AndroidHealthClinic

Afvallen juiste calorie tekort

Bezoekers in dit topic

demianvb

Cool Novice
Lid geworden
25 aug 2015
Berichten
41
Waardering
3
Lengte
1m85
Massa
78kg
Vetpercentage
16%
Hallo luitjes,

Ik heb wat vragen omtrent kilocalorien en de verhouding ervan. Ik wil afvallen zeker tot een vetpercentage van 8 om daarna een clean bulk door te zetten. Ik weeg mijzelf 1x per week en 1x op de sportschool. Welke weegschaal is het beste aan te houden, die van mij niet huis is een cheap dingetje?

Man 28 jaar, 1.82 95kg
Ik handeer de volgende kcals en verhouding
2610 kilocalorieën
228 eiwit
261 koolydraten
73 vetten

Voedings schema wisseld elke dag af ik probeer rond die 2610 uit te komen en zoveel mogelijk de verhoudingen aan te houden
Eiwitten haal ik uit kwark,ei,kip / vlees,melk, eiwitpoeder
Koolydraten brood,brinta,fruit,rijst,pasta,rijstewafels soms havermout maar liever niet.
Vet uit noten/pindakaas en olijfolie(bakken)

Zit ik op de juiste verhouding om af te vallen? En is de kcal behoefte juist?
 
Ik zou elke dag op lege maag wegen op dezelfde weegschaal en dan eenmaal per week het gemiddelde nemen.
 
Bedankt voor je reactie, zal dan thuis gaan wegen. Vind wel bizar dat er 2kg verschil in zit tussen thuis en basic fit
 
Bedankt voor je reactie, zal dan thuis gaan wegen. Vind wel bizar dat er 2kg verschil in zit tussen thuis en basic fit
Ohh dat doen die allemaal. In de Basic-Fit weeg ik ook 2-3kg minder dan op mijn nieuwe weegschaal boven.
Dat ding in de Basic-Fit klopt qua gewicht voor geen meter.
 
Bedankt voor je reactie, zal dan thuis gaan wegen. Vind wel bizar dat er 2kg verschil in zit tussen thuis en basic fit
Weeg je fasted bij beide.
 
Elke ochtend nadat je hebt geplast wegen, na 7 dagen heb je een “eerlijk” gemiddelde waar het niet zoveel uitmaakt wanneer je bijv je laatste maaltijd hebt gegeten. Week erop probeer je dus onder dat gemiddelde van voorgaande week te komen.

Bij je vetten mis je omega 3, 2x pw vis of neem het als supplement. Indien je hardcore bent eet je 1x kabeljauw lever zit genoeg omega 3 in voor de hele week.

Succes
 
Ik eet idd geen vis, ga dat eens toevoegen
 
verhouding kcals en kcal te kort wel oké?
 
verhouding kcals en kcal te kort wel oké?
Geen idee dat is persoonlijk en al die internet calculators weten niet wat jij dagelijks doet aan andere activiteiten. Vandaar als je wekelijks meer als 0.5kg afvalt zou ik het rustiger aan doen, behalve eerste paar weken dan val je veel vocht af. Maar 2600 kcal op 95kg, zou je goed van af moeten vallen denk dat je zelf nog wat meer ruimte hebt vooral als je fysieke baan hebt/ cardio doet.
 
Ga het even goed in de gaten aanhouden want zover als dat ik nu kan zien ben ik 2kg afgevallen in 1 week
 
Ga het even goed in de gaten aanhouden want zover als dat ik nu kan zien ben ik 2kg afgevallen in 1 week
Waarvan 1.5kg of zelfs meer vocht/maaginhoud.
 
Ga het even goed in de gaten aanhouden want zover als dat ik nu kan zien ben ik 2kg afgevallen in 1 week
In het begin verlies je snel vocht/glycogeen waardoor je snel veel afvalt. Daarna is 0,5 kg per week een mooie richtlijn.
Val je meer af > kcal iets verhogen
Val je minder af > kcal iets verlagen

Macro's lijken me prima zo
 
Back
Naar boven