XXL Nutrition

Nieuws Albayrak wil piraten land weer uitgooien

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.658
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Staatssecretaris van Justitie, Nebahat Albayrak, zal haar uiterste best doen om de Somalische piraten, die het hier behoorlijk chill vinden, na hun straf het land uit te knikkeren. Ze zal de piraten tot ongewenste vreemdeling laten verklaren en zal hen desnoods voor de rechter te brengen.

Ook Somaliërs die enkel verdacht zijn van piraterij, maar niet worden veroordeeld, moeten niet denken dat ze hier kunnen blijven. "Ik schat in dat een ernstige verdenking van strafbare feiten zal leiden tot afwijzing van een asielverzoek", aldus Albayrak

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/05/albayrak_knikkert_piraten_land.html

Even gezellig blijven is er dus niet bij, die piraten hebben net even teveel hoop geha.d

Punt is dat indien ze hier strafrechtelijk worden veroordeeld, de strafrechtelijke veroordeling die ze in Somalie riskeren een tweede strafrechtelijke veroordeling voor hetzelfde feit zal betekenen, wat naast hetgeen binnen het Nederlands strafrecht niet is toegestaan eveneens niet is toegestaan volgens bepaalde internationale verdragen, waaraan Nederland gebonden is.

Verder geldt Somalie als een land zonder regering, het is een oorlogsgebied. Nu is het lastig Somaliers daar zomaar naartoe terug te sturen. Ook hier komt verdragenrecht om de hoek kijken, waarbij Nederland niet snel gerechtigd is mensen (terug) te sturen naar oorlogsgebieden.

Een uitzetting zal niet makkelijk gaan.

Ik zag haar gister op tv.
Ik hoop dat het lukt om die lui weer terug te sturen. zulk tuig moet je niet willen hebben binnen de landsgrenzen.

Goed om te lezen dat mevrouw Albayrak toch nog enige realiteitszin blijkt te hebben.

Geweaun afzinken in de noordzee.

In ieder geval geen uitkeringtrekkers erbij.

Punt is dat indien ze hier strafrechtelijk worden veroordeeld, de strafrechtelijke veroordeling die ze in Somalie riskeren een tweede strafrechtelijke veroordeling voor hetzelfde feit zal betekenen, wat naast hetgeen binnen het Nederlands strafrecht niet is toegestaan eveneens niet is toegestaan volgens bepaalde internationale verdragen, waaraan Nederland gebonden is.

Verder geldt Somalie als een land zonder regering, het is een oorlogsgebied. Nu is het lastig Somaliers daar zomaar naartoe terug te sturen. Ook hier komt verdragenrecht om de hoek kijken, waarbij Nederland niet snel gerechtigd is mensen (terug) te sturen naar oorlogsgebieden.

Uhh...ikke nie weten maar sharia..diefstal ies handjes eraf.
Dan sturen we ze naar sudan of ethiopïe ofzeau...

Kijk eens! Dit is nog eens een goede bijdrage! Eens wat anders dan het gemiddelde populistische gelul.

geef die vent een sigaar:D

1 van hen hoopt na de gevangenis een computeropleiding te mogen doen. Zie hem daarna al solliciteren in ICT:

Beroepsverleden:
------------------
2003- 2009 Piraat
2009- 2013 Gevangenis

lol
In mijn containerpark mag van mij best wel zo'n piraat komen werken, lijkt me lachen!
Maar dan moet hij wel steeds een ooglapje dragen en een papegaai op zijn schouder.

Als ze hen nu eens gewoon een kaperbrief gaven en vrijlaten?

Terug
Naar boven