- Waardering
- 2
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 90kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
The Quran in Sura (Chapter) 2:223 says:
Your women are your fields, so go into your fields whichever way you like . . . . (MAS Abdel Haleem, The Qur’an, Oxford UP, 2004)
The Quran in Sura 2:228 says:
. . . Wives have the same rights as the husbands have on them in accordance with the generally known principles. Of course, men are a degree above them in status . . . (Sayyid Abul A’La Maududi, The Meaning of the Qur’an, vol. 1, p. 165)
A male gets a double share of the inheritance over that of a female.
The Quran in Sura 4:11 says:
The share of the male shall be twice that of a female . . . . (Maududi, vol. 1, p. 311)
A woman’s testimony counts half of a man’s testimony.
The Quran in Sura 2:282 says:
And let two men from among you bear witness to all such documents [contracts of loans without interest]. But if two men be not available, there should be one man and two women to bear witness so that if one of the women forgets (anything), the other may remind her. (Maududi, vol. 1, p. 205).
A wife may remarry her ex—husband if and only if she marries another man and then this second man divorces her.
The Quran in Sura 2:230 says:
And if the husband divorces his wife (for the third time), she shall not remain his lawful wife after this (absolute) divorce, unless she marries another husband and the second husband divorces her. [In that case] there is no harm if they [the first couple] remarry . . . . (Maududi, vol. 1, p. 165)
Slave—girls are coïtusual property for their male owners.
The Quran in Sura 4:24 says:
And forbidden to you are wedded wives of other people except those who have fallen in your hands [as prisoners of war] . . . (Maududi, vol. 1, p. 319).
A man may be polygamous with up to four wives.
The Quran in Sura 4:3 says:
And if you be apprehensive that you will not be able to do justice to the orphans, you may marry two or three or four women whom you choose. But if you apprehend that you might not be able to do justice to them, then marry only one wife, or marry those who have fallen in your possession. (Maududi, vol. 1, p. 305)
A husband may simply get rid of one of his undesirable wives.
The Quran in Sura 4:129 says:
It is not within your power to be perfectly equitable in your treatment with all your wives, even if you wish to be so; therefore, [in order to satisfy the dictates of Divine Law] do not lean towards one wife so as to leave the other in a state of suspense. (Maududi, vol. 1, p. 381)
Husbands may hit their wives even if the husbands merely fear highhandedness in their wives (quite apart from whether they actually are highhanded).
The Quran in Sura 4:34 says:
4:34 . . . If you fear highhandedness from your wives, remind them [of the teaching of God], then ignore them when you go to bed, then hit them. If they obey you, you have no right to act against them. God is most high and great. (Haleem, emphasis added)
Mature men are allowed to marry prepubescent girls.
The Quran in Sura 65:1, 4 says:
65:1 O Prophet, when you [and the believers] divorce women, divorce them for their prescribed waiting—period and count the waiting—period accurately . . . 4 And if you are in doubt about those of your women who have despaired of menstruation, (you should know that) their waiting period is three months, and the same applies to those who have not menstruated as yet. As for pregnant women, their period ends when they have delivered their burden. (Maududi, vol. 5, pp. 599 and 617, emphasis added)
Hier is nog een lijstje: http://wikiislam.net/wiki/Top_10_Controversial_Verses_in_the_Qur'an
nr 1 moet je eens bekijken![]()

En waar staat dat vrouwen minder zijn?
Dat hier in het westen vrouwen halve mannen zijn en andersom en dat men daarom zo negatief denkt en zeikt (typisch NL), ligt meer aan de mannen hier hoor...
Je zult ook alleen in het westen 'mannen' tegenkomen die niets mogen doen van hun vrouw (lees: halve man) en die zelf moeten koken, wtf. Moslims lachen mietjes als jou uit, grote bek op internet maar buiten om een kring lopen als je een getint kind van 6 ziet, lol![]()

Meent gij dat nu? Je moet echt niet ver in de tekst lezen hoor:
Of course, men are a degree above them in status
Het staat er letterlijk in?
A male gets a double share of the inheritance over that of a female.
A woman’s testimony counts half of a man’s testimony.
En dat zijn enkel nog maar de drie eerste voorbeelden...

Is toch goed? Mannen zijn leiders, jagers, altijd al geweest en zullen het altijd al blijven
Tegenwoordig zijn de mannen slaaf van de vrouw en half verwijfde homo's (echte mannen zie je zelden) en vrouwen zijn halve manwijven. Mannen zijn sukkels over het algemeen. Sorry, maar Nederlandse mannen echt sukkels over het algemeen en ik schaam me veelal dat ik een man ben.
Sinds de laatste aanvaring met die vriend van me uit Den Haag die van zijn vriendin geen contact meer mocht met zijn vrienden (en hij doet dus alles wat zij zegt, echt een prototype Hollandse sukkel-man), is mijn laatste respect voor de man vervlogen. Er is weinig meer om trots op te zijn. Wat een homovolk is het.
Ik wou dat ik Turk was ofzo. Eckte man. Niet zo'n Nederlands kastmietje die kookt op tijd omdat hij bang is voor zijn vrouw onder het mom dat hij vrouwen 'gelijkwaardig' ziet, lol![]()

Is toch goed? Mannen zijn leiders, jagers, altijd al geweest en zullen het altijd al blijven
Tegenwoordig zijn de mannen slaaf van de vrouw en half verwijfde homo's (echte mannen zie je zelden) en vrouwen zijn halve manwijven. Mannen zijn sukkels over het algemeen. Sorry, maar Nederlandse mannen echt sukkels over het algemeen en ik schaam me veelal dat ik een man ben.
Sinds de laatste aanvaring met die vriend van me uit Den Haag die van zijn vriendin geen contact meer mocht met zijn vrienden (en hij doet dus alles wat zij zegt, echt een prototype Hollandse sukkel-man), is mijn laatste respect voor de man vervlogen. Er is weinig meer om trots op te zijn. Wat een homovolk is het.
Ik wou dat ik Turk was ofzo. Eckte man. Niet zo'n Nederlands kastmietje die kookt op tijd omdat hij bang is voor zijn vrouw onder het mom dat hij vrouwen 'gelijkwaardig' ziet, lol![]()
[afbeelding niet meer beschikbaar]
En waar staat dat vrouwen minder zijn?
Dat hier in het westen vrouwen halve mannen zijn en andersom en dat men daarom zo negatief denkt en zeikt (typisch NL), ligt meer aan de mannen hier hoor...
Je zult ook alleen in het westen 'mannen' tegenkomen die niets mogen doen van hun vrouw (lees: halve man) en die zelf moeten koken, wtf. Moslims lachen mietjes als jou uit, grote bek op internet maar buiten om een kring lopen als je een getint kind van 6 ziet, lol![]()
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
een echte man ... oh boy.
Turken zijn imo trouwens maar schijn-moslims, de meesten geloven niet eens oprecht, ze knielen enkel voor wereldse leiders (Ataturk en die andere grote pikzuiger Erdogay) en wereldse dingen (te korte roze shirtjes, make up, spike kapsel).
Soms denk ik dat de overige moslimlanden Turkije slechts erkennen omdat ze lang geleden een grootse natie waren. Maar als de Islam oprecht sodomie als iets kwalijks opvat, moeten ze Turkije zo snel mogelijk als ketterstaat afdoen.
man wat lopen er hier een bende gekken rond. "turken zijn schijnmoslims".
Wie ben jij om dergelijke generalisaties te maken? Erdogan een pikzuiger?? Trouwens, Turkije is een seculiere staat waar heel wat moslimlanden, maar ook landen met een christelijke traditie (in Europa maar ook de VS) best een voorbeeld zouden aan nemen.
Maar goed, je hele post slaat nergens op.

poneertTurkije is een seculiere staat waar heel wat moslimlanden, maar ook landen met een christelijke traditie (in Europa maar ook de VS) best een voorbeeld zouden aan nemen.
Tijdens de afgelopen zes maanden zijn meer dan 4 500 BDP-leden gearresteerd en ongeveer 1 600 BDP-leden gevangen gezet. Onder hen bevinden zich tientallen gekozen burgermeesters en parlementsleden, intellectuelen, schrijvers en journalisten. Turkije is momenteel de grootste gevangenis voor journalisten en gekozen politici. Organisaties die het journalistenberoep verdedigen en hulp verlenen aan gevangen journalisten, melden dat nog steeds 70 journalisten in Turkse gevangenissen zitten zonder te weten waarvan ze beschuldigd worden.
Daar komt bij dat een Turkse rechtbank 26 mannen (onder wie overheidsambtenaren en militairen) die beschuldigd waren van groepsverkrachting van een dertienjarig meisje, heeft vrijgesproken onder het voorwendsel dat het meisje ermee zou hebben ingestemd.
Turkije voert een lijst aan van in totaal 46 landen die in 2006 op de vingers zijn getikt door het Hof in Straatsburg. Meer dan driehonderd keer stelde het [Link niet meer beschikbaar] een schending van de mensenrechten vast in het land dat lid wil worden van de Europese Unie. In totaal gebeurde dat meer dan veertienhonderd keer.
Ondanks enkele verbeteringen in het naleven van de mensenrechten, vinden er in Turkije nog steeds schendingen plaats. De vrijheid van meningsuiting staat er onder druk, met name bij commentaar op het leger en de positie van Armeniërs en Koerden. Marteling en mishandeling vinden op grote schaal plaats en er is nog geen einde gekomen aan straffeloosheid en oneerlijke processen.
Het doodsvonnis van Abdullah Öcalan, de leider van de Koerdische Arbeiderspartij (PKK), zou er nooit geweest zijn als Turkije de demokratie en de mensenrechten zou respekteren. En als Europa, waar Turkije zo graag zou bij aansluiten, meer vastberadenheid had getoond bij het verdedigen van zijn principes. Dat zijn de konklusies van het boek De zaak-Öcalan dat een kritische en historische analyse maakt van de onderdrukking van de Koerden in Turkije.
Turkije oefent – of oefende tot voor kort – ook druk uit op andere landen om het bestaan van de genocide te ontkennen, of in elk geval niet officieel te bevestigen.