Fitness Seller

Advies van kenners gevraagd...

Tamara24

Novice
Waardering
0
hallo, ik wil iets vragen, ben nieuw hier op het forum. Ik ben een jongedame van 24 jaar, moeder van een tweeling van 10 maanden en ex-militair. Grotendeels door de zwangerschap van de tweeling ben ik erg aangekomen, ik wil nu heel graag van mijn dikke buik af. Hebben jullie adviezen hoe ik dat eraf kan trainen, want volgens mij als ik alleen de rechte en schuine buikspieroefeningen pak kom ik er niet mee? zal ik die extra huid ooit nog wel kwijt raken? Ik ben inmiddels 9 kilo afgevallen door gezond voedsel en véél water en lekker bewegen, ik heb binnenkort een gesprek bij de luchtmacht en moet opnieuw gekeurd worden en ik moet nog 18 kilo kwijt.
Ik hoop op goeie adviezen :s schaamde me een beetje om te reageren, maar ja...je moet je pas schamen vind ik als je niks met je overgewicht doet..
groetjes Tamara

hey, netjes dat je aan je gewicht wilt werken, alvast succes

je buikspieren tevoorschijn toveren is niet alleen een kwestie van het trainen van je buikspieren, maar ook moet het laagje vet eraf en om dat te bereiken zijn crunches niet echt effectief, daarvoor moet je cardio doen, het liefst in combinatie met krachttraining.
wat jij dus moet doen is een goed voedingsschema opstellen (lees alle stickys in de voedingssectie eens door, dan ben je al een heleboel kennis rijker en kun je een aardig voedingsschema opstellen, als je hier niet helemaal zeker over bent kun je het posten zodat wij het kunnen beoordelen.
verder is het aan te raden hiernaast krachttraining te doen (dit hoeft geen uitgebreid schema te zijn, maar krachttraining is wel belangrijk om vet te verbranden) een voorbeeld van een goed en simpel schema voor beginners is rippetoe's programma
Guide to Novice Barbell Training, aka the Official Rippetoe-Starting Strength FAQ - Bodybuilding.com Forums

daarnaast is het aan te raden nog wat cardio na je krachttraining of op aparte dagen te doen op 70% hartslag.

• Topic Starter Topic Starter
Hallo,

ik heb een roeiapparaat besteld via kruidvat omdat ik niet echt zo financieel ruim zit om naar de sportschool te gaan. Ik zal vanavond een schema posten met wat ik eet en hoeveel, ontzettend bedankt voor je hulp! erg fijn dat ik wat back up krijg, ik ben heel gemotiveerd maar wil het wel op de juiste manier aanpakken, niet dat ik alleen in gewicht afval en mn vet blijft zitten waar het zit daar ben ik niet mee geholpen.
Is zo'n roeiapparaat goed genoeg in eerste instantie voor kracht en cardio? of moet ik nog meer aanschaffen??

Groetjes Tamara

je hoeft je helemaal niet te schamen vind ik, ik had eerder trots zijn in men hoofd aangezien je al heel wat bereikt hebt en je motivatie nog lang niet op lijkt te zijn;)
Vergeet alvast niet je BMR (basal metabolic rate) te berekenen, het is nodig om te weten wanneer je op je dag genoeg gegeten hebt uitgedrukt in kcal.
Dan is het mogelijk om ermee te spelen, onder je onderhoud gaan zitten is de manier. Het geeft je ook het voordeel dat je niet op spaarstand komt te staan, wie weet eet je wel meteen niet te weinig.

http://forum.dutchbodybuilding.com/...k-berekenen-bmr-vetverlies-voorspellen-34649/

hallo, ik wil iets vragen, ben nieuw hier op het forum. Ik ben een jongedame van 24 jaar, moeder van een tweeling van 10 maanden en ex-militair. Grotendeels door de zwangerschap van de tweeling ben ik erg aangekomen, ik wil nu heel graag van mijn dikke buik af. Hebben jullie adviezen hoe ik dat eraf kan trainen, want volgens mij als ik alleen de rechte en schuine buikspieroefeningen pak kom ik er niet mee? zal ik die extra huid ooit nog wel kwijt raken? Ik ben inmiddels 9 kilo afgevallen door gezond voedsel en véél water en lekker bewegen, ik heb binnenkort een gesprek bij de luchtmacht en moet opnieuw gekeurd worden en ik moet nog 18 kilo kwijt.
Ik hoop op goeie adviezen :s schaamde me een beetje om te reageren, maar ja...je moet je pas schamen vind ik als je niks met je overgewicht doet..
groetjes Tamara

Buikspieren trainen is wel nodig om weer een rechte buik te krijgen en om je houding goed te krijgen. De rest is vet wegtrainen door energie te verbruiken.

Roeien is uitstekend, het traint veel spieren (ook buik) en verbruikt veel energie.

Aangezien je nu al afvalt :thumbup:, kun je als je erbij gaat roeien zelfs méér gaan eten en toch af blijven vallen.

De huid krimpt een stuk, maar helemaal weg gaat het meestal niet. Dat blijft een beetje afwachten, maar: jonge huid kan veel opvangen.

Zolang je beweegt, gezond en gevarieerd eet en daarbij afvalt, hoef je niet moeilijk te doen met schema's.

Hey allemaal,
Dank jullie wel voor jullie adviezen, hier kan ik echt verder mee, ik ben vanochtend druk bezig geweest met buikspier oefeningen en push ups, maar omdat de push ups volledig mij nog niet lukken, doe ik ze op de knieën om die spiergroepen weer te trainen, tenminste ik had toen in dienst geleerd dat je het zo weer kan opbouwen, hebben jullie nog thuisoefening tips?
groetjes Tamara

Hey allemaal,
Dank jullie wel voor jullie adviezen, hier kan ik echt verder mee, ik ben vanochtend druk bezig geweest met buikspier oefeningen en push ups, maar omdat de push ups volledig mij nog niet lukken, doe ik ze op de knieën om die spiergroepen weer te trainen, tenminste ik had toen in dienst geleerd dat je het zo weer kan opbouwen, hebben jullie nog thuisoefening tips?
groetjes Tamara

* Zit op een stoel met rechte armleuningen, handen op de leuningen, dan je billen van de stoel tillen, zo hoog mogelijk en weer langzaam terug.

* Optrekken aan een deurpost of zo. Als het niet lukt: spring omhoog en laat je dan zo rustig mogelijk zakken.

* Quadriceps: uitvalpassen (lunges). Lekker diep door het voorbeen zakken, dat de achterste knie op de grond komt, en bovenlijf rechtop houden.

* Lig onder een tafel en trek jezelf aan de rand omhoog. Hoe langer en rechter je jezelf maakt hoe zwaarder. Als een plank met je hielen op een kistje is nog zwaarder.

hey ariane!
Bedankt ik ga het proberen!
Enne...wat vinden jullie van het Sonja Bakker dieet, want ik wil de kilo's wat sneller eraf hebben en ik hoor er zulke goeie verhalen over, maar ik vraag het liever aan jullie..
groetjes Tamara

hey ariane!
Enne...wat vinden jullie van het Sonja Bakker dieet, want ik wil de kilo's wat sneller eraf hebben en ik hoor er zulke goeie verhalen over, maar ik vraag het liever aan jullie..
groetjes Tamara

Hier hoor je nix anders dan slecht over Sonja Bakker en terecht lijkt mij.

Doen de stickies het niet ofzo?

hey!
Bedankt, ik wist niet dat SB slecht was. Maar ja, ik ga hier effe goed rondlezen over hoe en wat, bedankt voor al jullie adviezen..ik heb het volgende schema in mijn hoofd, kan iemand van jullie mij adviseren wat ik moet laten en niet moet laten in het schema?

's ochtends:
ontbijt: 1 snee brood met mager beleg: 20+ kaas, filet americain, rosbief of sandwich spread dun gesmeerd met margarine
Tussendoor: 1 sinaasappel, kiwi of ander fruitsoort
Lunch: 2 sneetjes brood met wederom mager beleg
Tussendoor: 1 plakje ontbijtkoek
Diner: afwisselend, standaard mager rundvlees, rundergehakt of kipfilet, in geval van aardappels max. 4 aardappels, véél groente en 2 glazen water. In geval van rijst maximaal 6 eetlepels rijst, en bij pasta max. 5 eetlepels.
Toetje: magere kwark of fruit
Rest van de avond streng, indien echt behoefte aan eten een bouillon
en voor de rest over de hele dag 2 liter water, 1 glas melk voor de calcium behoefte en max. 4 bakken koffie met 2 zoetjes (zonder lus ik niet)

Kunnen jullie hier commentaar op geven??
Bedankt groetjes Tamara

hey ariane!
groetjes Tamara

SB is een hongerdieet. Je eet veel te weinig, daardoor vertraagt je metabolisme, dwz je energieverbruik gaat omlaag. Tegelijk presteer je ook minder. Je hebt geen spieropbouw maar spierafbraak, je raakt in kilo's zelfs meer eiwit kwijt dan vet. Kortom, je gaat een negatieve spiraal in waarin je wel snel gewicht kwijtraakt, maar het meeste daarvan is spier ipv vet.

En als het klaar is, dan heeft je lichaam geleerd om het te doen met heel erg weinig voedsel. Ga je dan weer normaal eten, zelfss al is het minder dan vóór het dieet, dan eet je toch boven je verbruik en vliegen de kilo's er zo weer aan: vooral vet. Dat is de jojo.

Bij het zg "cutten" door bodybuilders dreigt dit ook altijd: te snel afvallen zet het metabolisme in "de spaarstand". Maar die hebben eerst enorm veel spiermassa opgebouwd door de training, dus die kunnen wel wat hebben, en ze weten dat ze na de cut weer hard gaan trainen en veel eten, en nemen het vet daarbij op de koop toe.

De verstandige maar minder snelle methode is om goed te blijven eten, vooral goed ontbijten. Daarbij zorg je dmv training ervoor dat je gemiddeld iets meer energie verbruikt dan je eet en drinkt (bv 300 kcals). Een deel van de training is krachttraining, die zorgt ervoor dat je spieren geprikkeld blijven om te groeien. Door het energietekort lukt echte groei misschien niet of misschien net, maar je gaat in ieder geval niet hollend achteruit zoals bij hongerdiëten.

Wil je sneller afvallen, dan blijf je gewoon hetzelfde eten en doet er nog een tandje bij bij de trainingen. Vaak kan je dan zelfs nog iets meer gaan eten ook, en toch harder afvallen.

Gezond afvallen: minder eten dan je verbruikt is de absolute voorwaarde, maar trainen is de sleutel.

En ook:
Gezond groeien: meer eten dan je verbruikt is de absolute voorwaarde, maar trainen is de sleutel.

hey!
Bedankt, ik wist niet dat SB slecht was. Maar ja, ik ga hier effe goed rondlezen over hoe en wat, bedankt voor al jullie adviezen..ik heb het volgende schema in mijn hoofd, kan iemand van jullie mij adviseren wat ik moet laten en niet moet laten in het schema?

's ochtends:
ontbijt: 1 snee brood met mager beleg: 20+ kaas, filet americain, rosbief of sandwich spread dun gesmeerd met margarine
Diner: afwisselend, standaard mager rundvlees, rundergehakt of kipfilet, in geval van aardappels max. 4 aardappels, véél groente en 2 glazen water. In geval van rijst maximaal 6 eetlepels rijst, en bij pasta max. 5 eetlepels.
en voor de rest over de hele dag 2 liter water, 1 glas melk voor de calcium behoefte en max. 4 bakken koffie met 2 zoetjes (zonder lus ik niet)

Bedankt groetjes Tamara

Hoevel kcals is dat en hoe is dat verdeeld over eiwit / koolhydraat / vet?

hey!

's ochtends:

Bedankt groetjes Tamara

Wat je "mager beleg" noemt, is niet allemaal zo vetarm, bijvoorbeeld sandwich spread en filet americain. Misschien kun je 's-ochtends ook eens kwark eten met ontbijtgranen ofzo.

Thuisoefeningen: dips met een lage tafel of stoelen. situps. squats zonder gewicht. Verder kun je misschien 2 dumbbells kopen met losse schijfjes, dan heb je gelijk een pak meer mogelijkheden.

Hey allemaal,

ik heb niet op de vet/koolhydraten en eiwit verhouding gelet :S
Ik wil nu ong. 1200 kcal per dag nuttigen of is dit te weinig? hoeveel gram vet mag je maximaal per dag nemen? Mijn onderhoud (als ik het goed berekend heb) zit op 1650 kcal per dag.
Ik schrap het SB dieet ook helemaal nu hoor, want ik heb het een aantal weken gedaan en ik was telkens zoo duizelig, ik werk in de zorg en ik durfde amper nog mensen te tillen, bang dat ik ze zou laten vallen, toen ben ik weer begonnen met gewoon eten, ik ben overigens niet aangekomen daarna, maar dat komt denk ik ook omdat ik nu zoveel sport.
ik heb gisteren sit ups gedaan 2 x 15 en push ups vanaf de knieën 2 x 10, maar ik weet niet wat squats zijn??
Groetjes Tamara

1200kcal is te weinig.

Hey allemaal,

ik heb niet op de vet/koolhydraten en eiwit verhouding gelet :S
Ik wil nu ong. 1200 kcal per dag nuttigen of is dit te weinig? hoeveel gram vet mag je maximaal per dag nemen? Mijn onderhoud (als ik het goed berekend heb) zit op 1650 kcal per dag.

Tamara, dat is vermoedelijk je basaalmetabolisme zonder sport. Daar moet je nooit onder gaan zitten.

okey..en hoe moet ik dan berekenen hoeveel kcal ik dan moet eten????
groetjes tamara...ps: wat zijn squats?

okey..en hoe moet ik dan berekenen hoeveel kcal ik dan moet eten????
groetjes tamara...ps: wat zijn squats?

Squat is engels voor hurken. Door je knieën zakken dan weer omhoog, liefst met een stang vol gewichten op je nek.
Barbell Squat

Kcal eten: neem gewoon iets in de trant van 2250, en dan voer je je verbruik op tot gemiddeld 2750 of zo.

Terug
Naar boven