Fitness Seller

Advies Homegym

iamarmor

Dutch Bodybuilder
Waardering
7
Lengte
1m80
Hallo,

Ik ben van plan om een homegym aan te schaffen wanneer mijn fitness-abbo verlopen is en zat aan het volgende te denken:

jz7248.png

Hierbij zou ik ook nog een deadlift-platform willen maken (totaal budget is rond de 2000€)

Wat denken jullie hiervan en hebben jullie nog advies / tips / toevoegingen?

Je gaat hiermee al heel wat plezier hebben! Enige toevoeging is verstelbare dumbells, die zou ik als ik moest kiezen liever kopen dan een weight rack, triceps touw en die parallel grip.

Deadlift platform is trouwens zeker een aanrader!

hele mooie setup!

ik ben toevallig nu ook bezig met een deadlift platform. en japster heeft me een paar goede tips gegeven.
weet wel dat als je deze spullen pakt en dan een deadlift platform maakt/koopt. dat olympische lifts nogsteeds geen goed idee zijn. en je dan toch echt wel bumper plates moet hebben.

idd een setje 50 mm dumbells erbij kan ook altijd leuk zijn. maar niet persee nodig.

• Topic Starter Topic Starter
Je gaat hiermee al heel wat plezier hebben! Enige toevoeging is verstelbare dumbells, die zou ik als ik moest kiezen liever kopen dan een weight rack, triceps touw en die parallel grip.

Deadlift platform is trouwens zeker een aanrader!
Bij verstelbare olympische dumbbells had ik gehoord dat je ROM verkleint wordt, heb je hier al problemen mee gehad?

hele mooie setup!

ik ben toevallig nu ook bezig met een deadlift platform. en japster heeft me een paar goede tips gegeven.
weet wel dat als je deze spullen pakt en dan een deadlift platform maakt/koopt. dat olympische lifts nogsteeds geen goed idee zijn. en je dan toch echt wel bumper plates moet hebben.

idd een setje 50 mm dumbells erbij kan ook altijd leuk zijn. maar niet persee nodig.
Is meer voor deadlifts, sumo-deadlift etc. Aangezien de homegym op zolder gaat komen wil ik me het niet riskeren om door de vloer te zakken :D En dit is nog maar het begin, ben van plan na een tijdje nog wat uit te breiden als ik iets leuk tegenkom tweedehands ofzo.

Cage en bankje heb ik ook (enkel met stack) en hier zal je zeker geen spijt van hebben.
Schijven kun je misschien beter 2dehands zoeken, wat het goedkoper maakt

Cage en bankje heb ik ook (enkel met stack) en hier zal je zeker geen spijt van hebben.
Schijven kun je misschien beter 2dehands zoeken, wat het goedkoper maakt

Liefst zou ik idd tweedehands een rogue / texas power bar en m&f schijven kopen maar die vind je bijna niet :(

Laatst bewerkt:
Zou de schijven kopen die je nu nodig hebt en dan 2de hands de rest kopen.

Heeft hier iemand toevallig ervaring met olympische dumbbells? Heb hier al verhalen zien rondgaan op het forum dat je ROM beperkt wordt bij oa. schoulder presses en welke raden jullie aan?

Bij fitness seller hebben ze goeie. En als je er schijfjes van 5kg aan doet valt die rom beperking echt wel mee. Als die er überhaupt al is.

@iamarmor, wilde bij dezelfde shop (megafitness-shop.info toch?) een bestelling plaatsen van ongeveer dezelfde omvang. Interesse om onze bestelling te combineren zodat we 10% korting krijgen op de bestelling? Leveren/ophalen/betalen kan in twee delen.

---------- Toegevoegd om 12:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:19 ----------

Bij fitness seller hebben ze goeie. En als je er schijfjes van 5kg aan doet valt die rom beperking echt wel mee. Als die er überhaupt al is.

Bij shoulderpresses heb je qua range beperkingen vooral last van de lengte van de dumbellstangen. De diameter van je schijven zitten bij deze oefening minder in de weg dan bij andere oefeningen. In dit geval komen in de top positie de stangen (te vroeg?) tegen elkaar. Dit doordat olympische halter stangen vrij lang zijn.

Disclaimer: gebruik zelf trouwens geen olympische dumbell halters, maar een setje korte en lange 30mm dumbell stangen wat tot op heden prima werkt.

Laatst bewerkt:
Heeft hier iemand toevallig ervaring met olympische dumbbells? Heb hier al verhalen zien rondgaan op het forum dat je ROM beperkt wordt bij oa. schoulder presses en welke raden jullie aan?

de ROM beperking bij 50mm dumbells valt reuze mee (vind ik temminste) ik heb ze zelf ook gehad. en vond ze eigenlijk heel fijn. het enige wat een beetje in de weg zit is de lengte bij shoulder pressen. maar als je gewoon de dumbells een klein beetje draait is het al geen probleem meer. en de enige reden dat ik ze verkocht heb is dat ik ook gratis en een gym kan trainen. maar die heeft geen fatsoenlijk squatrek. dus LB en core train ik in mijn homegym. en UB train ik in de gym (waar ik ook judo en taekwondo train)

mma zeker ofzo :)
uiteindelijk wel inderdaad.

maar voor de TS: als je dumbells wilt en gezien jou setup geld wilt besparen. gewoon lekker 50 mm dumbells kopen

:eek: Ziet deze setup eruit alsof er op de kleintjes gelet wordt?

2e hands wat 30mm ijzer voor een nette prijs weegt niet zo zwaar in de portomonee, alhoewel er de laatste tijd best veel op marktplaats staan die bijna aangeboden worden voor de nieuwwaarde.

Zelf doe ik erg veel combi training om binnen 45 minuten traintijd te blijven, alleen daarvoor is een extra setje gewichten handig (dumbells, latpulley, etc)

de ROM beperking bij 50mm dumbells valt reuze mee (vind ik temminste) ik heb ze zelf ook gehad. en vond ze eigenlijk heel fijn. het enige wat een beetje in de weg zit is de lengte bij shoulder pressen. maar als je gewoon de dumbells een klein beetje draait is het al geen probleem meer. en de enige reden dat ik ze verkocht heb is dat ik ook gratis en een gym kan trainen. maar die heeft geen fatsoenlijk squatrek. dus LB en core train ik in mijn homegym. en UB train ik in de gym (waar ik ook judo en taekwondo train)

Ik ervaar bij oefeningen zoals:

Side lateral raises (Ik kan ze niet in goede positie houden voor me, bij de begin positie, vanwege de lengte)
Bent over dumbell rows (Ik moet mijn achterste been heel ver naar achteren steken, anders komt de stang er tegen aan)
dumbell shoulder press (Ik moet de dumbells wat indraaien, omdat ze anders bijna mjin hoofd raken bij het naar beneden gaan en bovenaan ook contact leggen)
bicep curl (Ik kan mijn arm pas heel laat indraaien, vanwege de lange stang. Anders komt hij tegen mijn been.)

dat de stangen te lang zijn.

Ik ervaar bij oefeningen zoals:

Side lateral raises (Ik kan ze niet in goede positie houden voor me, bij de begin positie, vanwege de lengte)
Bent over dumbell rows (Ik moet mijn achterste been heel ver naar achteren steken, anders komt de stang er tegen aan)
dumbell shoulder press (Ik moet de dumbells wat indraaien, omdat ze anders bijna mjin hoofd raken bij het naar beneden gaan en bovenaan ook contact leggen)
bicep curl (Ik kan mijn arm pas heel laat indraaien, vanwege de lange stang. Anders komt hij tegen mijn been.)

dat de stangen te lang zijn.

ik heb daar persoonlijk nooit last van gehad. maar misschien ben ik wel heel anders gebouwd en/of doe ik de oefeningen heel anders

Eigenlijk zou ik liefst tweedehands een setje ironmaster dumbbells kopen maar die zijn quasi onvindbaar. Anders zou ik een setje lange en een setje korte??? olympische dumbbells kopen als deze bestaan? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Eigenlijk zou ik liefst tweedehands een setje ironmaster dumbbells kopen maar die zijn quasi onvindbaar. Anders zou ik een setje lange en een setje korte??? olympische dumbbells kopen als deze bestaan? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

voor zover ik weet zijn olympische dumbells maar in een maat (50cm) wil je kortere dumbells zul je toch echt vaste of 30 mm moeten hebben.

Terug
Naar boven