MuscleMeat

Afvallen zonder cardio

Serdar1981

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
92kg
Vetpercentage
27%
Hallo allemaal een vraagje.

Ben nu 2 maanden weer bezig met trainen en heb een vetpercentage van 28%.
doe zelf alleen 5 tot 15 minuten cardio in begin en dan alleen krachttraining.
ik wil graag alles omzetten in spier is zoiets mogenlijk zonder te veel spierverlies.
heb ondertussen voeding aangepast eet genoeg gewoon maar geen koolhydraten althans slechte niet.
dus geen frituur suiker producten pastas enz.
maar verlies ik dan echt alleen vet of ook spier??
wat zou toch echt de beste keus zijn voor me zou graag meningen willen horen.

en is de combinatie voeding en krachttraining voldoende om een gespierde lichaam met zo min mogelijk vetpercentage te krijgen??

en train 5 dagen in de week gefocused op krachttraining.

hoor het graag

groetjes Serdar.

Post eerst eens je voedings- en trainingschema. Dan kunnen we van daaruit kijken of het wat is.

"Alles omzetten in spier zonder teveel spierverlies ??? " Wat bedoel je daarmee? Vet kan je niet "omzetten" in spier.

En afvallen zonder cardio is zeker mogelijk, gewoon onder je kcal behoefte zitten met inname.

ben jij dat op je profielfoto? Dat is toch nooit 27% VP?

het is mogelijk gewoon onder je kcal behoefte zitten, maar kan toch geen kwaad om er een extra 40 minuten cardio tegenaan te gooien ga je niet dood van. En dit bedoel ik niet vervelend hoor maar met een vetpercentage van 27% zou ik me eerder zorgen maken om er zo strak mogelijk uit te zien dan vet omzetten in spier. Waarschijnlijk heb je aardig wat massa en ja als je gaat afvallen zal er wat spier verloren gaan, maar je zal er ook beter uit gaan zien;-)

• Topic Starter Topic Starter
Post eerst eens je voedings- en trainingschema. Dan kunnen we van daaruit kijken of het wat is.

"Alles omzetten in spier zonder teveel spierverlies ??? " Wat bedoel je daarmee? Vet kan je niet "omzetten" in spier.

En afvallen zonder cardio is zeker mogelijk, gewoon onder je kcal behoefte zitten met inname.

Heb niet een vast eetpatroon in verband met levensstijl maar eet regelmatig door de hele dag heen maar dan koolhydraat arm en onder de 2300kcal.
ik train 5 dagen in de week.
5 tot 15 min cardio
3 dagen buikspier
en dan elke dag 2 spiergroepen
de reden van de vraag is omdat ik laatste 2 weken met een body mass calculator had bijgehouden.
in de laatste 2 weken was ik 2.2kg afgevallen maar me vet percentage was omhoog en spiermassa was dus 2.4 kg omlaag terwijl ik meer krachttraining doe.
of kan zo een body mass calculator fout hebben want zie wel de juiste verandering in lichaam.

en bedankt allemaal

---------- Toegevoegd om 03:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 03:42 ----------

ben jij dat op je profielfoto? Dat is toch nooit 27% VP?

bedoel je moet meer zijn of ???

Ik zou sowieso weinig aantrekken van zon Body Mass Calc en de spiegel als ijkpunt nemen :)

Gewoon liften met hoge reps, veel compounds doen.

je kunt geen vet omzetten in spier je moet cutten (zodat je vp verminderd) en dan bulken :)
succes :D

Terug
Naar boven