AndroidHealthClinic

Afbakbroodjes

Fapmeister

Novice
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
87kg
Vetpercentage
19%
Hey boys,

Ben bezig met het op orde krijgen van mijn voeding om voor het eerst te bulken en ik begin tegenwoordig de dag met onder andere afbak-kaiser-broodjes van de c1000. De voedingswaarde hiervan zijn (per stuk) 180kc / 8 eiwit / 48 koolh (waarvan 3 suiker) / 0,7 vet (0,1 onverzadigd)

Ze zijn lekker, goedkoop en makkelijk weg te proppen. Neem je er 4, dan zit je alweer op de 720kcal. Maar nu vroeg ik mij af, omdat het hier om 'witbrood' gaat, zijn het dan ook 'waardevolle' calorieën? En kan ik de broodjes beter over de dag verspreiden (dus 2 bij ontbijt, 2 bij lunch) i.v.m. een gelijkmatige inname van koolhydraten, of maakt dat niet uit?

Thanks,

The Fapmeister.

lekker volkorenbrood eten!

Wist je zelf toch ook wel dat witbrood gewoon waardeloos is?

Hey boys,

Ben bezig met het op orde krijgen van mijn voeding om voor het eerst te bulken en ik begin tegenwoordig de dag met onder andere afbak-kaiser-broodjes van de c1000. De voedingswaarde hiervan zijn (per stuk) 180kc / 8 eiwit / 48 koolh (waarvan 3 suiker) / 0,7 vet (0,1 onverzadigd)

Ze zijn lekker, goedkoop en makkelijk weg te proppen. Neem je er 4, dan zit je alweer op de 720kcal. Maar nu vroeg ik mij af, omdat het hier om 'witbrood' gaat, zijn het dan ook 'waardevolle' calorieën? En kan ik de broodjes beter over de dag verspreiden (dus 2 bij ontbijt, 2 bij lunch) i.v.m. een gelijkmatige inname van koolhydraten, of maakt dat niet uit?

Thanks,

The Fapmeister.

Qua macro's is er geen (amper) verschil. De calorieën zijn dus ongeveer even waardevol.

Bruinbrood bevat echter meer micro-nutriënten (mineralen, vitamines) en met name vezels dan witbrood. Bruinbrood is dus "gezonder". Hoe erg dat is is afhankelijk van de rest van je dieet (maar ik vermoed dat je het wel zult overleven).

• Topic Starter Topic Starter
Wist je zelf toch ook wel dat witbrood gewoon waardeloos is?

Ik kies normaal gesproken zeker bruin brood ver boven wit brood. Maar omdat ik op dit forum ook veel mensen hoor die roepen dat het niet uitmaakt wat voor calorieën je binnenkrijgt, als je ze maar binnenkrijgt, ben ik benieuwd wat de gedachtes hierover zijn.

Thanks guys!

ik zou ook eerder voor bruin grood gaan. zaten er in wit breed niet meer suikers? snelle kh in in bruin brood tragere kh?

ik zou ook eerder voor bruin grood gaan. zaten er in wit breed niet meer suikers?
nee

GI zal een fractie hoger zijn ... nou en ? Je doet toch beleg op je brood (misschien zelfs wel ..... boter)

ow waarim zit iedereend an bruin brood te eten en aan te raden als het amper wat uitmaakt:s tis een vraag geen opmerking;)

en ik boter nooo way!! ik at al geen boter en zout lang voordat ik hiermee begon;)

---------- Toegevoegd om 18:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:24 ----------

dam net wat opzoekwerk gedaan en je hebt nog gelijk ook:s nu vraag ik me wel af waarom ik dit dacht:s

Ik kies normaal gesproken zeker bruin brood ver boven wit brood. Maar omdat ik op dit forum ook veel mensen hoor die roepen dat het niet uitmaakt wat voor calorieën je binnenkrijgt, als je ze maar binnenkrijgt, ben ik benieuwd wat de gedachtes hierover zijn.

Thanks guys!

Maakt wel degelijk uit welke kcal je binnenkrijgt. Als je 3000kcal clean eet of 3 zakken chips. Kijken waar je beter op groeit;)

Probeer witbrood ten allen tijde te vermijden !
Kies vooral voor donker meergranenbrood en volkorenbrood.

Terug
Naar boven