeveel oefeningen per spiergroep kan ik doen? nu doe ik soms 4 of 5 verschillende oefeningen voor me borst, is dit wel goed?

ik doe 4 oefeningen voor borst
2 met 4 sets en 2 met 2 sets

de training ging best goed vandaag, ik merkte wel dat 3 x 10 zwaarder is dan 10.8,6,6.
hoe trainen jullie je voorarmen?

inmiddels al gevonden.

ik ben nog niet begonnen met cardio. wat ik nu doe is het volgende.

dag 1
borst-biceps-triceps

dag 2
benen-voorarmen-buik

dag 3
schouders-rug

na dag 3 neem ik 2 dagen rust en begin weer opnieuw. dit kan wel he? is het de bedoeling dat ik qua gewichten in de oefening steeds zwaarder ga?

Ik wil een wat zwaarder schema maken en dacht aan dit:

Dag 1: Benen – Borst – Buik
Dag 2: Rug – Biceps – Triceps
Dag 3: Schouders – Borst - Buik
Dag 4: Benen – Triceps
Dag 5: Rug – Biceps - Buik

is dit wat? na elke dag 1 rustdag...

graag advies en suggesties.

mijn eerste schema was als volgt:

Dag 1 : Borst - biceps - triceps
Dag 2 : Benen - Buik
Dag 3 : Schouders - Rug

---------- Toegevoegd om 21:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:13 ----------

het liefste train ik alles 2 x mijn gevoel geeft aan dat ik het wel zou aankunnen.

Ik wil een wat zwaarder schema maken en dacht aan dit:

Dag 1: Benen – Borst – Buik
Dag 2: Rug – Biceps – Triceps
Dag 3: Schouders – Borst - Buik
Dag 4: Benen – Triceps
Dag 5: Rug – Biceps - Buik

is dit wat? na elke dag 1 rustdag...

graag advies en suggesties.

mijn eerste schema was als volgt:

Dag 1 : Borst - biceps - triceps
Dag 2 : Benen - Buik
Dag 3 : Schouders - Rug

---------- Toegevoegd om 21:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:13 ----------

het liefste train ik alles 2 x mijn gevoel geeft aan dat ik het wel zou aankunnen.

Wil niet bijdehand overkomen.

Mij is verteld als je massa wilt bouwen dat je het beste,
Borst met triceps,
Rug met biceps?

Wil niet bijdehand overkomen.

Mij is verteld als je massa wilt bouwen dat je het beste,
Borst met triceps,
Rug met biceps?

Dat kan je idd combineren want je triceps gebruik je bijna altijd bij borst trainingen(ligt eraan welke oefeningen natuurlijk). Zelf doe ik altijd een setje of 8 voor mijn triceps na mijn borst, hetzelfde geldt voor rug en biceps.

Heb 8 trainingen achter de rug ben 6 cm gegroeid dus werkt wel!!

schema aangepast, bedankt!

Ik heb net advies gekregen bij mijn sportschool ( sportcity gouda ) en die zeiden dat je het beste setjes van 6 kunt doen op z'n zwaarst en explosief... ik vroeg op welke manier ik het beste op massa kon trainen.

zit hier enige kern van waarheid in?

Terug
Naar boven