AndroidHealthClinic

Allergische reactie Aminozuren ??

watchout

Dutch Bodybuilder
Waardering
24
Misschien weet iemand het hier..

Een maat van me neemt vanaf afgelopen vrijdag al Aminozuren.
1 tab per 10kg lichaamsgewicht. hij slikt er 9 op deze manier. 7 uur 3, 10 uur 1, 12 uur 1, 15 uur 1, 17 uur 2, 19 uur 1

Nu kreeg hij afgelopen woensdag ineens een aanval, overal jeuk, zn huid werd dikker, vreselijke druk op zijn borstkast, bijna geen lucht, zwaar ademenen, uitpuilende ogen etc..

Naar de huisarts geweest en bleek dat hij een allergische reactie had voor een stofje hierin maar welke dat is kon men niet zeggen.

Vervolgens heeft het volgende medicijn meegehad levocetirizine dihcl 5 pch na inname werdt het ongeveer 2 uur later allemaal weer wat minder en is hij er op dit moment bijna vanaf.

Supplement: Shape Up Amino 2150 (325 tabs)
van in shape supplements.

hij gebruikt al langer supplementen waaronder ook een aantal keer vloeibare aminozuren.
standaard gebruikt hij altijd voor een na het trainen een whey shake

Misschien dat iemand dit al eens vaker heeft meegemaakt of iets van gehoord heeft.

Als hij het vanaf vrijdag neemt en woensdag pas last krijgt zal het wel niet aan de amino's liggen..

lijkt meer op een pinda-allergie

Gewoon even een allergie-test doen.

• Topic Starter Topic Starter
Dank voor jullie reacaties.
dit heb ik ook tegen hem gezegd, maar hij heeft een vast eetpatroon zoals de meeste onder ons, en hij zegt dat hij helemaal niets verandert heeft.

Dus het is echt een heel vreemd verhaal. ik zal hem zowiezo eens aanraden om een allergie test te laten doen, omdat mij het ook sterk lijkt dat het aan de amino's ligt.

Maar goed hoe groot is de kans dat het wel door de amino's ligt, niemand ooit een vergelijkend iets meegemaakt?

het zijn tabletten he, niet puur zoals bij aminoxplode.

De huisarts zal wel gelijk hebben en zal er idd een stofje inzitten waarvoor hij allergisch voor is.
Hij zal dan wel allergisch zijn voor een stofje waar de tabletten van gemaakt zijn en niet voor de aminozuren zelf. ;)

Stel dat hij allergisch zou zijn voor het stofje van de tabletten waar dan pas na 5-6 dagen? beetje vreemd maar heb hierzelf ook aan gedacht. maar denk niet dat het geheel mogelijk is

Stel dat hij allergisch zou zijn voor het stofje van de tabletten waar dan pas na 5-6 dagen? beetje vreemd maar heb hierzelf ook aan gedacht. maar denk niet dat het geheel mogelijk is

allergische aanval hoeft niet altijd direct te komen.
kan altijd na een paar uur of dagen komen.
omdat er in het begin nog weinig van het stofje in het bloed zit en dan nog niks aan de hand is.
als er elke dag steeds meer van het stofje in het bloed komt, kan dat teveel worden en dus dan pas een allergische aanval van komen.

Wat hij kan doen in plaats van meteen te stoppen is de dosis te halveren en dan kijken wat er gebeurt.

allergische aanval hoeft niet altijd direct te komen.
kan altijd na een paar uur of dagen komen.
omdat er in het begin nog weinig van het stofje in het bloed zit en dan nog niks aan de hand is.
als er elke dag steeds meer van het stofje in het bloed komt, kan dat teveel worden en dus dan pas een allergische aanval van komen.

Wat hij kan doen in plaats van meteen te stoppen is de dosis te halveren en dan kijken wat er gebeurt.

Thnx maar hij heeft de hele doos gelijk weggedonderd:D was behoorlijk bang ervan geworden...

Raar verhaal...

Is je maat allergisch voor iets (en is dat bekend? Bijv. pinda's of sommige vruchten).

Raar verhaal...

Is je maat allergisch voor iets (en is dat bekend? Bijv. pinda's of sommige vruchten).

Nope helemaal niets, hij vreet vruchten en pinda's al heel zijn leven.

Maar is er uberhaubt de mogelijkheid dat hij allergisch is voor iets in de aminozuren lijkt mij sterk maar toch..

Ik zou het niet weten, even een allergietest idd...

Terug
Naar boven