MuscleMeat

Nieuws allochtoontje komt stoer doen

Bezoekers in dit topic

Je maakt een goed punt, en ik geef je gelijk. Ik vind het ook zonde dat doordat ik continu in een hokje ben geplaatst ik dezelfde hokjesmentaliteit heb overgenomen.
Ik heb maar 1 uitleg hiervoor; actie - reactie
Ik zal nooit als een Nederlander aangekeken worden. Ook al ben ik er één. Maar dat ligt ook vast weer aan mij?
Je denkt zelf ook behoorlijk zwart-wit aangezien je mij niet in het grijze laat (snap je m?)
Dat was de indruk die je gaf, als dat onterecht is dan neem ik dit terug.

Maar deze zaken staan los van mij en ik word er wel over aangesproken.
Ik ben geen nieuwkomer, vluchteling, werkimmigrant. Ik heb er gewoon simpelweg niks mee te maken maar word er wel op afgerekend.
Dus DAAROM, draai ik het om en spreek ik 'jullie Nederlanders' aan. Dat leid tot veel weerstand, en misschien onbewust tot begrip voor mijn situatie.
Ik plaats zeker niet elke allochtoon in dat hokje, juist daarom gaf ik kritiek toen jij dat met Nederlanders/autochtonen deed. Bij deze begrijpen we elkaar nu beter :thumbup:
 
Ik vind Taz maar een grijze muis eigenlijk.
Nou goed? Kan je me in ieder geval niet beschuldigen van racisme, want ik laat je keurig in het grijze.
 
Hoe zou dat komen dat sommige mensen bang zijn geworden? Als je niet uitkijkt heb je zo een mes tussen je ribben.

Dat is typisch Nederlands ja. Bang zijn.

Als ik iedere dag lastiggevallen werd en me niet meer veilig zou voelen op straat dan zou ik gewoon een pistool kopen. Zo los je het probleem namelijk op, ipv op een debielenpartij zoals de PVV te stemmen of op het internet haat zaaien.

Als elke Nederlander een pistool bij zich had, en er iedere keer dat zo'n snotjoch iemand lastig viel meteen door z'n kop geknald werd zou het probleem heel erg snel opgelost zijn.
 
Dat is typisch Nederlands ja. Bang zijn.

Als ik iedere dag lastiggevallen werd en me niet meer veilig zou voelen op straat dan zou ik gewoon een pistool kopen. Zo los je het probleem namelijk op, ipv op een debielenpartij zoals de PVV te stemmen of op het internet haat zaaien.

Als elke Nederlander een pistool bij zich had, en er iedere keer dat zo'n snotjoch iemand lastig viel meteen door z'n kop geknald werd zou het probleem heel erg snel opgelost zijn.


Klopt, maar we hebben niet allemaal een pistool hè, en dus blijven we met dit soort gastjes zitten.
 
Dat is typisch Nederlands ja. Bang zijn.

Als ik iedere dag lastiggevallen werd en me niet meer veilig zou voelen op straat dan zou ik gewoon een pistool kopen. Zo los je het probleem namelijk op, ipv op een debielenpartij zoals de PVV te stemmen of op het internet haat zaaien.

Als elke Nederlander een pistool bij zich had, en er iedere keer dat zo'n snotjoch iemand lastig viel meteen door z'n kop geknald werd zou het probleem heel erg snel opgelost zijn.
Nederlanders zijn gewoon te beschaafd geworden om met barbaren om te kunnen gaan. Ze denken meteen aan de gevolgen van hun daden en zien dan snel in dat jezelf met geweld verdedigen meer nadelen oplevert dan voordelen. Naarmate een beschaving evolueert, gaat ook de softie-factor omhoog. Maar stel nu even dat dat niet zo zou zijn, stel dat Nederlanders ook zo gewelddadig en agressief zouden zijn, dan liep het allemaal nog veel erger uit de klauwen natuurlijk.
 
Nederlanders zijn gewoon te beschaafd geworden om met barbaren om te kunnen gaan. Ze denken meteen aan de gevolgen van hun daden en zien dan snel in dat jezelf met geweld verdedigen meer nadelen oplevert dan voordelen. Naarmate een beschaving evolueert, gaat ook de softie-factor omhoog. Maar stel nu even dat dat niet zo zou zijn, stel dat Nederlanders ook zo gewelddadig en agressief zouden zijn, dan liep het allemaal nog veel erger uit de klauwen natuurlijk.

Als die barbaar mentaliteit bij Nederlanders nog zou prevaleren, had de huidige situatie op de eerste plaats denk ik nooit kunnen ontstaan. Of dat een samenleving is waarin je wilt leven is andere vraag, prioriteiten zouden heel anders zijn. Denk je trouwens dat het een kwestie van evolueren is?
 
Back
Naar boven