MuscleMeat

Als jullie voor het stoplicht staan,

Auto in zn vrij en koppeling altijd los. Zoals eerder gezegd, het is niet goed voor de koppeling om deze altijd in te drukken.
Niet zozeer alleen vanwege het slippen maar ook omdat hij over verhit kan raken.
Vaak zie je dat in file's wanneer mensen continue met hun koppeling er op rijden.

Auto in zn vrij en koppeling altijd los. Zoals eerder gezegd, het is niet goed voor de koppeling om deze altijd in te drukken.
Niet zozeer alleen vanwege het slippen maar ook omdat hij over verhit kan raken.
Vaak zie je dat in file's wanneer mensen continue met hun koppeling er op rijden.

Als je je koppeling helemaal induwt is er toch geen probleem?

Bij mijn weten geraakt de koppeling oververhit omdat je ze maar "half" induwt, waardoor de twee platen of schijven in je auto dan tegen elkaar schuren.

Duw je je koppeling helemaal in, zijn de platen los van elkaar en zie ik het probleem niet.

OT: Ik hou meestal mijn koppeling ingeduwd, tenzij ik inderdaad weet dat het licht lang op rood gaat blijven staan. Of ik nu eerst sta of niet, maakt niet uit, ben geen "Johnie" zoals blijkbaar velen op dit forum :D

Altijd in z'n vrij.

Terug
Naar boven