Fitness Seller

Afghanistan eist wereldwijd verbod van Fitna

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Afghanistan eist wereldwijd verbod van Fitna
large_352699.jpg

De regering van Afghanistan heeft een wereldwijd verbod van de film Fitna van Geert Wilders geëist. Fitna "bevat beledigingen aan het adres van de grote profeet van de islam, Mohammad", aldus een door het ministerie van Cultuur en Informatie in Kaboel uitgegeven verklaring. De publicatie van de film is "een verkeerde interpretatie van de vrijheid van meningsuiting, die zal leiden tot haat tussen de mensen van de wereld", aldus de Afghaanse regering. (belga/bf)

HLN: Buitenland - Afghanistan eist wereldwijd verbod van Fitna (223704)
Dat land gaat ons eens de les gaan spellen over vrijheden en respect. Hoe wil men dat verbod trouwens uitvoeren? Die film verspreid zich via internet toch, verboden of niet.

hoe meer we gaan toegeven aan dit soort zaken, hoe meer macht ze krijgen en hoe meer ze willen. Ze spelen het als kleine kinderen.

waarom maakt die gast ook die film? er wordt ook nix nieuws in verteld, die nieuwsbeelden kent iedereen, 95% v/d moslims in de wereld keuren terroristenpraktijken af, als je weet dat die mohammed-cartoons de moslims provoceren (hun profeet mag niet afgebeeld worden), waarom dan nog maar es alle moslims (ook die 95% gematigde) provoceren? laat dat gewoon rusten
wereldwijd moet wel het extremisme nog strenger en met nog meer middelen (maar dan gerichter, weet dat dit niet makkelijk is) aangepakt worden

De films worden overal toch al weggehaald en door anderen weer erop gezet.Dit heeft geen nut, ze willen niet de baas gaan spelen maar zijn het al.En bovendien is die film niet beledigend en denk ik dat er geen aanslag plaats gaat vinden in ons landje.:D

ze stellen een eis die niet ingewilligd kan worden dus dan hebben zij een reden om een oorlog te beginnen :P

nee die zitten daar al :P

• Topic Starter Topic Starter
waarom maakt die gast ook die film? er wordt ook nix nieuws in verteld, die nieuwsbeelden kent iedereen, 95% v/d moslims in de wereld keuren terroristenpraktijken af, als je weet dat die mohammed-cartoons de moslims provoceren (hun profeet mag niet afgebeeld worden), waarom dan nog maar es alle moslims (ook die 95% gematigde) provoceren? laat dat gewoon rusten
wereldwijd moet wel het extremisme nog strenger en met nog meer middelen (maar dan gerichter, weet dat dit niet makkelijk is) aangepakt worden
Als ik me niet vergis is 10% van de moslims radicaal, althans in Nederland en België en wellicht Europa. Dat is toch aanzienlijk. Dat gaat dan enkel nog maar over radicalen, dan hebben we het nog niet over gevallen die zweven tussen radicaal en gematigd zijn, zij zeggen niet luidop dat ze het goedkeuren, maar je hoort ze ook niets afkeuren. Veel moslims vinden hun geloof belangrijker dan de wetten en vrijheden van het Westen, dat is zeker meer dan 5%, eerder een meerderheid vrees ik.

Maar goed, je mag moslims inderdaad niet allemaal over dezelfde kam scheren, dat zou een grote fout zijn.

Weet iemand trouwens wat america over de film heeft gezegd?! ben daar wel nieuwsgierig naar...

Als ik me niet vergis is 10% van de moslims radicaal, althans in Nederland en België en wellicht Europa. Dat is toch aanzienlijk. Dat gaat dan enkel nog maar over radicalen, dan hebben we het nog niet over gevallen die zweven tussen radicaal en gematigd zijn, zij zeggen niet luidop dat ze het goedkeuren, maar je hoort ze ook niets afkeuren. Veel moslims vinden hun geloof belangrijker dan de wetten en vrijheden van het Westen, dat is zeker meer dan 5%, eerder een meerderheid vrees ik.

Maar goed, je mag moslims inderdaad niet allemaal over dezelfde kam scheren, dat zou een grote fout zijn.

Heeft Wilders dan in zijn film specifiek naar de radicale milities of naar de jihad strijders verwezen? NEE, hij scheert hellaas wel alle moslims in een kam.

En wat betreft de gematigden die de radicalen nooit veroordelen, daar ben ik het ook niet met je eens. Elke keer als er een anslag wordt gepleegd of er een dreiging is ontstaan, hoor je verscheidenen organisaties die van zich laten horen. Dat is alles wat ze kunnen en verder is het de taak van de overheid om de veiligheid van haar burgers te waarborgen die van de gematigde moslims, want zij zijn even goed het slachtoffer van extremisten als anderen.

• Topic Starter Topic Starter
Heeft Wilders dan in zijn film specifiek naar de radicale milities of naar de jihad strijders verwezen? NEE, hij scheert hellaas wel alle moslims in een kam.
Hij heeft alleen maar beelden van radicalen getoond, ook het scheuren van de bepaalde radicale standpunten uit de Koran, ten einde van de film, wijst erop dat hij enkel een probleem heeft met die pagina's die geweldadig en haatdragend zijn. Iedereen heeft trouwens al toegegeven dat de film helemaal niet zo extreem is en eigenlijk alleen gericht is naar extremisme, iets waar iedereen dus eigenlijk achter zou moeten staan.

En wat betreft de gematigden die de radicalen nooit veroordelen, daar ben ik het ook niet met je eens. Elke keer als er een anslag wordt gepleegd of er een dreiging is ontstaan, hoor je verscheidenen organisaties die van zich laten horen. Dat is alles wat ze kunnen en verder is het de taak van de overheid om de veiligheid van haar burgers te waarborgen die van de gematigde moslims, want zij zijn even goed het slachtoffer van extremisten als anderen.
Vreemd, ik volg toch de actualiteit maar ik hoor nadien meestal helemaal geen enkele reactie (noch van linkse, noch van moslimorganisaties). Misschien heb ik het gemist hoor, zal er volgende keer eens goed op letten.

daar gaat het al met onze vrijheid van meningsuiting !!!

Ach vrijheid van meningsuiting, die zin wordt ook te vaak gebruikt nu, aan de ene kant snap ik die mensen wel want Wilders schilderd met die film alle moslims gewoon af als terroristen, het zijn dan niet mijn mensen maar ze zijn echt niet allemaal zo radicaal, maar Wilders zijn punt is gewoon om ons te laten zien hoe het er over 20 jaar uit kan zien, dat volk plant zich voort als een stel wilde mieren, als je ziet dat 80% van de geborenen in Amsterdam moslim zijn, dan zijn die mensen over 20 jaar allemaal volwassen, en moet je kijken hoeveel er dan nog over is van Nederland, en daarbij heb je ook nog Surinamers, Pakistanen etc etc. dus ik vind dat mensen wat meer de ernst voor in de toekomst moeten in zien, en dat is precies Wilders zijn punt.

Ach vrijheid van meningsuiting, die zin wordt ook te vaak gebruikt nu, aan de ene kant snap ik die mensen wel want Wilders schilderd met die film alle moslims gewoon af als terroristen, het zijn dan niet mijn mensen maar ze zijn echt niet allemaal zo radicaal, maar Wilders zijn punt is gewoon om ons te laten zien hoe het er over 20 jaar uit kan zien, dat volk plant zich voort als een stel wilde mieren, als je ziet dat 80% van de geborenen in Amsterdam moslim zijn, dan zijn die mensen over 20 jaar allemaal volwassen, en moet je kijken hoeveel er dan nog over is van Nederland, en daarbij heb je ook nog Surinamers, Pakistanen etc etc. dus ik vind dat mensen wat meer de ernst voor in de toekomst moeten in zien, en dat is precies Wilders zijn punt.

indd, plus een groot gedeelte van de moslims zijn straatterroristen waar veel mensen enorme last van hebben.Dat zijn de jongens die het bij ruzie maken, vernielen, overvallen enzovoort houden.

Wat een idioten zijn het toch , nuke erop en het is gedaan met ze. Vinden ze toch niet erg kunnen ze sneller bij allah zijn. Aan zo'n dingen zie je ook welke achterstand in denken moslims hebben. Hopelijk komt het verbod niet en keert iedereen tegen ze , kijken wat een grote mond ze dan nog hebben.

Terug
Naar boven