AndroidHealthClinic

Advies over cutschema

CCD

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
80kg
Hey daar sportvrienden!!

Ik heb een vraag over een cutschema. Ik ben al een aardig tijdje gewoon lekker aan het fitnessen, voel me goed en heb een goede conditie. Maar ja, die laatste kilootjes he..... :-) Ik heb besloten me eens goed te verdiepen in een goed voedingsschema voor de cut. Alle stickies aandachtig gelezen (leerzaam!!!) en verder een opzetje gemaakt voor een schema. Volgende Harris Benedict formule moet ik rond de 2172Kcal zitten om vet te verliezen. Met dit in mijn achterhoofd ben ik tot het volgende schema gekomen. Vooral van belang is dat het voor mij gezien mijn dagelijkse bezigheden goed te doen is (maar hebben we daar niet allemaal last van...). Mijn schema staat in het bijgevoegde bestand. Ik sport gemiddeld 4 a 5 dagen per week en mijn gewicht is 78 Kg (eiwit behoefte = dus 117 ?). Willen de kenners dit schema eens beoordelen op voedingswaarde, verdeling en eiwitten. Ik hoop dat er nog wat mooie tips uitkomen! Super bedankt!

Groet,
CCD

Bijlagen

Hoi CCD,

Je zit veel te laag in vetten! Je moet tweemaal zoveel vetten hebben. Het uitgangspunt is 1 g vet per kg lichaamsgewicht. Dat gaat nogal inhakken op je calorische verdeling, dus ik raad aan om je voedingsschema te veranderen en even opnieuw te proberen te maken.

Je kan clean vetten bijvoorbeeld halen uit pindakaas en noten. Wat voor vlees is 'vlees' bij je avondeten? Dat is wel belangrijk. Neem kip of biefstuk bijvoorbeeld, of magere hamburger. Ik zie ook dat je geen vetten hebt meegerekend voor het bakken van voornoemd 'vlees'. Als je dit op de grill doet bijv. heb je ook geen extra vetten daarbij nodig zoals olie of iets dergelijks, maar jij hebt die eigenlijk wel nodig in je schema.
Je zit goed met je eiwitten. Zou ietsje minder 'mogen' maar de uitgangspositie is nu goed. Je zal dus aan je carb/vet verdeling moeten werken.

100g kipfilet op je brood is HEEL erg veel :P Dat is bijna een heel pakje broodbeleg. Denk dat je dat even anders moet bekijken ;)
Ik zie ook dat je geen echte lunch eet naast wat fruit, en het dan tot het avondeten trekt op een sinaasappel. Denk niet dat je dat zo moet indelen, daar word je een hongerig en (in mijn geval) chagrijnig mens van.

Hoop dat je hier iets mee kan! Geef maar een gil als je hulp nodig hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Thnx!

Bedankt voor je nuttige tips, fijn dat je me opweg helpt! Ik ga er maar weer eens voor zitten

Het is even puzzelen, maar dat geeft niet, daar leer je weer van en begrijp je de principes beter :) Even wat tijd in steken en dan heb je een goeie basis. Succes :)

OK, ik heb ff mn best gedaan en geprobeerd je tips een aanwijzingen op te volgen. Een hele klus, maar wel echt gaaf om je te verdiepen in dit soort dingen! Ik ben tot het volgende schema gekomen....wat denk jij? Bedankt wederom.

Bijlagen

Nu zit je eigenlijk weer te laag met eiwitten :) Ik zie geen shake bij je schema staan (en dat hoeft ook helemaal niet hoor, als je je proteine uit je voeding kan halen - alleen mist er nu wel wat :) ). Neem je een post workout shake?
Je moet uitgaan van 2 g eiwit per kg lichaamsgewicht, dus je moet nog ff wat hoger. Verder ziet het er goed uit!
Ben nog steeds benieuwd wat voor vlees dat is :P

Hahahah, had de shake eruit gemikt ivm de Kcals, maar ga m er weer bij zetten! Dat vlees is gewoon kip/kalkoen, biefstuk of hamburger ;)

---------- Toegevoegd om 20:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:22 ----------

Maar ben toch nog niet tevreden....mis mn visjes!

Ok!
Dat scheelt nogal he, wat voor vlees je neemt, in kcals, eiwitten en vetten, dus stem daar je schema elke dag even op af :) Wellicht heb je die shake niet eens nodig.
Het is elke dag even finetunen. Ik doe dat 's avonds in de keuken, alvast mijn schema voor de volgende dag, en mealprep ik meteen zoveel ik kan. Alles alvast in bakjes etc. Dan hoef je de volgende dag niet meer na te denken over wat je nog nodig hebt of aan moet vullen.
Verder ziet het er goed uit. De basis is goed, nu een strak trainingsschema eroverheen en binnenkort ben je een God in Zwembroek.

---------- Toegevoegd om 18:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:28 ----------

Vis is prima hoor! Haal je gezonde vetten uit.

Terug
Naar boven