XXL Nutrition

Afgetrainde lichaam.

yassin18

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
101kg
Vetpercentage
26%
Goededag,

Ik train nu een maandje, heb hiervoor 8 maanden getraind. Info, 18 jaar, 180cm, 90 kilo en vetpercentage ong tussen 20 en 24%.
Mijn doel is om een afgetrainde lichaam te krijgen, mijn vetpercentage onder de 10% krijgen.

Ik train 5 dagen per week: maanden en vrijdag benen en schouders, dinsdag borst en triceps, woensdag rug en biceps, donderdag en zondag rust en zaterdag armen. Mijn voeding hou ik in de gaten. Na het trainen drink ik eiwitshake en creatine en eet ik tussen 100 en 250 gram kip. voor het slapen gaan, eet ik kwark.S morgens eet ik havermout en tussen maaltijden verschillen: tonijn, eieren, groent, fruit en noten.
Ik doe 2x pr week cardio en dat bestaat uit half uurtje springtouwen.

Ik begin altijd mijn training met 5 minuten opwarming (fietsen), daarna begin ik met mijn oefeningen, dat bestaat uit 4 sets van 10, 8, 6 en 6 herhalingen.

Ik heb nu een maandje getraind, ik zie wat verschil bij mijn schouders, maar dat is het ook. Ik had een buikje, maar die is nu aardig plat.

Mijn vraag is wat doe ik fout en wat kan ik beter doen, om mijn lichaam gespierder te krijgen.
Bulken is geen optie, omdat ik al aardig wat vet heb. Is het beter om nu al te beginnen met cutten of raden jullie mij door te gaan tot febraurie en dan cutten.

Zijn mijn aantal sets en herhalingen niet goed?
Is mijn voeding niet goed?
is mijn trainingschema niet goed?

Help me aub, ik zal u heel dankbaar zijn.
Ik wil eens voor altijd, het boekje dik zijn, afsluiten uit mijn leven.

Ik heb het snel geschreven, dus er staan aardig wat fouten in, spijt me.

Laatst bewerkt:
Geduld hebben en doorgaan?

vet omzetten in spieren is niet mogelijk helaas,

maak eerst eens een duidelijk schema met eiwit/vet/koolhydraten verhouding netjes op een rijtje en totaal aantal calls.

lees de FAQ's op het forum even door..

Vet kan je niet omzetten in spier sisko ;)

En wat je vooral moet gaan doen is calorieen tellen.

Wat is je doel? Droger worden? Dan cutten (500 kcal onder onderhoud zitten) wil je massa opbouwen dan bulken.

In jouw geval zou ik gaan cutten tot 12% ongeveer.

• Topic Starter Topic Starter
Vet kan je niet omzetten in spier sisko ;)

En wat je vooral moet gaan doen is calorieen tellen.

Wat is je doel? Droger worden? Dan cutten (500 kcal onder onderhoud zitten) wil je massa opbouwen dan bulken.

In jouw geval zou ik gaan cutten tot 12% ongeveer.

Ik weet echt niet, hoe ik calorieen moet tellen.
Ik heb aardig wat massa, 180cm / 96 kilo.
Mijn doel is cutten.

---------- Toegevoegd om 16:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:57 ----------

ik had hiervoor 8 maanden getraind en had bijna geen verschil.

je download een app als fatsecret of myfitnesspal en houdt bij wat je eet. Heel simpel.

Daarnaast moet je training in orde zijn. Krachtprogressie op de basisoefeningen om spiermassa te ontwikkelen. En je kan cardio toevoegen om je energieverbruik omhoog te gooien.

Belangrijkste is dat je veel gaat lezen en/of youtube filmpjes gaat kijken om te leren. Niets goeds komt makkelijk, je zal er moeite voor moeten doen. Neem hier bijvoorbeeld eens een kijkje: https://www.youtube.com/user/OmarIsuf/videos

Mijn doel is cutten.

Klopt, vet massa is ook massa.

Ga maar eens cutten naar 12% (dan ben je 75kg ofzo), moet je dan eens zien wat er nog van overblijft.

Calorieen tellen is simpel, alles afwegen en kijken hoeveel kcal het is per x gram.

Mijn doel is cutten.

---------- Toegevoegd om 16:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:57 ----------

ik had hiervoor 8 maanden getraind en had bijna geen verschil.

Mensen die niet zo veel verstand hebben van krachttraining en daar bijbehorende zaken,
zoals voeding staren zich altijd blind op eiwitten, terwijl calorieen van veel groter belang zijn.
Je kan eiwitten eten wat je wilt, maar als je meer dan 500kcal onder je onderhoud zit, zal je nooit afgetraint worden.
Zoals al eerder aangegeven MyFitnesspall downloaden in de app store.
Ik zou zelf als ik jou was op onderhoud gaan zitten als je buik toch al plat is, het is zonde om deze massa (=kracht) weg te gooien.
Maar dit is een persoonlijke keuze!

Ik heb je Onderhoud uitgerekend en dit komt uit op 3075
Dat betekent dat je 2500kcal moet eten per dag, Zeker niet minder!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Mensen die niet zo veel verstand hebben van krachttraining en daar bijbehorende zaken,
zoals voeding staren zich altijd blind op eiwitten, terwijl calorieen van veel groter belang zijn.
Je kan eiwitten eten wat je wilt, maar als je meer dan 500kcal onder je onderhoud zit, zal je nooit afgetraint worden.
Zoals al eerder aangegeven MyFitnesspall downloaden in de app store.
Ik zou zelf als ik jou was op onderhoud gaan zitten als je buik toch al plat is, het is zonde om deze massa (=kracht) weg te gooien.
Maar dit is een persoonlijke keuze!

Ik heb je Onderhoud uitgerekend en dit komt uit op 3075
Dat betekent dat je 2500kcal moet eten per dag, Zeker niet minder!

Bedankt, ik heb de app gedownload. Ik zal op onderhoud gaan eten, maar betekent dat dan niet dat je 3072 calorieen moet eten

500 onderhoud is droog worden, Afgetraint en dus niet breed.
500 erboven is spiermassa aankomen maar dit staat gelijk aan een hoger vetpercentage.

Je stelt ons vragen maar geeft 0 informatie. Hoe moeten wij die vragen beantwoorden dan?

lees de sticky's.

Je zegt zelf: Ik heb nu een maandje getraind, ik zie wat verschil bij mijn schouders, maar dat is het ook. Ik had een buikje, maar die is nu aardig plat.

Dat is een indicatie dat je

A) kleine gains hebt gemaakt, beginner gains

maar vooral dat je

B) onder onderhoud gegeten hebt. Als je dat buikje kwijt geraakt bent in de afgelopen maanden dan kun je toch voor jezelf ook wel de rekensom maken dat je minder gegeten hebt dan je verbrand hebt. Je kunt niet vet omzetten in spieren (op beginnersniveau kun je wel tegelijk vet verliezen en spieren aanzetten maar dat effect is minimaal en daar moet je je niet op richten, dat zijn echt minieme beginner gains).

Maar als je dus ziet dat je bent afgevallen dan heb je toch ook meteen de verklaring waarom de progressie qua spiergroei niet verloopt zoals je zelf wilt? Zoals hier al gezegd wordt je moet voor jezelf gewoon de keuze maken:

- Of ik vind mezelf op het moment iets te dik en ik ga eerst cutten (onder onderhoud eten volgens een goed voedingsschema), zodat ik dat vet kwijt raak en zoveel mogelijk spiermassa vast houdt (je zult in deze periode dus niet/bijna niet groeien qua spiermassa, de focus ligt hier op het vet verliezen)
- Of ik heb schijt aan dat vet, ga rustig boven onderhoud eten volgens een goed voedingsschema, waardoor ik meer spiermassa aanzet en zo minimaal mogelijke hoeveelheid vet (0% zal het nooit zijn, je zult altijd iets aanzetten). Ik kan altijd daarna nog gaan cutten om dat vet er weer af te krijgen.

Je moet zelf kiezen wat je wilt, waar je je het lekkerst bij voelt. Het is alleen wel het een of het ander, je kunt het niet allebei tegelijk van je lichaam verwachten.

Terug
Naar boven