Fitness Seller

Afvallen dringend hulp nodig.

goestavo

Advanced Bodybuilder
Waardering
1.468
Lengte
1m88
Massa
80kg
Hallo ik ben 22 jaar oud.

Taille 104 cm
Buik 127 cm
Huidig gewicht = 102
Lengte = 1.90 m

Ik ben in de laatste 5 jaar een heleboel aangekomen en denk dat het nu egt tijd word om er hard aan te gaan werken.

Ik heb een jaar kaart voor de fitnesschool waar ik soms 1 keer per week soms 3 keer en soms geen 1 keer per week heen ga.

Ik weet dat het grootste gedeelte bij jezelf ligt en ik weet zelf dat ik teveel eet maar kom er op deze manier niet alleen uit.

Ik eet tijdens een film/voetbal en buitenhuis te veel vet eten.
Ik eet dus eigenlijk alleen voor plezier, want ik kan bijna niet iets kijken op tv zonder een zak chips bijv.

Het eten bepaalt een groot gedeelte van me leven, want ik voel me er niet goed door (moe, rugpijn, chagrijnig).

Ik werk op dit moment niet dus me eetschema is ongeveer dit.

12 uur: banaan/beschuitje of niks
17 uur: avondeten
21-4 uur: chips/bapao/patat eigenlijk wel elke avond iets vets.
en daarbij drink ik dan 1/1.5 fles cola per dag, en ik weet dat ik dat moet vervangen maar het gaat moeilijk.

Iemand die me kan helpen.

Wat wil je nou eigenlijk horen?

Ga sticky's lezen!! Succes kerel

dude wat wil je dat we zeggen? moeten we een schema voor je maken? wees eens eerlijk zou je je er dan ook aan houden?? denk het niet....

Je moet het zelf willen je moet zelf die discipline hebben om te zeggen TOT HIER EN NIET VERDER.

ik heb zelf ook op dat punt gestaan en je moet gewoon doorzetten want zo kom je er niet, je weet waar het probleem ligt dus DOE ER WAT AAN.

ow en je eet veel te weinig op een dag, meer eten en minder ongezond

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou een schema wel op prijs stellen en ik weet dat het moeilijk is omdat ik niet genoeg doorzet, maar hoe kan je nou die ene omschakeling maken dat het wel gewoon gaat zoals het hoort.

Op welk moment kwam dat voor jou inferno?
Wat zijn spullen die ik in huis kan halen die bijv chips vervangen.

Sluit me aan bij bovenstaande posts.
Dit is weer zo een ik-ben-te-lui-om-te-zoeken-topic.

S T I C K Y

T O P I C S

V O E D I N G S S E C T I E

Ga nou maar lezen man, gaat je zeker weten helpen met al je vragen!

ik ga het lezen thanx

Ik zou een schema wel op prijs stellen en ik weet dat het moeilijk is omdat ik niet genoeg doorzet, maar hoe kan je nou die ene omschakeling maken dat het wel gewoon gaat zoals het hoort.

toen ik aan het herstellen was van een operatie aan me rug en me stembanden :) wat bijde veroorzaakt was door overgewicht, dan kom je er wel achter dat je gezondheid meer waard is dan een vette hap die je uiteindelijk kan missen als kiespijn

Die spullen zijn er niet.
Enigste vervanger is DISCIPLINE:)

die zijn er wel :) zelfs stront kan chips vervangen :P ligt er maar net aan wat je lekker vind, maar even serieus eet savonds bij de film maar een lekkere bak kwark (mager) ik denk dat je dan wel even vol zit

jaa, dat is idd oook gewoon lekker.

kwark heb je ook bijv met smaak is het dan de bedoeling omdat juist te vermijden of mag dat wel.

toen ik aan het herstellen was van een operatie aan me rug en me stembanden :) wat bijde veroorzaakt was door overgewicht, dan kom je er wel achter dat je gezondheid meer waard is dan een vette hap die je uiteindelijk kan missen als kiespijn

jaa idd, heb je gelijk in er moet altijd iets gebeuren voordat je inziet dat het egt fout is.

okej, na wat nu al gezecht is, je trainschema + voedingsschema klopt helemaal niks van.

maar nu ff hoe we je kunnen helpen.

Eerst ff over het trainen.
Ik denk dat hierin jou grote probleem is dat je geen dicipline hebt. probeer regelmaat te vinden in het trainen. Verder zou ik gaan proberen of je een traininsmaatje kan vinden, je kan elkaar dan pushen en vaste dagen en tijden afspreken. Hou deze tijden aan en niet we bellen elkaar wel als we zin hebben om te trainen.
Ook de hoeveelheid dat je traint, ik vind zelf 3 keer het minimum.

Nu over je voedingschema.
Je zecht het al zelf ik weet dat ik vet eet, ik weet dat ik het moet vervangen. Hoe graag wil je afvallen is de vraag.
Als je echt wil afvallen zal je moeten gaan trainen en zal je je voedingsschemamoeten gaan wijzigen.

Ga eerst ff de stickies lezen. En ga dan bij jezelf na of je het echt wil.
Als je zover bent post dan nog eens een keer je voedingsschemaen dan willen we je graag helpen om die te verbeteren.

suc6 man,

okej, na wat nu al gezecht is, je trainschema + voedingsschema klopt helemaal niks van.

maar nu ff hoe we je kunnen helpen.

Eerst ff over het trainen.
Ik denk dat hierin jou grote probleem is dat je geen dicipline hebt. probeer regelmaat te vinden in het trainen. Verder zou ik gaan proberen of je een traininsmaatje kan vinden, je kan elkaar dan pushen en vaste dagen en tijden afspreken. Hou deze tijden aan en niet we bellen elkaar wel als we zin hebben om te trainen.
Ook de hoeveelheid dat je traint, ik vind zelf 3 keer het minimum.

Nu over je voedingschema.
Je zecht het al zelf ik weet dat ik vet eet, ik weet dat ik het moet vervangen. Hoe graag wil je afvallen is de vraag.
Als je echt wil afvallen zal je moeten gaan trainen en zal je je voedingsschemamoeten gaan wijzigen.

Ga eerst ff de stickies lezen. En ga dan bij jezelf na of je het echt wil.
Als je zover bent post dan nog eens een keer je voedingsschemaen dan willen we je graag helpen om die te verbeteren.

suc6 man,

ja ik weet dat discipline me grootste probleem is, ik ga egt me best doen en veel lezen hier op het forum en ja tuurlijk wil ik het

thanx ik post dan deze week nog me voedingsschema als ik een goede heb uitgezocht.

Om chips te vervangen kan je toch gewoon fruit, noten, kwark etc eten.

Idd... ik zie 500gr kwark met aardbijensiroop nu als heerlijk "snackje" op de avond :)

thanx ik post dan deze week nog me voedingsschema als ik een goede heb uitgezocht

je moet geen voedingsschema uitzoeken. die moet je zelf maken/opstellen a.d.h.v. je eigen behoeftes en doelen en stats!

ok ik ga je proberen om je een beetje in de juiste richting te wijzen.

Afvallen kan gebeuren op meerdere manier, voeding veranderen,cardio, krachttraining.

VOEDING

Allereerst moet je je lengte gewicht en vetpercentage op laten meten. Aan de hand hiervan kun je in de voedingssectie op dit forum je kcal inname berekenen. Als je dit aantal calorien binnenkrijgt val je niet af maar kom je ook niet aan. Je gaat daarom ook 500 kcal onder je inname zitten en neemt dit als dagelijkse inname.

Je verdeelt dit getal over 6 maaltijden die ongeveer even groot zijn. Dit betekent dat je om de 2-3 uur een beetje eet ipv 3 grote maaltijden op een dag.

Zorg ervoor dat je 6de maaltijd niet teveel koolhydraten bevat, omdat je de koolhydraten niet gaat gebruiken net voor je gaat slapen en ook niet tijdens je slaap wordt dit namelijk opgeslagen in de vorm van vetten.

CARDIO

Met cardio Let erop dat je hartslag tijdens het hardlopen in de vetverbrandingsrange zit. Ik weet niet waartussen hij precies moet liggen maar ik denk dat ze in de vetverbranding en conditie sectie op dit forum alles van weten. Om dit goed in de gaten te kunnen houden is een hartslagmeter natuurlijk zeer gemakkelijk maar het hoeft niet, je kunt ook je vinger op een slagader leggen (niet je duim want deze bevat ook een slagader), bijvoorbeeld in je hals of op je pols om zo het aantal slagen per minuut te berekenen. Zowel hiit (high intesity interval training) als gewoon cardio zijn prima geschikt voor de vetverbranding.

KRACHTTRAINING
Tijdens krachtttraining verbrand je ook calorieen, tevens hebben de vergrote spieren meer "voedsel" nodig. Met andere woorden, de ontstane amssa zorgt ervoor dat je sneller afvalt.

Ik raad alle 3 de dingen aan als je zo snel mogelijk wil afvallen, toch blijft voeding het belangrijkste deel

Suc6 met het afvallenb, gaat zeker lukken als je maar discipline hebt!

mvg,

Boudewijn

boudewijn thanx voor alle info, ik ga alles goed lezen op het forum over de dingen die jij zegt. Op de sportschool zijn fietsen waarbij je je vingers op ijzeren plaatjes kan leggen en dan zie je hartslag. Dus ff dat goed uitzoeken.

Ik ga ook proberen om me eten om te gooien en dan meerdere keren te eten op een dag.

thanx, ik laat hier wel weten hoe het gaat en wat me voedingsschemagaat worden.

Ik zag ook staan dat je eet van 21-tot 4uur. Dan zou ik zeggen ga eens wat vroeger naar bed dat scheelt weer een paar uurtjes dat jeniet kan snaaien. En dan begin je je ontbijt met een bord havermoutpap. Of brintapap. En dan niet om 11uur. Maar je ass om 7uur uit bed en eten.

Als je al wat gewichten in je handen hebt gehad, dan moet je maar eens de 10x10 transformation van Chad Waterbury proberen. Geweldige workout! Bevat ook voedingsschema om te volgen. Redelijk to the point. Is wel een betalend ebook. Persoonlijk was het mij die paar euros wel meer dan waard!

Lees eens wat documentjes ook op t-nation.com, ze kunnen helpen om door te zetten. Vergeet zeker niet de physique clinic te bekijken, bvb die van Bartel. En zoek eens naar "The beast evolves"...

Zorg dat er mensen zijn die je kunnen steunen, en ... DO NOT GIVE UP. Smijt al die vettigheid en zoetigheid buiten.

Terug
Naar boven