AndroidHealthClinic

Advies voor een starter

El Loco

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Hoi,

Ik fitness nu een jaartje maar er zit niet echt schot in.
Ik heb de bouw ook niet echt mee: Ik ben 1.76m 60kg 24jr
Ik zou het fijn vinden als iemand mij op weg kan helpen met een trainingsschema. En tips voor voeding.
Alvast bedankt

Een boek van Yates kopen..:cool:

Hoezo bouw niet mee? Je eet gewoon slecht en te weinig. Check bij de trainingstickies eens bij welk trainingschema is geschikt voor mij, ik denk dat je veel profijt zal hebben aan een full body workout.
En als je al een jaartje traint op hetzelfde gewicht veronderstel ik dat je geen voedingsschemahebt, zonder dit zal het natuurlijk ook niet lukken.

Up and away! (naar de stickies)

Hoi,

Ik fitness nu een jaartje maar er zit niet echt schot in.
Ik heb de bouw ook niet echt mee: Ik ben 1.76m 60kg 24jr
Ik zou het fijn vinden als iemand mij op weg kan helpen met een trainingsschema. En tips voor voeding.
Alvast bedankt

Lees de stickies.
1.76 is een prima lengte voor bb. Met goede voeding pak je in no time gewicht erbij, als je niet vooruit gegaan bent heeft het bijna zeker aan de voeding gelegen (te weinig gegeten ;))
Begin de stickies te lezen, struin de voedingsectie eens af en kijk hoe het schema van anderen in elkaar steekt.

Hard trainen, eiwitshake's drinken, creatine!

60kg, bij 1.76. Ik zou je geld niet in shakes stoppen hoor. Als je voeding in orde zit dan zit je over 1 jaar op 70+kg.

Als je nou eens je huidige schema post dan weet je zelf ook wat je fout doet. Anders kom je over 6 weken weer om een nieuw schema vragen

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik had bij stikcies dat Fullbody schema eens door genomen.
Vrij duidelijk allemaal alleen dat ( trainingstempo 2-0-2 (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief ) is me niet helemaal duidelijk.

Positief en negatief houd in welke beweging je maakt tijdens een oefening.
Bijvoorbeeld bij barbell curls.
Postieve beweging is als je de barbell van beneden naar boven curlt(startpositie naar eindpositie).
Negatieve beweging is van boven naar beneden(eindpositie naar startpositie).
De tijdsduur van die beweging moet 2sec zijn :)

Dit geld voor elke oefening.

thanx

lees je stickies bro . en je word zo in de goede richting ge duwd. echt waar dit forum. is jou bibliotheek. en lees het helemaal door. want uit eindelijk kom je er wel. en vragen stellen kan je altijd doen. want ik word ook nog steeds dagelijks geholpen door deze mannen / vrouwen:P (A)

Suc6

Ik wil maandag eigenlijk aan die full body schema beginnen.
En dat duurt dus zon 3 maand.
Alleen geen idee met hoeveel kilo`s ik moet beginnen.
ben namelijk niet helemaal een groentje in de gym.
En is het mogelijk dat ik spiermassa verlies, door dit schema ?
Of zeg ik nu iets doms.

Full body

Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15

ma,wo,zat.

Laatst bewerkt:
Spiermassa verlies je door te weinig rust en/ of te weinig eten. Je lichaam gebruikt bepaalde stoffen en wanneer je deze niet door middel van voeding binnen krijgt zal je vetten of spieren verbranden. Maar als je voldoende eet zijn daar weinig zorgen.

Met kilo's moet je gewoon zelf kijken. Daar kan je alleen zelf achter komen.

weet je ook hoe jij je oefeninge moet uit voeren?

heb iemand die fout al is zien maken. hij was wel reuze sterk . maar deed het squatte al verkeerd. en nu heb hij verrote knieen

Laatst bewerkt:
Full body

Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15

Ik heb gelezen dat 15 herhalingen niet zo veel nut heeft.
Als je snel wil groeien.
Moet ik dat dan halveren tot 8 x.

Voor massa zou ik een reprange van tussen 6 en 12 aanhouden.
Meer heeft geen toegevoegde waarde, dan pak je te licht.

Vergeet niet om altijd ook 1 dag op kracht te trainen.
Zonder progressie in kracht ook minder gains op massa.
Doe bijvoorbeeld 1 dag FB 6x3 op 90-95% van 1RM.
Met name voor DL en Squat kun je dan snel progressie maken.
Dat is in ieder geval mijn ervaring.

Ik ben sinds kort aan het stappen maken en misschien heb je wat aan m'n "advies".

Jarenlang 77 kg gewogen (1.91m) en weeg nu nadat ik in augustus ben begonnen met wat meer aandacht aan eten en sporten te geven 85 kg.
Grootste hulp was : Super Mass Gainer, maar denk dat je daar voorlopig echt niet aan moet/hoeft te beginnen. Daarnaast heb ik een aantal dingen omgegooid die je misschien ook kunt proberen.

En geloof me, ik kwam eerder echt nooit aan en at heel erg veel.
Ga gewoon eens beginnen met elke dag naast wat brood, brinta of musli bij het ontbijt te eten. Stap daarnaast over op volle melk/volle yoghurt, bruinbrood etc en neem in de avond nog een bakje musli of yoghurt (30 min voor het slapengaan).

Het hoeft helemaal niet zo gek als sommige hier doen, dat ben ik ook niet van plan.
Maar zo kun je wel zorgen dat je net even wat meer brandstof hebt om om te zetten zonder gelijk een of andere swarzenegger te worden (dat wil ik ook niet).

Wat betreft een schema, denk ik dat je eerst een alroundschema moet gebruiken voor een maandje of 2-3. Daarna als je een wat betere basis hebt kun je wat specifiekere spieren gaan trainen.

Neem de tijd en laat je niet gek maken.

Terug
Naar boven