AndroidHealthClinic

Agressie nekt sinterklaasfeest in Haagse wijk

suppressor

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
DEN HAAG - Het sinterklaasfeest en de lampionnenoptocht in de Haagse wijk Transvaal staan op de tocht. Organisator Joke van den Boomen van de stichting Haagse Hopjes wil er niet mee doorgaan als niets gedaan wordt aan de agressie van ouders en jongeren tegen haar medewerkers.

Haagse Hopjes heeft sinds tien jaar diverse faciliteiten in de multiculturele wijk om kinderen te laten spelen. Op vijf pleinen kunnen kinderen die lid zijn gebruik maken van de spelvoorzieningen. In totaal zijn volgens de stichting meer dan 5000 kinderen lid

De afgelopen tweeënhalf jaar is de agressie sterk toegenomen, vertelt Van den Boomen. Medewerkers worden bedreigd, bekogeld met stenen en soms bespuugd. Van den Boomen stelt dat ouders vaak agressief reageren als zij of hun kinderen hun zin niet krijgen. „Maar ja, als je zoveel leden hebt die met speelgoed ter waarde van duizenden euro's spelen, moet je nu eenmaal regels hebben.”

Door de lampionnenoptocht en het sinterklaasfeest af te zeggen, zegt ze een daad te willen stellen.

Met inzet van een bewakingsdienst kan het sinterklaasfeest op 29 november doorgaan en ook de lampionnenoptocht van 16 november. „Maar we zijn een vrijwilligersorganisatie en ik heb altijd gezegd: als het zover komt, kap ik ermee”, stelt de voorzitter van Haagse Hopjes.

Burgemeester Wim Deetman zegt enorm verrast te zijn en neemt de situatie zeer serieus. „Ik heb het nieuws vanochtend gehoord. Dit kan niet. Iedereen in Den Haag moet gewoon Sinterklaas kunnen vieren.” Deetman wil het gesprek dat donderdag zou plaatshebben niet afwachten. „Begin volgende week ga ik met de organisatie in gesprek. Ik kan niet zeggen of en welke garanties ik dan kan geven.”

Bron: Telegraaf

Moet niet gekker worden... vorig jaar ook al een sinterklaas door 12 marokkaantjes aangevallen..

Den Haag is 1 groot ghetto.

Ik ben voor het terug invoeren van een goed pak rammel.

Dat is ook logisch. Ze zijn het niet gewend om zo'n rare man in een mijter te zien. Hun cultuur is heel anders dan die van ons, en daarvoor moeten we respect hebben. Misschien is het een goed idee om sinterklaas naar marokko te sturen, en vervolgens kennis te laten maken met de gebruiken die daar aanwezig zijn.

Dat is ook logisch. Ze zijn het niet gewend om zo'n rare man in een mijter te zien. Hun cultuur is heel anders dan die van ons, en daarvoor moeten we respect hebben. Misschien is het een goed idee om sinterklaas naar marokko te sturen, en vervolgens kennis te laten maken met de gebruiken die daar aanwezig zijn.

miss kunnen we beter gewoon sinterklaas afschaffen, kwestie van onze allochtone vrienden niet te bruskeren. Zie het als het tonen van onze goede wil, integreren is blijkbaar zo al moeilijk genoeg...

Verkapt "**** moslims" topic.

Ik denk dat we beter heel Nederland naar Marokko kunnen sturen om kennis te maken met de gebruiken daar, zodat iedereen zich voortaan aan de Marokkanen kan aanpassen ipv andersom. Die mensen hebben het al zwaar zat, ze wonen dankzij ons immers in achterstandswijken. Ook ben ik wel voor een verbod op Nederlands spreken, zodat Marokkanen zich niet langer meer buitengesloten voelen.

Ik denk dat we beter heel Nederland naar Marokko kunnen sturen om kennis te maken met de gebruiken daar, zodat iedereen zich voortaan aan de Marokkanen kan aanpassen ipv andersom. Die mensen hebben het al zwaar zat, ze wonen dankzij ons immers in achterstandswijken. Ook ben ik wel voor een verbod op Nederlands spreken, zodat Marokkanen zich niet langer meer buitengesloten voelen.

:roflol: :roflol: :roflol:

Goed topic btw! Weet je wat, om er nog een schepje bovenop te doen; alle Nederlandse vrouwen vanaf nu in Burka, alle Nederlandse mannen moeten zich laten besnijden. School is niet belangrijk meer en we gaan allemaal thuis zitten en een uitkering vangen, het liefste met zijn 12en in een husi, zodat we flink kunnen potten. Als er niet genoeg binnenkomt, nemen we er gewoon een goed betaald crimineel baantje erbij, zodat alle Nederlanders, die zich wel aan de regels houden ook worden afgezeken door de rest. En als we onszelf dan allemaal buiten de maatschappij hebben geplaatst, worden we toch niet weggestuurd, want er komen vast wel een heleboel geitenwollensokken op voor onze belangen, want we zijn zooooo zielig.;) :D :D :D

• Topic Starter Topic Starter
Verkapt "**** moslims" topic.

Ja echt wel.. omdat het moslims zijn moet het verzwegen worden?

Waarom moeten die mensen nou onze feesten verknoeien? Nederlandse kinderen gaan toch ook niet dat suikerfeest (wat een onzin btw) om zeep helpen? Dit is niet de eerste keer dat zo iets gebeurt. En dan durven ze nog te beweren dat sinterklaas racistisch is met zijn zwarte pieten..:rolleyes:

Hoi,

Waar zie jij staan dat het om marokkanen gaat?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Waar zie jij staan dat het om marokanen gaat?

:roflol: je weet toch Marokkaan = crimineel, alle criminelen zijn Marokkaan. In de Transvaal wonen geloof ik mensen uit 80 verschillende landen, maar het moeten wel Marokkanen zijn geweest!

Ongeacht de afkomst, die ouders zijn geen knip voor de neus waard als ze dit gedrag aanmoedigen.

:roflol: je weet toch Marokkaan = crimineel, alle criminelen zijn Marokkaan. In de Transvaal wonen geloof ik mensen uit 80 verschillende landen, maar het moeten wel Marokkanen zijn geweest!

Ongeacht de afkomst, die ouders zijn geen knip voor de neus waard als ze dit gedrag aanmoedigen.

Als je nou heel eerlijk bent, denk je dat dit verschijnsel wat te maken heeft met het in het artikel benadrukte hoge multiculturele gehalte van de wijk of niet?

Hoi, kan je die plaat voor je kop misschien ff weghalen?

Ennuh, waar zeg ík volgens jou dat het het Marokkanen waren dan?

Waar slaat deze post dan op?

Het zal best dat ik een plaat voor mn hoofd heb, maar jij hebt een hele muur voor je harses. J/K ofcourse, ik zou je natuurlijk nooit durven beledigen.

Als je nou heel eerlijk bent, denk je dat dit verschijnsel wat te maken heeft met het in het artikel benadrukte hoge multiculturele gehalte van de wijk of niet?

Ontken ik iets dan? Alleen zie ik nergens de afkomst vermeld. Dat het om allochtonen gaat weet ik wel zeker, ik ken de vertegenwoordiging per wijk aan allochtonen in Den Haag vrij goed.

Ik zeg alleen 'ongeacht de afkomst', dus in alle gevallen is dit onaangepast gedrag. Echter werden hier in het topic gelijk Marokkanen aangevoerd. Of werd de term Marokkanen maar als niet relevante term opgevoerd omdat het zo makkelijk bekt?

Van den Boomen stelt dat ouders vaak agressief reageren als zij of hun kinderen hun zin niet krijgen.
Zie je wel: de ouders moedigen het gedrag aan, het is dus wel degelijk de opvoeding waar het probleem ligt, de omgeving heeft er niets mee te maken.

Laat die ouders eerst maar eens zelf integreren ipv 10 kinderen per gezin voort te brengen die van deze moderne samenleving niets snappen.

Terug
Naar boven