AndroidHealthClinic

Alcohol maakt gespierd en slank!

• Topic Starter Topic Starter
Niet van de alcohol zelf, maar van de consumptie van vet icm alcohol.
@kimi2
Dus als je, in de bulk, een glaasje of 2 vodka neemt en het klopt wat er in het stukje staat, is het dan nog zo slecht? probeer geen excuus te vinden om te drinken, drink zelf zelden, en als ik drink 2-3 drankjes, maar zou het dan een positive invloed kunnen hebben?

en wat doet insuline? laat dat je spieren voller lijken?

Laatst bewerkt:
Joh ik drink zo goed als elke zaterdag avond, of ik nou bulk of cut.

Tijdens de cut geen problemen mee gehad (goed afgevallen, geen krachtverlies). Nu bulk ik en ga ik ook gewoon vooruit, gewicht gaat langzaam en gecontroleerd omhoog, + toename van kracht.
Ik reken 1000 kcal voor een avondje zuipen, zorg dat ik genoeg eiwit binnenkrijg, minder in kh en vetten (vet ga ik op 1g/kg zitten ongeveer, waar ik normaal op 145g zit, 40%+ van 3400 kcal).

No problemo

Joh ik drink zo goed als elke zaterdag avond, of ik nou bulk of cut.

Tijdens de cut geen problemen mee gehad (goed afgevallen, geen krachtverlies). Nu bulk ik en ga ik ook gewoon vooruit, gewicht gaat langzaam en gecontroleerd omhoog, + toename van kracht.
Ik reken 1000 kcal voor een avondje zuipen, zorg dat ik genoeg eiwit binnenkrijg, minder in kh en vetten (vet ga ik op 1g/kg zitten ongeveer, waar ik normaal op 145g zit, 40%+ van 3400 kcal).

No problemo
Hoeveel drankjes drink je op een goeie zaterdag avond dan?

Lang niet altijd veel, soms moet ik werken en dan niets tot bijna niets. Als ik vrij ben raak ik de tel altijd kwijt. Ik reken iig 1000 kcal, als het iets meer of iets minder is, nja boeiend. Heeft altijd prima voor me gewerkt en zo hoef ik ook niet met een watertje aan de kant te staan

Ben verder wel de hele week strikt, geen gecheat, ook die zondag gewoon schema aanhouden. Al heb ik uberhaupt zelden tot nooit last van katers dus zo moeilijk is dat niet. Ook geen last met trainen die maandag ofzo.

Mensen die nooit katers hebben zuipen laf

Het effect van alcohol op bloedsuiker is bekend ja. Sterke drank zonder suikers als wodka en jenever kunnen de suikerspiegel behoorlijk laten dalen.

Alcohol is considered a poison by your body, and all efforts are made to excrete it, including the cessation of maintaining healthy blood glucose levels. Studies have shown that alcohol interferes with all three sources of glucose and the hormones needed to maintain healthy blood glucose levels. The greatest impact is seen in those who drink heavily on a frequent basis. Heavy drinkers deplete their glycogen stores within a few hours when their diet does not provide a sufficient amount of carbohydrates. Over time, excessive alcohol consumption can decrease insulin's effectiveness, resulting in high blood sugar levels. One study showed that 45% to 70% of people with alcoholic liver disease had either glucose intolerance or diabetes.

Alcohol can also negatively impact blood sugar levels each time that it is consumed, regardless of the frequency of consumption. Research has shown that acute consumption increases insulin secretion, causing low blood sugar (hypoglycemia), and can also impair the hormonal response that would normally rectify the low blood sugar. Drinking as little as 2 ounces of alcohol on an empty stomach can lead to very low blood sugar levels. This makes alcohol an even bigger problem for anyone with diabetes. Along with the impact on blood sugar, studies have also shown that alcohol can impact the effectiveness of the hypoglycemic medications, so extreme caution needs to be taken when consuming alcohol by anyone with diabetes.
http://www.medicinenet.com/alcohol_and_nutrition/page4.htm

Glycogeen voorraad leeg in een paar uur + verhoogde insuline afgifte + verhoogde gevoeligheid van spieren dwingt het lichaam om energie vrij te maken uit een andere bron en dat is vet.

De kans op een hypo is aanwezig als je op een nuchtere maag wodka drinkt en niks eet en blijft bewegen waardoor spieren suikers vragen die er niet zijn. En dan heb ik het nog niet over het effect van geen meelproducten als brood eten en wel drinken. Als je maar lang genoeg drinkt en geen zetmeelproducten eet vergeet je dat (en alles) vanzelf. (Korsakov)

Niet goed eten en zuipen -> http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=esite.tonen&pagina=199

Laatst bewerkt:
Niemand ooit gemerkt dat als je zwaar traint en de volgende dag spierpijn verwacht. je flink gaat zuipen je de volgende dag wakker word zonder spierpijn(misschien wel met hoofdpijn)

Heb dit al vaak meegemaakt. ik drink ook gewoon zoals ik al deed voordat ik ging trainen en ik gain niet minder als iemand anders ofzo...

Loop doordeweeks altijd met spierpijn en in het weekene eigelijk nooit bedenk ik me net..

Insuline
Insuline wordt geproduceerd door de bètacellen van de Eilandjes van Langerhans. Wanneer de bloedglucosespiegel te hoog dreigt te worden (2 uur na de maaltijd 8mmol/l) geeft de alvleesklier insuline aan het bloed af. Insuline zorgt ervoor dat bijna alle cellen glucose uit het bloed opnemen en verbranden of opslaan in de vorm van glycogeen. Glycogeen is een koolhydraat wat uit glucose bestaat en ligt opgeslagen in de spieren en lever. Wanneer de cel glucose verbrandt, stopt de afbraak van vetten en aminozuren in de cellen. Niet alle cellen hebben insuline nodig om glucose uit het bloed op te nemen. Rode bloedcellen, neuronen, dekweefselcellen van de nierbuisjes en het spijsverteringskanaal hebben geen insuline nodig om glucose uit het bloed op te nemen.
Insuline is echter niet alleen een hormoon wat invloed heeft op de bloedglucosespiegel. Insuline zorgt er ook voor dat eiwitten uit aminozuren worden opgebouwd en vetten uit vetzuren en glycerol. Insuline is dus een zeer belangrijk anabool hormoon. Insuline zorgt er voor dat lichaamsweefsels worden opgebouwd.
Glucagon
Wanneer de bloedglucosespiegel te laag dreigt te worden, produceren de alfacellen van de Eilandjes van Langerhans glucagon. Glucagon zorgt ervoor dat leverglycogeen wordt afgebroken tot glucose. Glucose wordt vervolgens aan het bloed afgegeven. Hierdoor stijgt de bloedglucosespiegel weer. Glucagon zorgt er ook voor dat vet in de vetcellen wordt afgebroken en dat vetzuren aan het bloed worden afgegeven. Ook wordt glycogeen in de spieren tot glucose afgebroken. De afbraak van vet tot vetzuren en de afbraak van spierglycogeen tot glucose heeft tot gevolg dat minder bloedglucose wordt gebruikt. Hierdoor kan de bloedglucosespiegel sneller stijgen. Glucagon is katabool hormoon.
http://www.zowerkthetlichaam.nl/867/werking-van-insuline-en-glucagon/

Lees ook:
http://www.eigenkracht.nl/publicaties/sport-fitness/2002/insuline

Niemand ooit gemerkt dat als je zwaar traint en de volgende dag spierpijn verwacht. je flink gaat zuipen je de volgende dag wakker word zonder spierpijn(misschien wel met hoofdpijn)

Heb dit al vaak meegemaakt. ik drink ook gewoon zoals ik al deed voordat ik ging trainen en ik gain niet minder als iemand anders ofzo...

Loop doordeweeks altijd met spierpijn en in het weekene eigelijk nooit bedenk ik me net..

heb er nooit op gelet maar zou best wel eens kunnen ja haha

.

Meer dan eens gemerkt; en die spierpijn die komt dan gewoon wat later. Waar spierpijn gewoonlijk bij mij na 10-24 uur komt opzetten kan het nu zo 24 uur later zijn. Spierpijn die verdwijnt en dus herstel is dan ook pas 24 uur later.

Mijn theorie is dat het gif alcohol opruimen prioriteit heeft boven het herstel en anabole proces in spieren. Ik merk dat het qua spierpijn uitstel is en helaas geen afstel.

Ik dronk veel en drink nu niks meer en merk ontzettend veel verschil in positieve zin wat resultaten betreft.

Het effect van alcohol op bloedsuiker is bekend ja. Sterke drank zonder suikers als wodka en jenever kunnen de suikerspiegel behoorlijk laten dalen.

http://www.medicinenet.com/alcohol_and_nutrition/page4.htm

Glycogeen voorraad leeg in een paar uur + verhoogde insuline afgifte + verhoogde gevoeligheid van spieren dwingt het lichaam om energie vrij te maken uit een andere bron en dat is vet.

De kans op een hypo is aanwezig als je op een nuchtere maag wodka drinkt en niks eet en blijft bewegen waardoor spieren suikers vragen die er niet zijn. En dan heb ik het nog niet over het effect van geen meelproducten als brood eten en wel drinken. Als je maar lang genoeg drinkt en geen zetmeelproducten eet vergeet je dat (en alles) vanzelf. (Korsakov)

Niet goed eten en zuipen -> http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=esite.tonen&pagina=199

Alcohol is considered a poison by your body, and all efforts are made to excrete it, including the cessation of maintaining healthy blood glucose levels. Studies have shown that alcohol interferes with all three sources of glucose and the hormones needed to maintain healthy blood glucose levels. The greatest impact is seen in those who drink heavily on a frequent basis. Heavy drinkers deplete their glycogen stores within a few hours when their diet does not provide a sufficient amount of carbohydrates. Over time, excessive alcohol consumption can decrease insulin's effectiveness, resulting in high blood sugar levels. One study showed that 45% to 70% of people with alcoholic liver disease had either glucose intolerance or diabetes.

Alcohol can also negatively impact blood sugar levels each time that it is consumed, regardless of the frequency of consumption. Research has shown that acute consumption increases insulin secretion, causing low blood sugar (hypoglycemia), and can also impair the hormonal response that would normally rectify the low blood sugar. Drinking as little as 2 ounces of alcohol on an empty stomach can lead to very low blood sugar levels. This makes alcohol an even bigger problem for anyone with diabetes. Along with the impact on blood sugar, studies have also shown that alcohol can impact the effectiveness of the hypoglycemic medications, so extreme caution needs to be taken when consuming alcohol by anyone with diabetes.

Wat bedoel je hier precies mee, met dit hele stukje? dat alcohol dik maakt? en is een laag bloedsuikergehalte goed of slecht?

Stel dat je op een zaterdag avond, een rust dag, een paar drankjes wil drinken, wat is dan het beste? bier/sterke drank? en wat te eten tijdens/voor/na tijd?

Meer dan eens gemerkt; en die spierpijn die komt dan gewoon wat later. Waar spierpijn gewoonlijk bij mij na 10-24 uur komt opzetten kan het nu zo 24 uur later zijn. Spierpijn die verdwijnt en dus herstel is dan ook pas 24 uur later.

Mijn theorie is dat het gif alcohol opruimen prioriteit heeft boven het herstel en anabole proces in spieren. Ik merk dat het qua spierpijn uitstel is en helaas geen afstel.

Ik dronk veel en drink nu niks meer en merk ontzettend veel verschil in positieve zin wat resultaten betreft.
Als het nog niet hersteld is heb je tog juist spierpijn? lijkt me sterk dat je het kan uitstellen dmv alcohol.

Heb niet zoveel vetstand ervan hoor maar lijkt me niet zo logisch wat je zegy

OP is troll by the way

Alcohol heeft lege calorieen en het is catabool vermijden is beter IMO

Heerlijk om na zware training goed te eten, te douchen, en dan neer te ploffen en gewoon 1 biertje te pakken, ijskoud. No way dat dat nu echt zo verschrikkelijk veel gaat doen met mijn workout. Laten staan is beter, dat weet ik, maar voor mij het ideale avondje. Ik moet daarbij wel zeggen, ga eigenlijk nooit stappen o.i.d. dus gemiddeld per week zit ik lager dan velen hier.

Alcohol verhoogt direct de hoeveelheid beschikbare energie in een cel, waardoor de overige metabole systemen dus op een laag pitje wordt gezet. Met gevolg dat koolhydraten en vetten die je binnenkrijgt rond hetzelfde moment lekker worden opgeslagen

Terug
Naar boven