XXL Nutrition

Advies: Spinning en afslanken

mopper

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m71
Beste allen,

Ik heb een paar dagen terug ook gereageerd in het topic cardio, echter is er geen reactie gekomen en probeer ik het deze keer met een eigen topic.

Huidige situatie: 73 kilo, 1.73 maatje 42, cellulite-dikke bovenbenen en een vet buikje.

Ik heb een Schwinn spinningbike aangeschaft, via de sportschool spinning gedaan, echter ben ik gestopt omdat ik meer tijd kwijt was aan reizen. Spinning heb ik 1 keer per week voor 6 maanden gedaan, incl. een goed dieet ben ik in 9 maanden 13 kilo afgevallen. Ik ben zelf van mening dat het veel vocht is geweest want ik ben GEEN kledingmaat omlaag gegaan.

Doelstelling: om op 1 augustus 65 kilo te wegen, maatje 38/40, strakkere/slankere benen en een strakker buik. Máár, ik ben erg blij met mijn volle borsten en deze wil ik erg graag behouden ;-) In een paar maanden is het natuurlijk niet mogelijk om mijn ideale lichaam te behalen maar een klein resultaat zal ik heel fijn vinden. Ga deze zomer voor het eerst op strandvakantie :-)

Om het vooral even kort te houden, this ondertussen al een flinke lap tekst geworden, ik heb de afgelopen dagen dit forum doorgelezen en ben tot mijn eigen conclusie gekomen dat ik begin met 4 x 40 min spinning per week en mijn 3x20 min pilates per week voortzet. Ik heb een hartslaghorloge gekocht om rond de 70 % te trainen ( gelezen op dit forum) En te beginnen met 4 dagen a 40 minuten om op te bouwen, ik zou wel meer willen spinnnen maar als ik straks stil kom te staan dan kan ik altijd nog naar 5 dagen of 50 min gaan.

Wat voeding betreft probeer ik slechte koolhydraten te weren, snoep/koek/witte pasta/suikers etc. Per dag zit ik rond de 1500 kcal en ik eet voldoende vezels, groente en fruit.

Ik denk dat ik een bevestiging zoek, ben ik wel goed bezig? Is cutten ook een optie of is dit meer voor een gespierd lichaam? Zie ik verder iets over het hoofd?

Excuus voor de lange tekst, ik ben zeer onervaren. Mijn spinningdocente adviseerde om door te gaan met endurance, blijf ik dan de complete spinning rit in het zadel? Of klim/jump je dan ook?

Alvast heel erg bedankt voor jullie moeite om deze tekst te lezen.

Groet Mopper!

Ps. foto van wat ik een super mooi lichaam vind, mijn doel!![Link niet meer beschikbaar]

slechte koolydraten zijn suikers..spinnen is niet de beste manier om vet te verbranden omdat je hartslag dan te hoog gaat..de beste methode is uitgewezen in een australisch onderzoek waarbij je 20 min min 3 keer per week moet fietsen 8seconden snel en 12 traag.
Voeding ziet er goed uit.

Laatst bewerkt:
mooie foto, zo wil iedereen er wel uitzien :)
en cutten kan je zeker doen, iedereen heeft spieren ;)

en zoals cools zegt werkt idd goed, hiit noemt het
op het forum kan je heel veel vinden

succes!

Ga krachttraining doen !

PS: je doel rookt.. kun je echt geen betere foto vinden ?

• Topic Starter Topic Starter
Super thanxs voor jullie reacties, de sigaret even weggelaten want ik rook niet en het is uiteraard niet mijn doel om te beginnen met paffen ;-)

HIIT heb ik eerder voorbij zien komen, deze ga ik zoeken op het forum. Vraagje over cutten: is dat niet meer voor bodybuilding? ik wil namelijk niet te gespierd worden, is een why shake een optie om te nemen ipv na het sporten een boterham?

Bendankt voor jullie reacties!

Cools zei:
slechte koolydraten zijn suikers..spinnen is niet de beste manier om vet te verbranden omdat je hartslag dan te hoog gaat..de beste methode is uitgewezen in een australisch onderzoek waarbij je 20 min min 3 keer per week moet fietsen 8seconden snel en 12 traag.
Voeding ziet er goed uit.
allemaal achterhaald. al die studeis spreken elkaar tegen. van goed doorfietsen verbruik je wel degelijk meer vet dan dat mietjescardio. ik ben daar het levende voorbeeld van. ik fiets tussen 3 keer en 5 keer per week tussen een uur en anderhalf uur en val meer af dan vroeger toen ik met een lage hartslag jou systeem deed. en ook mijn buikje gaat weg. ik rij wel buiten. bergop, tegenwind, enz... allemaal zaken die mijn hart nog meer de hoogte in jagen.

Super thanxs voor jullie reacties, de sigaret even weggelaten want ik rook niet en het is uiteraard niet mijn doel om te beginnen met paffen ;-)

HIIT heb ik eerder voorbij zien komen, deze ga ik zoeken op het forum. Vraagje over cutten: is dat niet meer voor bodybuilding? ik wil namelijk niet te gespierd worden, is een why shake een optie om te nemen ipv na het sporten een boterham?

Bendankt voor jullie reacties!

Door te cutten zal je niet opeens extra spiermassa gaan aanmaken,
maak je daar maar geen zorgen over. ;)

Verder succes met je doelen.

• Topic Starter Topic Starter
Door te cutten zal je niet opeens extra spiermassa gaan aanmaken,
maak je daar maar geen zorgen over. ;)

Verder succes met je doelen.

Mooi, dan ga ik straks meer info zoeken over cutten. Net op dit forum een hele duidelijke uitleg gevonden over hiit. Denk dat ik ga beginnen met 10 min op 70% en daarna een korte set van sprints en rust momenten.

Bedankt voor je reactie!

Maak anders een logje aan hier op het forum :)
Zo kun je je eigen vooruitgang volgen en wij ook ;)

allemaal achterhaald. al die studeis spreken elkaar tegen. van goed doorfietsen verbruik je wel degelijk meer vet dan dat mietjescardio. ik ben daar het levende voorbeeld van. ik fiets tussen 3 keer en 5 keer per week tussen een uur en anderhalf uur en val meer af dan vroeger toen ik met een lage hartslag jou systeem deed. en ook mijn buikje gaat weg. ik rij wel buiten. bergop, tegenwind, enz... allemaal zaken die mijn hart nog meer de hoogte in jagen.

en op hoeveel procent vet sta jij dan?
is een nieuwe studie waarbij de 12 en 8 seconden belangrijk zijn en 20 min.

Terug
Naar boven