MuscleMeat

Breaking News Alberto Contador betrapt op clenbuterol

als je een meting heb en een waarde en de halfwaardetijd hoe kan je dan in terug rekenen hoeveel er ingenomen is ???

even voor het gemak zeg dat halfwaarde tijd 1 dag is
er word 5 mg gemeten
dag ervoor is het 10
dag daarvoor 20
dag daarvoor 40
ingenomen dosis is 40 mg
misschien heeftie de dag daar weer voor wel 80 genomen
:scratch:

Mcg, praten we dan over als ik het goed heb

Je kan toch ook supermakkelijk winnen door in de bidon van de koploper een piepklein beetje doping te doen ... :D

als je een meting heb en een waarde en de halfwaardetijd hoe kan je dan in terug rekenen hoeveel er ingenomen is ???

even voor het gemak zeg dat halfwaarde tijd 1 dag is
er word 5 mg gemeten
dag ervoor is het 10
dag daarvoor 20
dag daarvoor 40
ingenomen dosis is 40 mg
misschien heeftie de dag daar weer voor wel 80 genomen
:scratch:

Omdat er de dag voor die controle geen waardes zijn gevonden. Anders zou het onmogelijk zijn geweest omdat je niet weet hoe groot de initiele concentratie was. Hij werd iedere dag gecontroleerd.

wielrenners zijn onschuldig

Dopingexpert verwerpt verklaring Contador

AMSTERDAM - Dopingexpert Rasmus Damsgaard vindt de verklaring van Alberto Contador, die zijn positieve dopingtest wijt aan verkeerd voedsel, onzin. Volgens de Deen is de drievoudig Tourwinnaar op de tweede rustdag van de Tour de France onzorgvuldig geweest bij een bloedtransfusie.

"Hij heeft zich met eigen lichaamsbloed ingespoten, dat enkele maanden eerder al was afgetapt. Destijds zal er in zijn bloed clenbuterol hebben gezeten", zegt Damsgaard tegen de Deense televisiezender TV 2.

Antidopingprogramma
"Het is ondenkbaar dat Contador tijdens de Tour zo dom is geweest om dergelijke supplementen te nemen", zegt Damsgaard. "Als de datum 21 juli klopt, dan moet het bloeddoping zijn."

"De enige andere mogelijkheid is dat het dopinglab fouten heeft gemaakt bij zowel de A- als de B-staal. Dat lijkt me onmogelijk", vervolgt Damsgaard, die tussen 2006 en 2009 samen met Saxo Bank en ploegleider Bjarne Riis werkte aan een antidopingprogramma. Ook werkte Damsgaard in het verleden samen met de huidige werkgever van Contador, Astana.
Volgend seizoen vertrekt Contador naar Saxo Bank.

Contador lult gewoon!

Ach ja Damsgaard, die aandachtsh**r wil zich ook altijd even laten gelden als er weer een positief geval bekend is.

Is van dat gevonden spul trouwens de spierverstekerkende werking wel bekend ? Het is volgens mij redelijk voor vet verbranding maar dat heb je midden in de Tour toch net even niet nodig. Wanneer het in de voorbereiding op het seizoen gevonden word dat zou nog kunnen want een renner met overgwicht staat al 1-0 achter maar in de Tour zelf verlies je genoeg gewicht lijkt me.

Laatst bewerkt:
"Hij heeft zich met eigen lichaamsbloed ingespoten, dat enkele maanden eerder al was afgetapt. Destijds zal er in zijn bloed clenbuterol hebben gezeten"

Hier dacht ik daarnet aan... En dan kom ik in dit topic om dat te posten en blijkt dat een dopingexpert er ook al aan dacht, k*tflikker.

Een foute refill kan het inderdaad ook geweest zijn en lijkt op het moment de meest logische uitleg. Maar als ze nog even verder zoeken gaat de bom barsten en gaat het publiek eindelijk eens te weten hoe belachelijk makkelijk die dopingcontroles te omzeilen zijn :D

Is van dat gevonden spul trouwens de spierverstekerkende werking wel bekend ? Het is volgens mij redelijk voor vet verbranding maar dat heb je midden in de Tour toch net even niet nodig. Wanneer het in de voorbereiding op het seizoen gevonden word dat zou nog kunnen want een renner met overgwicht staat al 1-0 achter maar in de Tour zelf verlies je genoeg gewicht lijkt me.

In verdraagbare dosissen is clen niet anabool bevonden bij mensen, in dieren daarentegen wel. Maar er zijn andere redenen waarom clen niet nuttig is tijdens een grote tour, maar wel in de voorbereiding.

Laatst bewerkt:
Omdat er de dag voor die controle geen waardes zijn gevonden. Anders zou het onmogelijk zijn geweest omdat je niet weet hoe groot de initiele concentratie was. Hij werd iedere dag gecontroleerd.

idd.

Beetje zinloos dit allemaal. De dopingcontrole schiet zijn doel geloof ik een beetje voorbij.

Ik sprak een keer een apotheker die op doping bij sporters is afgestuurd (of iets in die trant). Ze vertelde me dat ze allemaal gebruiken alleen precies weten wat ze doen en zorgen dat ze onder de maximale bloedwaardes blijven. Ook is het toch zo dat alle profwielrenners astma 'hebben', dan mogen ze toch ook bepaalde medicijnen tegen gebruiken?

Ik sprak een keer een apotheker die op doping bij sporters is afgestuurd (of iets in die trant). Ze vertelde me dat ze allemaal gebruiken alleen precies weten wat ze doen en zorgen dat ze onder de maximale bloedwaardes blijven. Ook is het toch zo dat alle profwielrenners astma 'hebben', dan mogen ze toch ook bepaalde medicijnen tegen gebruiken?

wel duh...

Weten de meesten dit nog niet op een forum waar toch een beetje kennis rondgaat?
Denkt iedereen dat het toevallig is dat vrijwel iedereen net op de test voor start van een tour net onder de 50 hct zit? En dat ze allemaal saline als infuus krijgen na een rit vóór een test? Dat is allemaal toevallig natuurlijk...

Natuurlijk zit iedereen aan de rommel. Het verschil in wattage is enorm tussen 40 en 55hct, en sommigen profiteren er veel meer van dan anderen. Alleen hoort clenbuterol niet in dat rijtje rommel thuis om de redenen die ik in enkele posts vroeger zei.

Waarom worden meestal de kleinere visjes gepakt? Omdat die niet per se over de know-how beschikken om negatief te testen. Die moeten prutsen met microdoseringen cera enz terwijl de toppers het geld en de skills voor bloeddoping hebben, niet detecteerbaar(als verandert dat binnenkort ms, zoek maar op waarom).

Maar blijf maar luisteren naar bv Jinsu die afkomt met loshangende pseudo-wijsheden en doe vooral jullie eigen research niet. Geloof maar wat de media zegt van "glenbuterol". Een maskeermiddel voor epo natuurlijk!

Laatst bewerkt:
....

Laatst bewerkt:
een vervuilde steak :roflol: van een koe of paard met astma :roflol: komaan, gewoon guilty fo sho, net als dat ander stuk verdriet, Armweak. is er geen sprake van bloeddoping dan is het wel omkoping van controleurs. er is veel teveel geld mee gemoeid met die business en iedereen pikt z'n graantje ervan mee. achja, blijf maar in die gasten hun onschuld geloven, wat baten kaars en bril...

Niemand zegt toch dat hij niet gebruikt? Maar ik snap persoonlijk ook niet waarom hij clenbuterol zou gebruiken. Het is ook erg minieme hoeveelheid die totaal geen effect heeft. Zowieso gebruiken ze allemaal wel iets , maar ze zijn toch veel te slim om clen te gaan gebruiken..

Niemand zegt toch dat hij niet gebruikt? Maar ik snap persoonlijk ook niet waarom hij clenbuterol zou gebruiken. Het is ook erg minieme hoeveelheid die totaal geen effect heeft. Zowieso gebruiken ze allemaal wel iets , maar ze zijn toch veel te slim om clen te gaan gebruiken..

het is in de voorbereiding naar het seizoen dat ze het bloed aftappen en invriezen om later als verrijkt bloed in de tour terug te gebruiken.

Nu is het in die voorbereiding ook dat ze naar hun ideale gewicht werken. Zeker voor klimmers en ronderijders tellen elke 100 gram vet. Daar kan clen een steuntje bij geven.

Nu is er waarschijnlijk bij het aftappen een miscalculatie gebeurd ivm die clen. AC dacht al clear te zijn van clenbuterol. Dat "besmette" bloed wordt ingevroren, clen wordt niet gemetaboliseerd. Na de bloedtransfusie heeft hij vrij snel een dopingtest, minieme waarden clen zijn nog te vinden. Fooked.

Nog steeds zijn er een paar rare zaken aan de hand...

De UCI én Alberto wisten al veel langer van de positieve test, maar komen er maar nu meer naar buiten, net voor het WK en net na dat AC die speech gegeven heeft.

Laatst bewerkt:
MADRID - In de dopingzaak rond Alberto Contador, die door de Internationale Wielerunie (UCI) voorlopig geschorst is nadat bij een controle tijdens de Tour minieme sporen van clenbuterol werden gevonden in zijn urine, komt de Franse sportkrant L'Equipe met de hypothese van een bloedtransfusie.
Volgens de informatie van L'Equipe zijn er bij de analyse van Contadors staal in het laboratorium van Keulen nog andere stoffen aangetroffen. Het zou gaan om residu dat gelijkt op wat men ook kan aantreffen na een bloedtransfusie, en dat voortkomt uit de plastic zak waarin het afgenomen bloed werd bewaard.

Bloedtransfusie
Die vaststelling steunt de hypothese dat Contador op 21 juli in Pau een bloedtransfusie, een niet-toegelaten methode, zou ondergaan hebben, en dat de UCI die mogelijkheid onderzoekt. De minieme sporen van clenbuterol zouden dan als volgt kunnen verklaard worden: op het moment dat bij Contador bloed werd afgenomen om te bewaren en hem op 21 juli opnieuw toe te dienen, zou de Spanjaard nog clenbuterol in zijn lichaam gehad hebben.

Voorzichtigheid
Wat de zaken echter compliceert, is dat de methode om dit residu te detecteren, op punt gezet door het dopinglaboratorium van Barcelona en bedoeld om bloedtransfusies op te sporen, nog niet is goedgekeurd door het Wereldantidopingagentschap (WADA).

Dat feit maant aan tot voorzichtigheid bij verdere conclusies, maar het zou wel verklaren waarom de UCI en het WADA bijkomende tijd nodig hebben om de 'niet-normale' controle om te zetten in een positieve controle. (CBR)

Alberto Contador is betrapt op het gebruik van doping tijdens de Tour de France. In de urine van de Spanjaard werd een minimale hoeveelheid van het middel clenbuterol gevonden. Contador leverde zijn positieve test in op de tweede rustdag van de Tour, een dag voor de laatste bergrit met de finish op de Tourmalet.

Het laboratorium van Keulen constateerde een hoeveelheid van 50 picogram. De UCI heeft Contador voorlopig op non-actief gezet, na overleg met het WADA. Clenbuterol staat bekend als een spierversterker en afslankmiddel. Volgens Contador is er sprake van een vervuild voedingssuplement. "De tot nu toe geconsulteerde experten zijn het erover eens dat het geval te beschouwen is als een voedselverontreiniging, vooral als gekeken wordt naar het aantal tests dat Contador heeft ondergaan tijdens de Tour de France," aldus een woordvoerder van de Spanjaard.

De internationale wielerbond wil nog niet spreken van een positieve test, maar van een 'abnormaal resultaat'. De UCI wil eerst verder wetenschappelijk onderzoek doen voordat het een conclusie zal trekken.

---------- Toegevoegd om 09:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:02 ----------

Het mooiste is dat er gister nog een interview te lezen viel waarin Contador het volgende zei:

Volgens Alberto Contador behoort doping in het wielrennen tot de verleden tijd. Dat vertelde de drievoudig Tourwinnaar tegen de Duitse krant Bild. "Het gebruik van verboden middelen is verleden tijd," aldus Contador.

Contador refereert aan de voorbije Tour de France waar geen enkele renner positief getest heeft. De Spanjaard werd zelf herhaaldelijk in verband werd gebracht met de roemruchte dopingzaak Operacion Puerto. Hij is de dopingverhalen meer dan zat. "De wielersport kent de strengste controles. Het wordt tijd dat de sport zelf weer op de voorgrond komt te staan," aldus Contador, wiens nieuwe ploegleider Bjarne Riis een kleine twee maanden geleden hetzelfde verhaal verklaarde.

tja...

Sure Mr Contador... :rolleyes:

het is in de voorbereiding naar het seizoen dat ze het bloed aftappen en invriezen om later als verrijkt bloed in de tour terug te gebruiken.

Nu is het in die voorbereiding ook dat ze naar hun ideale gewicht werken. Zeker voor klimmers en ronderijders tellen elke 100 gram vet. Daar kan clen een steuntje bij geven.

Nu is er waarschijnlijk bij het aftappen een miscalculatie gebeurd ivm die clen. AC dacht al clear te zijn van clenbuterol. Dat "besmette" bloed wordt ingevroren, clen wordt niet gemetaboliseerd. Na de bloedtransfusie heeft hij vrij snel een dopingtest, minieme waarden clen zijn nog te vinden. Fooked.

Nog steeds zijn er een paar rare zaken aan de hand...

De UCI én Alberto wisten al veel langer van de positieve test, maar komen er maar nu meer naar buiten, net voor het WK en net na dat AC die speech gegeven heeft.

Erg verrijkend, thx :).

Het is altijd wel ''toevallig'' dat als de gemiddelde mens van een bepaalde stof 35mg in zijn bloed heeft zitten en 50 is het maximaal toegestane voor wielrennen, dat al die wielrenners rond de 48/49 zitten.

Dopingvrij, geloof je het zelf:P

Alberto Contador voelt zich in de steak gelaten :roflol:

Het is altijd wel ''toevallig'' dat als de gemiddelde mens van een bepaalde stof 35mg in zijn bloed heeft zitten en 50 is het maximaal toegestane voor wielrennen, dat al die wielrenners rond de 48/49 zitten.

Dopingvrij, geloof je het zelf:P

Aan de waarden die je post heb je het, zoals ik enkele post terug heb gezegd, over hematocriet aka hct. Dat is geen "stof" en kan je niet in mg uitdrukken maar in %. Zoek even op waar het voor staat, een lecture heb ik hier al genoeg gegeven.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven