AndroidHealthClinic

Als jullie voor het stoplicht staan,

Maar loopt hij dan vooruit als hij normaal vooruit loopt of juist als hij met zijn kont naar voren loopt?

in zijn achteruit

bij oudere auto's is het inderdaad slecht om de koppeling ingedrukt te houden ;) Om de koppeling die met de motor mee rond draait te bedienen is een druklager nodig en vroeger was dit een grafietring die op een stalen ring drukte, deze ring wordt warm en slijt bij indrukken. Tegenwoordig zijn de druklagers gemaakt met kogels of iets dergelijks en slijten ze veel minder.

wilde het idd net gaan tikken. Maar ook bij nieuwe auto's (kogellager) is het echt niet goed. Meestal overleeft het lager de koppeling wel. Bij het vervangen van de koppeling vervangen ze in de garage 99% van de keren ook de drukgroep en heb je weer een nieuw lager. Ken genoeg gevallen die al voor de 150.000km de druk groep eruit hadden liggen maar waar de koppeling nog goed van was.

Koppeling inhouden is slecht.. t*ring wat is dat nou weer voor bullshit. Daar is een koppeling voor gemaakt! Alsof je hem niet constant gebruikt tijdens het schakelen. Hoe komen jullie bij die praat?

Slijtage....

Slecht voor jou portemonnee, voor de rest boeit het niemand.

bij oudere auto's is het inderdaad slecht om de koppeling ingedrukt te houden ;) Om de koppeling die met de motor mee rond draait te bedienen is een druklager nodig en vroeger was dit een grafietring die op een stalen ring drukte, deze ring wordt warm en slijt bij indrukken. Tegenwoordig zijn de druklagers gemaakt met kogels of iets dergelijks en slijten ze veel minder.

Wat versta jij onder een oude auto dan?

Altijd in zijn vrij tenzij ik als eerste voor het stoplicht sta, dan gooi ik hem op de koppeling. Vind het namelijk zelf ook schijtirritant als iemand bij het op groen gaan een eeuw erover doet om te gaan rijden.

raar maar waar, had ik het laatst ook over...

Maar we kwamen tot het resultaat dat je best, zolang het verkeer dat van links/rechts komt nog over aan het steken is etc, gw in vrij staat (zou ook beter zijn voor auto/koppeling)... Als je ziet dat ze oranje/rood krijgen en dus stoppen, houd je gw koppeling in en ga je naar 1

• Topic Starter Topic Starter
naar 1? waarom niet gelijk naar twee?

ik trek altijd op in z'n twee.

Altijd in zijn vrij tenzij ik als eerste voor het stoplicht sta, dan gooi ik hem op de koppeling. Vind het namelijk zelf ook schijtirritant als iemand bij het op groen gaan een eeuw erover doet om te gaan rijden.

Indd, of die mensen die met 10 km/u door de bocht gaan, super irritant.

altijd in zn vrij. In het begin wel altijd koppeling ingedrukt, maar toen ontdekte ik dat het dus ook zo kon:P

Ligt eraan of ik die avond benen heb getraind.

Als ik voor een stoplicht sta zoek ik een gaatje en rij ertussendoor, beats stilstaan en mn voet op de koppeling duwen of voet eraf laten en weer in versnelling zetten, een auto dient om te rijden en niet om stiltestaan

Het varieerd, maar ik zit wel echt altijd in mijn neus te peuteren voor het stoplicht.

als ik 1e of 2e sta koppeling en anders gewoon in de vrij :P

Als ik voor in de rij sta, dan houd ik me koppeling ingedrukt. Staat er een rijtje voor mij dan is het wel eens in zijn vrij. (eer dat de rij aangereden is sta ik alweer klaar om te vertrekken)

Zelfde met mijn 2'de auto (automaat) als ik lang moet wachten of er staat een rij, dan zet ik hem in neutraal, anders gewoon de rem in.

Als ik voor in de rij sta, dan houd ik me koppeling ingedrukt. Staat er een rijtje voor mij dan is het wel eens in zijn vrij. (eer dat de rij aangereden is sta ik alweer klaar om te vertrekken)

Zelfde met mijn 2'de auto (automaat) als ik lang moet wachten of er staat een rij, dan zet ik hem in neutraal, anders gewoon de rem in.

verkapte kijk-mij-twee-autos-hebben

---------- Toegevoegd om 13:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:59 ----------

Is dit systeem niet erg slecht voor de motor? Zeker voor turbomotoren lijkt me een dergelijk systeem funest?

zker niet goed voor een oa een turbo. En de besparing van 7% ga je echt niet halen. Heb zelfs een collega (golf 6) die met die stand aan minder zuinig rijd dan zonder die stand......korte stukjes....motor word niet warm......spuit meer brandstof in. Dit is gewoon 1 grote vaal om op een lage uitstoot uit te komen om vervolgens in een lage bijtellings klasse te eindigen. Tis gewoon slim inspelen op de regeltjes.

Terug
Naar boven