AndroidHealthClinic

Als jullie voor het stoplicht staan,

Met de les auto koppeling ingedrukt :P

Klein stukje koppeling, tot het moment dat hij net niet afslaat. Zo kan je in ieder geval snel weer door.

• Topic Starter Topic Starter
Alsk de koppeling op laat komen zonder gas te geven slaat motor of van moeders auto, heeft zeer weinig koppel power.

Ligt eraan hoelang het duurt, als ik weet dat ik weer snel door kan rijden houd ik ´m ingedrukt en zo niet zet ik ´m in z´n vrij. Enige wat ik nooit doe als ik stil sta, is m´n rem ingedrukt houden, ivm warmte verschillen in de remschijven.

Ik zet hem in vrij, druk op de knop 'launch control', geef plankgas en hou tegelijk mijn rem in. Wanneer het groen word laat ik de rem los en dan schiet mijn M5 weg. Vaarwel achterblijvers.
OT: ik zet hem altijd in vrij en hou mijn voet op de rem

Als ik achter een rij van 3-4 auto's sta, zet ik hem meestal in z'n vrij. Sta ik zo goed als vooraan is het de koppeling. Wanneer ik in mijn Mercedes E63 AMG rijd hou ik uiteraard gewoon de rem in zoals men gewend is van een automaat.
@biejest Je vergeet de traction control uit te zetten sufk*t.

Laatst bewerkt:
Ik zet hem in vrij, druk op de knop 'launch control', geef plankgas en hou tegelijk mijn rem in. Wanneer het groen word laat ik de rem los en dan schiet mijn M5 weg. Vaarwel achterblijvers.
HAHAH Humor :roflol: Uit welk jaartal is die eigenlijk?

sinds wanneer slijt je koppeling van het indrukken? ???
Zover ik weet doet 'ie dat alleen wanneer je gas geeft en koppeling laat 'slippen'...
(zoals van die wijven die met half ingetrapte koppeling rijden)

Lol ik heb daar ook nog nooit van gehoord hoor, wat een gelul, je koppeling slijt door het snel loslaten na het schakelen of sowieso door het continu keihard intrappen of ingetrapt over heuvels heen, maar als je gewoon je koppeling ingedrukt houdt bij een stoplicht slijt ie echt niet hoor :roflol:

Start en go system werkt als volgt.
Als de auto stilstaat en je zet 'em in zijn vrij, dan slaat de motor af (brandstofbesparing)
OP het moment dat je de koppeling intrapt, start de motor weer en kan je weer doorrijden.
Op jaarbasis scheelt het een kleine 7% brandstofbesparing en goed voor het milieu;)
Dus je draait verder niet aan een sleuteltje.
Dit werkt alleen als je auto langer dan xx-aantal seconde stilstaat, de auto starten kost ook vrij veel brandstof. (ik dacht dat het bij de meeste auto's iets van 30 seconde moest zijn dat je stilstaat voordat dit beter voor het milieu is, daaronder is het dus zelfs slechter) Zo'n soort systeem klinkt mij ook totaal niet relaxed in de oren. Zometeen is er weer gelul met de electronica en start je auto niet meer.

Lol ik heb daar ook nog nooit van gehoord hoor, wat een gelul, je koppeling slijt door het snel loslaten na het schakelen of sowieso door het continu keihard intrappen of ingetrapt over heuvels heen, maar als je gewoon je koppeling ingedrukt houdt bij een stoplicht slijt ie echt niet hoor :roflol:
Keihard intrappen zorgen voor slijtage? Voor wat voor slijtage dan? Volgens mij maakt het voor de veren geen reet uit en voor de platen zelf is het juist fijner dat ze zo snel mogelijk van elkaar worden gehaald.

Bij daniel1986 weet je in ieder geval dat de koppelingsplaten flink versleten zijn! :roflol:! Alsof die luttele (mili?)secondes die je wint met deze methode in verhouding staan tot de hoeveelheid tijd die je kwijt bent bij de garage om je koppelingsplaten te laten vervangen.
Klein stukje koppeling, tot het moment dat hij net niet afslaat. Zo kan je in ieder geval snel weer door.

Koppeling inhouden is slecht.. t*ring wat is dat nou weer voor bullshit. Daar is een koppeling voor gemaakt! Alsof je hem niet constant gebruikt tijdens het schakelen. Hoe komen jullie bij die praat?

Ik kan niet drukken, ik moet knijpen...
Rara hoe kan dat?

En de prijs gaat naar DwarvenWarrior!

Je wint een Afghaans jongetje!!*
596-AfghanistanBoySmiling593.jpg

*De prijs dient binnen 2 weken opgehaald te worden, anders sturen we de hele familie

Lol! Jij bent zeker een kenner? Vanaf dat je je koppeling indrukt slijt ze, niet zo veel natuurlijk als dat je ze afbeult door te laten slippen ofzo. Maar koppeling ingedrukt -->is in werking dus slijtage, koppeling los -->in rust is geen slijtage...
Vraag dat de volgende keer maar eens in de garage....

Ik zet hem altijd in zijn achteruit, dan gaan de mensen achter me altijd zo raar doen.

wtf? Houden jullie echt allemaal jullie koppeling ingetrapt? De koppeling gaat veel vlugger slijten zo! Je kan hem beter altijd in z'n vrij zetten...

sinds wanneer slijt je koppeling van het indrukken? ???
Zover ik weet doet 'ie dat alleen wanneer je gas geeft en koppeling laat 'slippen'...
(zoals van die wijven die met half ingetrapte koppeling rijden)

bij oudere auto's is het inderdaad slecht om de koppeling ingedrukt te houden ;) Om de koppeling die met de motor mee rond draait te bedienen is een druklager nodig en vroeger was dit een grafietring die op een stalen ring drukte, deze ring wordt warm en slijt bij indrukken. Tegenwoordig zijn de druklagers gemaakt met kogels of iets dergelijks en slijten ze veel minder.

is dat niet slecht voor je auto om steeds die koppeling ingedrukt te houden?

vandaar je vraag je ? hehehe
ja schijnt van wel maar zijn maar wenig mensen die um continue in vrij gaan zetten. als het heel lang duurt zet ik ook in vrij

Terug
Naar boven