Ik ben sinds kort aan het stappen maken en misschien heb je wat aan m'n "advies".
Jarenlang 77 kg gewogen (1.91m) en weeg nu nadat ik in augustus ben begonnen met wat meer aandacht aan eten en sporten te geven 85 kg.
Grootste hulp was : Super Mass Gainer, maar denk dat je daar voorlopig echt niet aan moet/hoeft te beginnen. Daarnaast heb ik een aantal dingen omgegooid die je misschien ook kunt proberen.
En geloof me, ik kwam eerder echt nooit aan en at heel erg veel.
Ga gewoon eens beginnen met elke dag naast wat brood, brinta of musli bij het ontbijt te eten. Stap daarnaast over op volle melk/volle yoghurt, bruinbrood etc en neem in de avond nog een bakje musli of yoghurt (30 min voor het slapengaan).
Het hoeft helemaal niet zo gek als sommige hier doen, dat ben ik ook niet van plan.
Maar zo kun je wel zorgen dat je net even wat meer brandstof hebt om om te zetten zonder gelijk een of andere swarzenegger te worden (dat wil ik ook niet).
Wat betreft een schema, denk ik dat je eerst een alroundschema moet gebruiken voor een maandje of 2-3. Daarna als je een wat betere basis hebt kun je wat specifiekere spieren gaan trainen.
Neem de tijd en laat je niet gek maken.