AndroidHealthClinic

Afvallen lukt voor geen donder

• Topic Starter Topic Starter
Is dit een verbetering?

Bijlagen

Als je in 6 weken niets bent afgevallen gok ik dat je te veel eet (of drinkt).

Eet eens 2 weken 500 Cal minder.

Lees de volledige post eerst eens alvorens dit advies te geven. Hij at 2000 kcal (1m84 & 113kg) én deed 4x per week cardio. Tenzij je insinueert natuurlijk dat hij zich eigenlijk niet aan die 2000 kcal houdt en er stiekem veel snacks/verborgen kcal/drank etc op nahoudt.

Lees de volledige post eerst eens alvorens dit advies te geven. Hij at 2000 kcal (1m84 & 113kg) én deed 4x per week cardio. Tenzij je insinueert natuurlijk dat hij zich eigenlijk niet aan die 2000 kcal houdt en er stiekem veel snacks/verborgen kcal/drank etc op nahoudt.

Dan kun je toch afleiden dat hij óf geen 2000kcal binnenkreeg óf dat zijn onderhoud hoger ligt?

Dat moet wel, anders MOET hij afvallen op 2000 Cal en 4 x cardio en KT, of zijn hormoonhuishouding is stevig ****ed up. Een beetje vocht vasthouden helpt ook wel eens, maar niet 6 weken lang.

Survival mode van z'n lichaam? Komt véél te weinig binnen dus het lichaam houdt alles vast wat het maar te pakken kan krijgen.

Survival mode van z'n lichaam? Komt véél te weinig binnen dus het lichaam houdt alles vast wat het maar te pakken kan krijgen.

meh, niet op 2000 Cal.

In one of the all-time classic studies (the Minnesota semi-starvation study), men were put on 50% of their maintenance calories for 6 months. It measured the largest reduction in metabolic rate I’ve ever seen, something like 40% below baseline. Yet at no point did the men stop losing fat until they hit 5% body fat at the end of the study.

Weet niet welke proefpersonen er voor dat onderzoek werden gebruikt maar betwijfel het of het vergelijkbaar is met de situatie van OT. Qua postuur en eetgewoontes (wrs 3500 - 4000 kcal bad calories) de laatste maanden en dan de omschakeling naar 2000 kcal zou het effect misschien wel kunnen triggeren. Aangezien het verschil zo groot is.. In ieder geval vind ik het niet raadzaam om nog 500 kcal minder te gaan eten (en dus op 1500 kcal zitten exclusief cardio).

drink elke ochtend APPELAZIJN :) al die vet zo weg :P

Ik heb van 95kg tot 80kg op ongeveer 2000 cal eten gezeten, waar ik nog eens ~800 per dag aan cardio (anderhalfuur cardio per dag) eraf haalde. Ik zat dus op ongeveer 1200, ver onder m'n onderhoud.
Afvallen ging als een beest, en geen loose skin. Survival mode klopt niet voor dikke mensen, zodra je rond de 10% vet en een 'normaal' gewicht komt te zitten dán zou je het effect kunnen merken.
Als dik persoon, niet.

Trouwens, bovenstaande niet aan te raden, tenzij je puur wilt afvallen. Dit houdt in spieren+vet verbranden.
Beste is uiteraard vet verbranden en spierbehoud, maar iedereen heeft z'n persoonlijke doel.

Al die onzinnige bro-science... blijft hardnekkig dat 'starvation mode'.... gatverdamme

Weet niet welke proefpersonen er voor dat onderzoek werden gebruikt maar betwijfel het of het vergelijkbaar is met de situatie van OT. Qua postuur en eetgewoontes (wrs 3500 - 4000 kcal bad calories) de laatste maanden en dan de omschakeling naar 2000 kcal zou het effect misschien wel kunnen triggeren. Aangezien het verschil zo groot is.. In ieder geval vind ik het niet raadzaam om nog 500 kcal minder te gaan eten (en dus op 1500 kcal zitten exclusief cardio).

Ik heb me aan dat voedingsschema gehouden, eens in de 2 å 3 weken een cheat-day, zelfs dan stouw ik me niet vol met ongezonde stuff.
Voor de rest heb ik nooit een ongezonde levenstijl gehad, want wij eten biologisch en hebben nooit snacks e.d. in huis.

Dat appelazijn zal ik dan wel eens proberen (:

Bedankt voor de reacties!

Ik heb de afgelopen 2 jaar ook alle uitgerekend en kwam elke keer op 2200 tot 2400 kcals.
Mijn gewicht werd elke keer meer tot ik de 97 aantikte en toen dacht ik, **** al die trollz op DBB met 3000kcal shit, dit is gewoon niet goed voor een meso.
Nu lekker op de 1000-1200 kcals en ben al 5 kg afgevallen dit jaar.
qua spierkracht is er nog niks veranderd en ik denk ook niet dat ik daar last van zal krijgen binnenkort.
Als mijn gewicht weer een beetje lager is dan zal de kcals weer omhoog gaan om op onderhoud te komen.

Zolang je zorgt dat je eiwitjes binnen krijgt kan je gewoon extreem laag in kcals gaan. Dit kan alleen als je boven de 15% vet zit ongeveer.

Keer gelezen in een boek van Lyle McDonald,

quote uit The rapid fatloss handbook

Diet overview
Though I’ll give you many more details in an upcoming chapter, the diet described in this book is
simply a slightly modified protein sparing modified fast (PSMF), a very low calorie diet consisting of lean
proteins (amounts varying depending on specific circumstances), a small amount of fat and
carbohydrate, a more or less unlimited amount of no calorie vegetables (and other zero-calorie foods),
some basic supplements, and nothing else. On average, caloric intakes will come out to be about 600-
800 calories/day coming almost exclusively from protein. For those of you familiar with such diets, a
PSMF is essentially a ketogenic diet without the dietary fat. Obviously, this will represent a fairly large
caloric deficit; how large depending on your starting bodyweight and activity levels.

Laatst bewerkt:
Ik heb de afgelopen 2 jaar ook alle uitgerekend en kwam elke keer op 2200 tot 2400 kcals.
Mijn gewicht werd elke keer meer tot ik de 97 aantikte en toen dacht ik, **** al die trollz op DBB met 3000kcal shit, dit is gewoon niet goed voor een meso.
Nu lekker op de 1000-1200 kcals en ben al 5 kg afgevallen dit jaar.
qua spierkracht is er nog niks veranderd en ik denk ook niet dat ik daar last van zal krijgen binnenkort.
Als mijn gewicht weer een beetje lager is dan zal de kcals weer omhoog gaan om op onderhoud te komen.

Zolang je zorgt dat je eiwitjes binnen krijgt kan je gewoon extreem laag in kcals gaan. Dit kan alleen als je boven de 15% vet zit ongeveer.

Keer gelezen in een boek van Lyle McDonald,

quote uit The rapid fatloss handbook

Diet overview
Though I’ll give you many more details in an upcoming chapter, the diet described in this book is
simply a slightly modified protein sparing modified fast (PSMF), a very low calorie diet consisting of lean
proteins (amounts varying depending on specific circumstances), a small amount of fat and
carbohydrate, a more or less unlimited amount of no calorie vegetables (and other zero-calorie foods),
some basic supplements, and nothing else. On average, caloric intakes will come out to be about 600-
800 calories/day coming almost exclusively from protein. For those of you familiar with such diets, a
PSMF is essentially a ketogenic diet without the dietary fat. Obviously, this will represent a fairly large
caloric deficit; how large depending on your starting bodyweight and activity levels.

En zo werkt het, het zijn niet zo zeer trolls hier op DBB, maar meer mensen die alles geloven wat verteld wordt, nooit vragend naar bronnen (bijv. starvation mode).

Oorzaak gevonden waardoor ik nog steeds aankom: Hypothyreoïdie.
Als nog bedankt voor de reacties.
En ik weet het, een hele dikke bump

Terug
Naar boven