Fitness Seller

alcohol gezond ?

syntax

Dutch Bodybuilder
Waardering
11
Lengte
1m75
Massa
40kg
Vetpercentage
1%
heey mensen ik heb een vraagje ik heb drink zelf geen druppel al zeker 2 of 3 jaar niet enkelt en alleen omdat het slecht voor je spiergroei ben hierdoor wel begonnen met blowen wat ook absoluut niet goed is maar volgensmij minder slecht als alcohol...

maar ik heb welis gehoort dat 1 glas wijn per dag gezond is hoe zit dit dan voor body builders ? ]

en stel nou dat het gezond is 1 glas wijn te nemen voor een body builder per dag zou hij dat wijn ook mogen omwissellen voor een glaasje wisky of een biertje :$ ?

aub goed advies er spreekt hier een heel wanhopig nuchter jongetje die een kans ziet om een biertje te pakke hahah

Drink gewoon een paar biertjes in het weekend zou ik zeggen, ga je echt niet dood aan. Als je je maar niet hele weekenden lam zuipt en de volgende dag tot de middag op bed ligt. Vergeet niet te leven :D

heey mensen ik heb een vraagje ik heb drink zelf geen druppel al zeker 2 of 3 jaar niet enkelt en alleen omdat het slecht voor je spiergroei ben hierdoor wel begonnen met blowen wat ook absoluut niet goed is maar volgensmij minder slecht als alcohol...

Bullcrap! marijuana bevat net zo veel teer als 100 sigaretten en het lichaam houdt daarvan 30% actief vast gedurende een week. Van die 30% blijft vervolgens nog 70% achter in het lichaam gedurende de tweede week. Er ontstaat ook nog schade aan de hersenen en het autonome zenuwstelsel waardoor bepaalde lichaamsfuncties beïnvloed worden, waarna er sprake zal zijn van spier- en hersen atrofie.

Alcohol is een dehydrating fluid. Spieren bestaan voor ong 75% uit water, hersenen voor 90%. Daarnaast worden zwaar-alcoholische dranken in het lichaam omgezet in suikers (hoog in kcal).
Bier en wijn kunnen een toevoeging voor je voedingsschemazijn, mits in kleine hoeveelheden geconsumeerd. Bier bevat als een van de weinige voedingsmiddelen vitamine B6. Wijn bevordert de digestie van vetten en proteïnen, omdat het meer dan 300 enzymen bevat. Hoe droger de wijn, des te meer enzymen. Wanneer je van plan bent om bier/wijn te drinken, kan dit het beste tijdens het middag- of avondeten.

Laatst bewerkt:

maar ik heb welis gehoort dat 1 glas wijn per dag gezond is hoe zit dit dan voor body builders ? ]

en stel nou dat het gezond is 1 glas wijn te nemen voor een body builder per dag zou hij dat wijn ook mogen omwissellen voor een glaasje wisky of een biertje :$ ?

aub goed advies er spreekt hier een heel wanhopig nuchter jongetje die een kans ziet om een biertje te pakke hahah
met jouw stats zou ik me niet zon zorgen maken om een biertje oid...

• Topic Starter Topic Starter
uhu tis niet egt dat het gaat om of ik nou wel of niet een biertje kan drinken wat ik eigenlijk wou weten is het word vaker gezegt dat een glas wijn op een dag gezzond is geld dit ook voor body builders ik bedoel dat het positief is voor je gezondheid

Dat wordt inderdaad gezegt. Alcohol zou een positieve invloed hebben op de bloedvaten, maar of dit ook bij één glas wijn zo is...ik betwijfel het. Bij mijn weten zijn er nog geen wetenschappelijke onderzoeken geweest.

het gezonde van een glas wijn zit hem in de isoflavonen dat het bevat, niet in de alcohol!

Bullcrap! marijuana bevat net zo veel teer als 100 sigaretten en het lichaam houdt daarvan 30% actief vast gedurende een week. Van die 30% blijft vervolgens nog 70% achter in het lichaam gedurende de tweede week. Er ontstaat ook nog schade aan de hersenen en het autonome zenuwstelsel waardoor bepaalde lichaamsfuncties beïnvloed worden, waarna er sprake zal zijn van spier- en hersen atrofie.

Alcohol is een dehydrating fluid. Spieren bestaan voor ong 75% uit water, hersenen voor 90%. Daarnaast worden zwaar-alcoholische dranken in het lichaam omgezet in suikers (hoog in kcal).
Bier en wijn kunnen een toevoeging voor je voedingsschemazijn, mits in kleine hoeveelheden geconsumeerd. Bier bevat als een van de weinige voedingsmiddelen vitamine B6. Wijn bevordert de digestie van vetten en proteïnen, omdat het meer dan 300 enzymen bevat. Hoe droger de wijn, des te meer enzymen. Wanneer je van plan bent om bier/wijn te drinken, kan dit het beste tijdens het middag- of avondeten.

:hahaha:

marijuana bevat evenveel teer als 100 sigaretten, jwz!!

Ahahaha was het maar waar :p
Als je dan toch zo inzet drink vodka wordt je niet zo dik van als bier :p

OT :
XD
Alcohol is voor Niets maar dan ook wel voor niks goed..
Rode wijn bevat bepaalde (goede) stoffen waardoor je langer zou kunnen leven/goed voor de bloedvaten is maar ik denk dat dit wel te verwaarlozen is (alhoewel het wetenschappelijk bewezen is dat je er wel ouder door wordt).
Ochjha whatever Doe wat je wilt Live now die tomorow

Je trekt een oorzakelijk verband dat er niet is en gebruikt het als (slap)excuus. Je bent niet gaan blowen omdat je niet drinkt, je bent gaan blowen omdat je ervan houd/ van het effect houd/je hebt je laten overhalen tot....Hoe je het draait of keer blowen was een keuze en volgt niet automatisch uit het niet drinken.

En in rode wijn zit dacht ik reversitol (zit ook in supps) die stof beschermd tegen van alles en nog wat omdat het een erg krachtige oxidant is. Dit geld niet voor bier of gedestilleerd, voor de laatste geld bovendien dat het door de concentratie alcohol vrij erg dehydrateert, als je er onvoldoende water bij drinkt is dit oa. slecht voor je spieren en je bloedvoorziening.

Laatst bewerkt:
Je trekt een oorzakelijk verband dat er niet is en gebruikt het als (slap)excuus. Je bent niet gaan blowen omdat je niet drinkt, je bent gaan blowen omdat je ervan houd/ van het effect houd/je hebt je laten overhalen tot....Hoe je het draait of keer blowen was een keuze en volgt niet automatisch uit het niet drinken.

+ 1 maar sowieso zijn we volgens mij allemaal op een kloontje aan het reageren, check de posts die dit persoon tot nu toe gemaakt heeft.

Laatst bewerkt:

Overdrijven is ook een kunst zeg.

Dan zou ik met mijn verleden... 3 jaar blowen, maar niet zo vaak.. een keer of 3 in de week uitkomen op een kleine 50.000 sigaretten :roflol:

Powergiant, je bedoelt het vast goed maar voor zover ik weet is wiet opzich niet slechter of beter. Echter als je een joint met wiet + shag rookt, dan heeft het een catalyserend effect, oftewel het maakt elkaar sterker. Dacht dat 1 goede joint dan ongeveer gelijk stond aan 3 sigaretten maar dit zijn alsnog maar schattingen. Je kunt geen appels met peren vergelijken.

Overdrijven is ook een kunst zeg.

:hahaha:

marijuana bevat evenveel teer als 100 sigaretten, jwz!!

Dan zou ik met mijn verleden... 3 jaar blowen, maar niet zo vaak.. een keer of 3 in de week uitkomen op een kleine 50.000 sigaretten :roflol:

Powergiant, je bedoelt het vast goed maar voor zover ik weet is wiet opzich niet slechter of beter. Echter als je een joint met wiet + shag rookt, dan heeft het een catalyserend effect, oftewel het maakt elkaar sterker. Dacht dat 1 goede joint dan ongeveer gelijk stond aan 3 sigaretten maar dit zijn alsnog maar schattingen. Je kunt geen appels met peren vergelijken.

Gasten ik bedoel niet te overdrijven ofzo;)
Heb het opgezocht in een boek van Dr. Franco Columbu waar de voordelen en nadelen van bepaalde hulpstoffen netjes opgesomd stonden. Het staat er letterlijk in.
Tuurlijk kan je lekker een biertje/jointje pakken, feit is dat het wel catabool blijft.

Laatst bewerkt:
Gasten ik bedoel niet te overdrijven ofzo;)
Heb het opgezocht in een boek van Dr. Franco Columbu waar de voordelen en nadelen van bepaalde hulpstoffen netjes opgesomd stonden. Het staat er letterlijk in.
Tuurlijk kan je lekker een biertje/jointje pakken, feit is dat het wel catabool blijft.

In verantwoorde mate is het niet tot nauwelijks katabool.

Kun je uitleggen wat je met het verschil hierbij tussen direct en indirect bedoelt? Uberhaupt is het naar mijn mening te verwaarlozen bij een paar biertjes; de eiwitsynthese zal een paar uur zijn uitgesteld, maar je zal gewoon herstellen. Vooruit, jij je zin, dit is natuurlijk katabool, maar op termijn heeft dit geen effect.

voor zowel alcohol als marihuana geld, dat je het dagelijks moet innemen wil je progressie boeken

Kun je uitleggen wat je met het verschil hierbij tussen direct en indirect bedoelt? Uberhaupt is het naar mijn mening te verwaarlozen bij een paar biertjes; de eiwitsynthese zal een paar uur zijn uitgesteld, maar je zal gewoon herstellen. Vooruit, jij je zin, dit is natuurlijk katabool, maar op termijn heeft dit geen effect.

Ik heb ook niet gezegd dat het uit den boze is om te drinken, bij een paar biertjes valt het inderdaad te verwaarlozen imo.

direct-indirect: Polymeren waaronder proteïnen worden afgebroken in monomeren. monomeren kunnen gebruikt worden door cellen om de ontstane monomeren nog verder af te breken. Het grootste gedeelte van de energie die daarbij vrijkomt wordt omgezet in warmte en slechts een klein deel om de synthese van adenosinetrifosfaat te bevorderen (molecuul dat belangrijk is voor anabolisme).

Terug
Naar boven