AndroidHealthClinic

alles 2x trainen

niek206

Novice
Waardering
0
Hallo,

Veel jongens die ik ken bij mijn sportschool trainen alle groepen twee keer in een week, benen uitgezonderd (1x). Was benieuwd hoe jullie hier tegenover stonden...Te veel of kan dit wel volgens jullie? Als ik bij de meeste schema's hier kijk, worden spiergroepen vaak 1x getraind.

Gr.

kan wel. stel je doet 18 setjes rug. dan kun je dat verdelen bijv. op Ma: 9 sets... Vr 9 sets.

alles 2x kan makkelijk.. doe het al maanden.. zelfs benen 2x :D buik elke dag.. ga zo maar door blablabla

goeie split maken, hophop

Hangt van de intensiteit af ; als je zeer intensief met veel sets en en zwaar traint is 2x per week te veel.

Je kunt bv wel 1x heel zwaar en 1x licht trainen. De lichte training is dan met niet te veel sets en meer bedoelt om de bloedsomloop te bevorderen in de spieren om zo het herstel maximaal te maken.

Zelf train ik alles 1x per week ( 4 dagen split ) ; meer is voor mij overkill.

Succes !

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reacties,

Als jullie alles 2x zouden trainen, wat stellen jullie voor om samen te trainen? Ik vind het namelijk lastig om mijn schouders in te passen. Rug-biceps-schouders vind ik het erg veel bijv...

schouders splitsen ;)

side laterals of iets dergelijks bij de borst,
rear laterals bij de rug trainen

ik persoonlijk doe op maandag: borst-schouders-triceps en een beetje buik en onderarmen, af en toe wat cardio..
dinsdag: benen-rug-biceps en een beetje buik en onderarmen, af en toe wat cardio..
woensdag: cardio/rust
donderdag: herhaling van maandag
vrijdag: herhaling van dinsdag
zaterdag: rust
zondag: cardio/rust

goed te doen imo, maar zoals hierboven al gezegd wordt: niet TE veel setjes per dag, zwaar gaan kan dan wél weer..

Zie maar naar full body, daar wordt alles 3 maal per week getraint
Gewoon volume en intensiteit aanpassen

Ik heb trouwens een hele tijd alles 1 keer per week gedaan behalve mijn benen. 3 maal per week
Gewoon 3 keer 4 setjes squat per week

Alleen als je UB/LB doet.

Benen minder trainen als UB is zot. :sd:

Push Pull Legs is ook een optie

Hieronder een 4 dagen per week massa routine.
Je traint alles 2x en toch weer net anders.

Dag 1 :
Squats
Lat pulldowns
Seated rows
Wrist curls
Abs

Dag 2 :
Benchpresses
Shoulder presses
Upright rows
Standing calf raises

Dag 3 :
Rust

Dag 4:
Deadlifts
Shrugs
Reverse wrist curls
Abs

Dag 5 :
Dips
Small benchpresses
Barbell curls
Hammer curls
Seated calf raise

Dag 6 + 7 :
Rust

Hieronder een 4 dagen per week massa routine.
Je traint alles 2x en toch weer net anders.

Dag 1 :
Squats
Lat pulldowns
Seated rows
Wrist curls
Abs

Dag 2 :
Benchpresses
Shoulder presses
Upright rows
Standing calf raises

Dag 3 :
Rust

Dag 4:
Deadlifts
Shrugs
Reverse wrist curls
Abs

Dag 5 :
Dips
Small benchpresses
Barbell curls
Hammer curls
Seated calf raise

Dag 6 + 7 :
Rust

kan niet ontdekken dat je alles 2x traint:D

plus als er 1x squat staan, 2x wrist curl en 2x biceps curl...
****t da

Squat--> benen
Deadlift --> Benen + rug
Wrist curl binnenkant onderarm
Rev wrist curl --> buitenkant onderarm
Benchpress--> borts
Dips--> Borst + schouders + triceps

Goed lezen en je ziet dat alles 2x getraind wordt, alleen net uit een iets andere hoek.

Kom op mannen . Zo moeilijk kan de puzzel ( schema ) toch niet zijn ? ???

Squat--> benen
Deadlift --> Benen + rug
Wrist curl binnenkant onderarm
Rev wrist curl --> buitenkant onderarm
Benchpress--> borts
Dips--> Borst + schouders + triceps

Goed lezen en je ziet dat alles 2x getraind wordt, alleen net uit een iets andere hoek.

Kom op mannen . Zo moeilijk kan de puzzel ( schema ) toch niet zijn ? ???

2x toch niet, ja kijk met bankdrukken worden mn onderarmen ook belast.
doe dan gewoon een fullbody met focus op compounts, dan train je alles effectief zelfs 3 keer.

Allemaal leuk en aardig, maar persoonlijk vind ik iedere spiergroep 1x per week toch het beste te doen. En dan een setje of 16 per spiergroep.

Doe al tijden max-ot en dat bevalt me super. Alles 1 x per week. 4/5 oef voor grote spiergroepen, en 3 voor kleine. 2 werksetjes tot failure en gaan.

Allemaal leuk en aardig, maar persoonlijk vind ik iedere spiergroep 1x per week toch het beste te doen. En dan een setje of 16 per spiergroep.

Een setje of 16 biceps ?
Dus voor elke spiergroep evenveel?
Curl 3-5% van al je spieren
Squat 80% van al je spieren

De rede dat 1 spiergroep specifiek per week wordt gedaan, is omdat je lichaam je spieren weer moet hele (herstel van je spieren) als je kort achter elkaar de zelfde spier traint heeft je lichaam geen tijd op optimaal te herstellen... Alleen bij optimaal herstellen maak je spiermassa aan!

Conclusie, zo vaak trainen als maar kan, zorgt ervoor dat je niet goed hersteld er geen 'Supercompersatie ontstaat' en dus geen massa..

Terug
Naar boven