MuscleMeat

Afvallen lukt voor geen donder

Cyclobs

Cool Novice
Waardering
10
Lengte
1m86
Massa
98kg
Vetpercentage
16%
Beste dbb,

Ik ben nu nog maar 6 weken bezig, maar ik val helemaal niets af (gewogen op twee weegschalen).
Ik train 4 dagen in de week en dat bestaat uit: anderhalf uur KT gevolgd door 15min (fiets) interval of 40min op de crosstrainer.

Stats:
lengte: 1.84m
gewicht: 113kg
vp: 24% (gemeten met een huidplooimeter)
VVM: 86kg
BMR = 66.5 + ( 13.75 x 86 ) + ( 5.003 x 184 ) – ( 6.755 x 16 ) geeft: 2061 Kcal

Het voedingsschema is berust op een onderhoud van 2036kcal, omdat ik met trainen +/- 500kcal verbrand en dus 500kcal onder m'n onderhoud zit.
maar dit schijnt niet te werken...

Weet iemand wat ik fout doe, want dit is echt af en toe demotiverend?
Ik heb mijn voedings- en trainingsschema bijgevoegd.

Dankjewel.

ps; Mijn moeder geeft me nog twee weken, anders moet ik naar de dokter voor een lichamelijk onderzoek (schildklier e.d.).

Bijlagen

Je bent 1m84, weegt 113kg en eet 2036 kcal per dag... Welk effect triggert dit in je lichaam?

PS: je onderhoud is niet je BMR

Edit: om nog maar te zwijgen over het feit dat je een verkeerde (?) formule hebt gebruikt voor je BMR te berekenen.

88,362 + (gewicht_in_kg X 13,397) + (lengte_in_cm X 4,799) - (leeftijd_in_jaren X 5,677)

Wat uitkomt op een BMR (géén onderhoud) van 2394 voor jou.

Laatst bewerkt:
Dat is wel erg weinig ja! Toen ik 85kg woog at ik 2700kcal en viel ik ca. 1kg per week af.
Moet dus iets in de vergelijking niet kloppen lijkt me..!

• Topic Starter Topic Starter
BMR + activiteitsfactor = onderhoud?
Als ik dan activiteitsfactor moderate neem (1.55) kom ik uit op 3155,8
En als ik daar dan 450kcal onder ga zitten = 2705 kcal
Dat leek me nogal veel of is dit een verkeerde beredenering?

Nee dat is goed. In principe eet je op onderhoud ZONDER training in je activiteitsfactor mee te nemen en maak je het calorie verschil met je training en cardio.

In de startersguide staat "Bereken eerst nauwkeurig wat je dagelijks nodig hebt aan calorieën. Baseer dit op je VVM (Vet Vrije Massa), dus niet op je totale gewicht!"
Maar jij hebt m'n totale massa ingevuld?

Nu kloppen je berekeningen ;-)
En nee dat is zeker niet veel voor iemand van jouw size, het is gewoon wat klopt qua berekeningen en hoe je safe zit om spierverlies en 'survival mode' van je lichaam te voorkomen. Vanaf je conditie het toelaat zou je vaker kunnen cardio'en om het te versnellen.

@Technique dus als ik een paar boterhammen meer eet, dat ik aan de 2700kcal kom, dan zal ik (meer) afvallen?

@Technique dus als ik een paar boterhammen meer eet, dat ik aan de 2700kcal kom, dan zal ik (meer) afvallen?

dan ga je ongeveer 600/700 kcal eronder zitten in je cut...

misschien is het handig om deze template in te vullen - zie bijlage
dan kan je gelijk ook je voeding erin zetten

(voeding is ingevuld door mij, de ingevulde shizzle verwijder je gewoon en zet je gewoon jou shizzle)
oja, had je stats al ingevuld erin

Bijlagen

hey Cyclobs ...

had zelfde probleem ... probeer eens al uw voeding voor 18.00 binnen te krijgen en eet dan niets tot da je volgende dag wakker wordt, een makelijke vorm van IF is dit ... dan vast je ongeveer 12 uur en ik verzeker u dat je binnen een week minimum 1 kg afvalt

Mvg Beastolog

hey Cyclobs ...

had zelfde probleem ... probeer eens al uw voeding voor 18.00 binnen te krijgen en eet dan niets tot da je volgende dag wakker wordt, een makelijke vorm van IF is dit ... dan vast je ongeveer 12 uur en ik verzeker u dat je binnen een week minimum 1 kg afvalt

Mvg Beastolog

interessant..
kan 't kwaad om rond 10u een bak kwark (400g) leeg te eten?
maar voor de rest van 18-22 niks en na kwark ook niks

interessant..
kan 't kwaad om rond 10u een bak kwark (400g) leeg te eten?
maar voor de rest van 18-22 niks en na kwark ook niks

het is idd aangeraden om voor het slapen wat trage proteinen in te nemen voor een maximale spierherstel en groei te ondersteunen ... en als uw training na 18.00 is kan je ntrlk een shake binnen kappen en wat fruit :) maar vermijd wel grote maaltijden ... het was maar een tipje, het werkt bij mij ...

btw Cyclobs ... is er niets aan uw vetpercentage verandert in die cut periode ?

het is idd aangeraden om voor het slapen wat trage proteinen in te nemen voor een maximale spierherstel en groei te ondersteunen ... en als uw training na 18.00 is kan je ntrlk een shake binnen kappen en wat fruit :) maar vermijd wel grote maaltijden ... het was maar een tipje, het werkt bij mij ...

btw Cyclobs ... is er niets aan uw vetpercentage verandert in die cut periode ?

Ik heb het twee weken geleden gemeten, ik ga morgen weer wegen en meten.
Maar volgens de spiegel is er aan de vp denk ik niet veel veranderd.

Als je in 6 weken niets bent afgevallen gok ik dat je te veel eet (of drinkt).

Eet eens 2 weken 500 Cal minder.

Terug
Naar boven