AndroidHealthClinic

Ajax en Bayern bereiken akkoord over Vd Wiel

Bezoekers in dit topic

rivelino

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
4.079
Waardering
73
Bayern München gaat aan de haal met Gregory van der Wiel. Volgens Voetbal International heeft Ajax een zeer aantrekkelijk bod van de Beierse club op haar rechtsback geaccepteerd. Volgens het weekblad zeiden de Amsterdammers ‘ja’ toen Bayern met een bod van zeventien miljoen euro voor Van der Wiel op de proppen kwam.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Van der Wiel heeft er twee sterke jaren in het eerste van Ajax opzitten. In het seizoen 2008/09 gaf toenmalig hoofdtrainer Marco van Basten hem het vertrouwen in de basis; diens opvolger Martin Jol zag het ook zitten in de aanvallend ingestelde rechtervleugelverdediger. Door zijn sterke optredens op het WK in Zuid-Afrika komt de carrière van de 22-jarige Amsterdammer in een stroomversnelling. Meerdere Europese topclubs dongen naar zijn hand, maar Louis van Gaal zou namens Bayern al de winnaar zijn geworden.

Volgens Voetbal International wordt de transfer van Van der Wiel na afloop van het WK definitief. Bayern heeft een akkoord met Ajax over de transfervoorwaarden. De Beierse club maakt zeventien miljoen euro over naar Amsterdam. Bij elke nationale titel komt er nog één miljoen bij, terwijl een Bayern-winst van de Champions League Ajax nog eens drie miljoen euro extra oplevert. Van der Wiel zelf heeft echter het laatste woord in de transfer.



Gemengde gevoelens hierover. Aan de ene kant jammer dat hij weggaat. Maar aan de andere kant zou dit waarschijnlijk betekenen dat Suarez dit seizoen niet meer verkocht gaat worden.
 
de missing link bij bayern, een goede back
 
En wie gaat er nu rechtsback lopen bij Ajax?
 
loopt bruno silva daar nog rond?
 
En wie gaat er nu rechtsback lopen bij Ajax?

Optie 1: Daley Blind heeft het goed gedaan bij Groningen als rechtsback.
Optie 2: Boulahrouz mag weg bij Stuttgart.
 
Optie 1: Daley Blind heeft het goed gedaan bij Groningen als rechtsback.
Optie 2: Boulahrouz mag weg bij Stuttgart.

Boulahrouz is toch geen rechtsback man. Hij kan niks met een bal. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Boulah fantastisch. Ik heb zelfs een shirt van 'em. Maar hij is een centrale verdediger. Een beul. Geen rechtsback.

Overigens vond ik het onzin van vd Gijp, die zei dat hij slecht speelde tegen Uruguay. Hij heeft een paar keer balverlies geleden, omdat hij ging lopen met de bal. Maar dat kan hij ook helemaal niet. Zijn verdedigende acties waren subliem. Een hele sterke verdediger.

Misschien is de legende Mario Melchiot te pruimen voor een terugkeer?
 
Martin Jol kennende denk ik dat hij dan eerder voor Blind gaat.
 
Boulahrouz is toch geen rechtsback man. Hij kan niks met een bal. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Boulah fantastisch. Ik heb zelfs een shirt van 'em. Maar hij is een centrale verdediger. Een beul. Geen rechtsback.

Overigens vond ik het onzin van vd Gijp, die zei dat hij slecht speelde tegen Uruguay. Hij heeft een paar keer balverlies geleden, omdat hij ging lopen met de bal. Maar dat kan hij ook helemaal niet. Zijn verdedigende acties waren subliem. Een hele sterke verdediger.

Misschien is de legende Mario Melchiot te pruimen voor een terugkeer?

Die 2 terugspeelballen waren op het randje. Je merkt dat hij spelritme mist.

Vervanging zou van de kant van Blind moeten komen of een externe zou aangetrokken moeten worden. Is Maicon niet wat voor Ajax? ;)
 
Boulahrouz is toch geen rechtsback man. Hij kan niks met een bal. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Boulah fantastisch. Ik heb zelfs een shirt van 'em. Maar hij is een centrale verdediger. Een beul. Geen rechtsback.

Overigens vond ik het onzin van vd Gijp, die zei dat hij slecht speelde tegen Uruguay. Hij heeft een paar keer balverlies geleden, omdat hij ging lopen met de bal. Maar dat kan hij ook helemaal niet. Zijn verdedigende acties waren subliem. Een hele sterke verdediger.

Misschien is de legende Mario Melchiot te pruimen voor een terugkeer?

Martin Jol kennende denk ik dat hij dan eerder voor Blind gaat.

Ben het volkomen met je eens. Boulahrouz is geen rechtsback. Maar onder Jol heeft hij bij RKC en HSV ook rechtsback gespeeld. Dus het ligt voor de hand dat Jol binnenkort gaat praten met hem. In de winterstop waren er ook al geruchten. Dus Jol kennende denk ik dat Boulahrouz zijn 1e optie zal zijn. Mocht dat niet lukken dan zal Blind er zijn. Al denk ik dat Blind genoeg kansen zal krijgen in de voorbereiding. Andere alternatief op dit moment is Olegeur, maar die is nog statischer dan Boulahrouz.

Melchiot heeft een lucratieve contract getekent in de Emiraten.
 
En wie gaat er nu rechtsback lopen bij Ajax?

Zal Anita zijn denk ik, en dan Blind vanaf links. Bruno Silva is tot de winterstop verhuurd volgens mij. Maar Ajax neemt wel risico als ze geen extra (vleugel)verdediger aantrekken.

Als ik Ajax was zou ik wachten tot na de voorronde van de Champions League met verkopen, zodat je in ieder geval met je sterkste spelers in de voorronde kan spelen.
 
Zal Anita zijn denk ik, en dan Blind vanaf links. Bruno Silva is tot de winterstop verhuurd volgens mij. Maar Ajax neemt wel risico als ze geen extra (vleugel)verdediger aantrekken.

Als ik Ajax was zou ik wachten tot na de voorronde van de Champions League met verkopen, zodat je in ieder geval met je sterkste spelers in de voorronde kan spelen.

Zal niet gebeuren gezien Bayern hem dan niet kan opstellen tijdens de CL.
Daarnaast bij winst van Bayern levert dat Ajax nog eens 3 miljoen op. De kans dat Bayern de CL is aanzienlijk groter dan dat Ajax hem binnen sleept.
 
Zal niet gebeuren gezien Bayern hem dan niet kan opstellen tijdens de CL.
Daarnaast bij winst van Bayern levert dat Ajax nog eens 3 miljoen op. De kans dat Bayern de CL is aanzienlijk groter dan dat Ajax hem binnen sleept.

Die regel is veranderd vanaf dit jaar. Spelers die in de voorronde van de Champions League bij een club hebben gespeeld, mogen daarna nog bij een andere club in de Champions League spelen.

Als Ajax in de groepsfase van de Champions League komt, verdienen ze zo'n 15-20 miljoen euro door alle premies/tv gelden/kaartverkoop. Daarom zie ik ze liever eerst met hun sterkste team de Champions League voorronde in gaan.

'Ajax vraagt 16 miljoen voor Stekelenburg'

8 juli 2010

Volgens de nieuwe uitgave van Voetbal International vraagt Ajax 16 miljoen euro voor een transfer van doelman Maarten Stekelenburg. Dinsdagavond meldde Wilfred Genee op basis van journalisten van Voetbal International al dat Ajax in gesprek is met Manchester United. Ajax zou de doelman willen verkopen en afspreken dat Stekelenburg nog een jaar bij Ajax blijft. Vervolgens zou Stekelenburg daar Edwin van der Sar op moeten gaan volgen.

Van Ajaxnetwerk.

Blijkbaar is de leegloop nu echt begonnen. Nu is het afwachten op de geruchten over Suarez.

Ajax heeft eindelijk weer eens een aardige ploeg en een goede trainer, en dan wordt het team weer uit elkaar gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Die regel is veranderd vanaf dit jaar. Spelers die in de voorronde van de Champions League bij een club hebben gespeeld, mogen daarna nog bij een andere club in de Champions League spelen.

Als Ajax in de groepsfase van de Champions League komt, verdienen ze zo'n 15-20 miljoen euro door alle premies/tv gelden/kaartverkoop. Daarom zie ik ze liever eerst met hun sterkste team de Champions League voorronde in gaan.



Van Ajaxnetwerk.

Blijkbaar is de leegloop nu echt begonnen. Nu is het afwachten op de geruchten over Suarez.

Ajax heeft eindelijk weer eens een aardige ploeg en een goede trainer, en dan wordt het team weer uit elkaar gekocht.

Dat van Stekelenburg vind ik niet eens zo heel erg. Ik heb liever dat Vd Wiel en Suarez blijven. Maar het lijkt me niet dat Suarez dit seizoen weg zal gaan als Vd Wiel ook weggaat. Tenzij iemand met een zak van 35 miljoen in Amsterdam staat. Al heb ik gelezen dat Suarez heeft laten doorschemeren dat het moeilijk wordt voor Ajax om hem te behouden.

Maar zonder Suarez en Vd Wiel krijgen we waarschijnlijk weer een tussenjaar. Tenzij er een paar briljante aankopen gedaan wordt. Maar goed WIE?
 
Teringaids.
Eerst altijd zeggen; Ja we willen het team intact houden voor volgend seizoen, we willen die 3e ster'.
Maar toch een bod van 17 miljoen accepteren voor vd Wiel, en Steek mag voor 16 weg -.-
Wat zijn dat voor prijzen.
Zie je Sergio Ramos, Maicon, Neuer of Casillas al weg gaan voor zo'n bedrag.
Nederlandse clubs moeten eens lef tonen, en hogere transfersommen gaan vragen.
 
Als Stekelenburg, vd Wiel EN Suarez weg gaan heb je niets te zoeken in de CL. En dan lijkt het me ook niet dat Jol blijft. En dan zit je weer met hetzelfde probleem dat zich iedere vier jaar voordoet bij Ajax.
 
Wat is er uiteindelijk met die idioot Pantelic gebeurd? Nog het onderhandelen of zijn ze daar klaar mee. Las dat ze interesse hebben in Kezman. Dat zou pas een ramp zijn.

En die 2 brazilianen, Kerlon en nog eentje?
 
Laatst bewerkt:
Teringaids.
Eerst altijd zeggen; Ja we willen het team intact houden voor volgend seizoen, we willen die 3e ster'.
Maar toch een bod van 17 miljoen accepteren voor vd Wiel, en Steek mag voor 16 weg -.-
Wat zijn dat voor prijzen.
Zie je Sergio Ramos, Maicon, Neuer of Casillas al weg gaan voor zo'n bedrag.
Nederlandse clubs moeten eens lef tonen, en hogere transfersommen gaan vragen.

Totaal geen rare prijzen hoor. Wat wel raar is, is dat ze 40 miljoen als vraagprijs voor Suarez hadden en dat daarna David Villa voor 40 mil wordt verkocht.
 
Martin Jol ontkent dat hij interesse heeft in Mateja Kezman. Dat gerucht werd eerder verspreid in Studio Sportzomer.
“Kezman is een ander type speler dan dat wij zoeken”, aldus de coach. Kezman die succesvol was in zijn periode bij PSV, maar kon geen potten breken bij Chelsea, Atlético Madrid, Fenerbaçhe en Paris Saint-Germain en speelt nu voor de Russische ploeg Zenit Sint Petersburg.
 
Zou dit jaar dan Geoffry Castillion doorbreken?
 
Back
Naar boven