XXL Nutrition

Advies gevraagt over schema ouderen.

iliadivilia

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal lees al 2 maanden zo nu en dan wat topics door.
Maar wou vandaag graag specefiek wat feedback over ouderen (50+)

Ik werk in een sportschool als FI en had een vraag over het volgende:

Rijk is een man van 60j en heeft rugklachten en traint 4-5x p/w
Ik help hem met oefeningen etc maar wat ik moeilijk vind tov jong persoon is hoe bouw ik zijn schema op. Zelf zou ik gewoon push en pull doen denk ik en dus genoeg rust krijgen voor men spiergroepen. Maar Rijk geeft aan dat als ie een dag geen rug oefeningen doet dat zijn rug een soort vast zit. Dus ik moet eigenlijk iedere dag (onder)rug oefenningen inplannen. maar het probleem is dan weer dat zijn spieren ook weer niet veel sterker worden omdat zijn rust steeds zo kort is als ie 5x per week aan het DL'ten is welliswaar met een goed uit te voeren gewicht.

Mijn idee is dus om in iedere trainings dag iets van hyper extensie oef te doen voor souplesse en de rest gewoon splitten , dus bij benen dag squats DL en goodmorning ofzo voor echt kracht bevordering van de erector spinea.

Vind het altijd moeilijk om mijn vragen goed te formuleren, maar hopelijk willen jullie je visies hierover delen. hoeft niet zo zeer specefiek over de inhoud gaan algemeen heb ik er wel vragen over soms maar dit vb schoot me te binnen.

afwisselen.
deadlift lage reps, hoge reps, met rechte of kromme rug, hypers, reverse hypers. recht of met draai, power cleans, dumbbell swing, etc.
En veel rekken en losmaken/houden.

Heel belangrijk, zijn buikspieren flink sterk maken. trainen met gewicht en niet alleen met hoge reps.
succes