MuscleMeat

afvallen

vevastudent

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
90kg
Vetpercentage
20%
hallo
ik ben een student aan het veva en ik heb een vraagje over afvallen,
ik probeer al een tijdje aftevallen maar het lijkt wel dat het er alleen maar bij komt
ik ben 18 jaar weeg 90 kilo normaal gebouwt(zit wel spier onder dat buikje)
en mijn vet% weet ik niet precies.
ik zou graag wat kilos kwijt willen raken in de komende 2-3 maanden en wat vet% verliezen(vooral rond de buik)
maar aangezien ik met een knie blessure loop ga ik 3x per week naar de fysio en daar doe ik 20 min fietsen en 10 min Crosstrainer maar meer mag ik nog niet qua cardio.
ik heb me zelf wel het een en ander verdiept in gezond eten maar ik kan er zelf niet helemaal uit komen.
heeft er iemand voor mij een goed voedingsschema of zou er 1 met of zonder mij willen maken?
gewoon een schema met producten die je normaal bij de supermarkt kan halen en eventuele recepten met uitleg.

Alvast bedankt,

Vevastudent

Laatst bewerkt:
Je wilt binnen 1 maand 10/15 kg afvallen? Is dat niet erg snel?..

Heb je de stickies gelezen over voedingsschema en voeding? Ze staan bovenaan in de voeding sectie en ook bij beginners staan veel tips en adviezen. Als je het niet snapt kan je dat vragen natuurlijk.
Succes :D

Met een tekort aan 4500kcal per dag gaat dat prima in 30 dagen :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
mijn fout ik bedoelde september/oktober

???
Sorry maar waar slaat dit nou weer op ?

Zonder al te goed de posts te lezen zag ik 15kg in 1 maand. Toen dacht ik "hey is dat wel mogelijk". 15kg*9000kcal =135000
135000/30 dagen= 4500kcal per dag.....

Nou ben ik niet geheel op de hoogte hoeveel je precies moet verbranden om een kilo vet kwijt te raken maar volgens deze berekening zou je een tekort van 4500kcal per dag nodig hebben om 15 kilo af te vallen in een dag. Ter illustratie: dat is voor mij 30 dagen niks eten + 2000kcal aan cardio.

Of je moet artisjokharten eten.....zij geven aan dat je 20 kilo afvalt in 10 dagen (een tekort van 18000kcal per dag).

Maar genoeg onzin, mijn post had idd niet heel veel toegevoegde waarde.......

zo beter?

Ik zou sowieso niet te hard van stapel gaan lopen door extreem weinig te gaan eten. Dat is de fout die veel mensen maken, inclusief ikzelf toen ik voor het eerst begon aan een cut. Inmiddels heb ik veel bijgeleerd. Voor iedereen werkt afvallen natuurlijk anders. Aangezien je VEVA doet lijkt me dat je vrij veel sport, dus ook veel kcal verbrand. Correct me if i'm wrong.
Ik zou sowieso niet onder de 2500 kcal gaan zitten. Zorg dat je je kcal vooral binnenkrijgt via eiwitten en minder via vetten of koolhydraten. Bijvoorbeeld geen aardappelen eten 's avonds, maar alleen vlees (kip, vis, mager rundvlees) en groente.

bedankt wovano eindelijk iemand die wel normaal reageert
heb je toevallig ook wat recepten daarvoor ofniet;s?

Ik kook altijd zelf, maar ik maak het me heel eenvoudig. Als avondmaaltijd bijvoorbeeld 200 gram tomaten met 200 gram gegrilde kipfilet en in de grillpan dan een beetje olijfolie. Op de kipfilet doe ik dan peper en paprikapoeder. Oppassen met veel zout en/of kipkruiden (bevat vaak ook veel zout) want dat houdt onnodig veel vocht vast.

okedan alvast bedankt:)

Je hebt je verdiept in "gezonde voeding" maar je hebt de sticky's nog niet gelezen? Dus mijn advies is =>

Ga de sticky's lezen
Bereken je behoefte met behulp van de sticky's (vergeet je activiteitsfactor niet)
Maak een voedingschema met behulp van volgende richtlijnen:
1gr vet/kg lichaamsgewicht
2.5gr eiwitten/kg lichaamsgewicht
De rest van je behoefte aanvullen met koolhydraten

En voor recepten en inspiratie voor nieuwe gerecht hebben we ook een recepten gedeelte in het forum (sub-forum voeding => recepten)

En @ wovano => no offence maar jij kan ook beter de sticky's gaan lezen i.p.v. vaag "advies" te geven

Terug
Naar boven