AndroidHealthClinic

Als reactor 4 in Fukushima instort, wordt leven op aarde weggeveegd"

Japan Diplomat: Ground underneath Fukushima Unit 4 is sinking — More than 30 inches in some areas — Now in danger of collapse

[Link niet meer beschikbaar]

.

Japan Diplomat: Ground underneath Fukushima Unit 4 is sinking — More than 30 inches in some areas — Now in danger of collapse

[Link niet meer beschikbaar]

.

Had ik ook al gelezen , hierbij voorspel ik een dramatische verslechtering van de situatie aldaar wanneer de Maya kalender eindigt 11u21 Cet op 21 december 2012.

Gaat nog wel fout ja..

Had ik ook al gelezen , hierbij voorspel ik een dramatische verslechtering van de situatie aldaar wanneer de Maya kalender eindigt 11u21 Cet op 21 december 2012.

Keep up with the news!
Was een foutje in de berekening.. 2208 is het tegenwoordig.

Joh hou toch op met je onzinnige hippieverhalen. Het enige wat je doet is paniekzaaien en lulverhalen over asbestkanker verkondigen. Straling is niet zo erg als dat men momenteel denkt. Het is doorgeslagen. Net als met dat asbestspook wat regelmatig in het nieuws opduikt.

Waarom denk ik dat?

Vanaf de late jaren 40 hebben ze met de koude oorlog een paar duizend (officieel dan, waarschijnlijk nog meer) atoombommen getest. Die fallout gaat zo'n beetje de halve wereld rond: het komt via neerslag in de grond terecht en is uiteindelijk bij iedereen op hun bord en in hun sigaretten beland. Die deeltjes vergaan niet en worden alleen maar verdund. Overal is straling, het is alleen de dosering die maakt of het gevaarlijk is of niet. Ik heb ook een radiumwekker uit de jaren 30, daarin zit relatief veel radium in verwerkt. Die radiumwekker zit een centimetertje of 20 van mijn hoofd af, elke nacht. Ben eraan gehecht en hoewel het ding in staat van ontbinding is, kan ik niet slapen zonder het getik. Is niet gevaarlijk, je moet namelijk de radiumverf niet als cocaïne gaan opsnuiven. Die Marie Curie heeft zoveel met straling gewerkt dat d'r vingertoppen vaak verbrand waren. Ze werd 66, is weliswaar ziek geworden door de straling (leukemie) maar zeker voor die tijd was dat behoorlijk oud. Ver boven de gemiddelde levensverwachting toen. Net zoals met asbest zijn het (afgezien van diegenen die er gevoelig voor zijn) de mensen die er jarenlang mee gewerkt hebben... degenen die een een hoog risico hebben.
http://en.wikipedia.org/wiki/Undark
Leven is risico, ik probeer de risico's die er echt toe doen te vermijden zoals roken en bovenmatig drankgebruik. Thats it.

of het nu wel of niet zo is, hoe dan ook moeten we van die zooi af.

en is verder ook geen probleem we moeten het alleen willen.
helaas willen we ons "luxe" en "luie" leven niet inleveren.

Als dit waar is heb ik mijn leven verdoet op school

Waar zijn al die centen gebleven van giro555?

Hij blijft doorgaan he...

Ik zal het je nog sterker vertellen: We gaan er allemaal aan. Weet je waaraan?

Aan het leven.

Leef nou maar vandaag en staar je niet blind op later. Azrael's embrace is always near.

Joh hou toch op met je onzinnige hippieverhalen. Het enige wat je doet is paniekzaaien en lulverhalen over asbestkanker verkondigen. Straling is niet zo erg als dat men momenteel denkt. Het is doorgeslagen. Net als met dat asbestspook wat regelmatig in het nieuws opduikt.

Waarom denk ik dat?
Zeg dat tegen de kinderen van Chernobyl, Hiroshima en Nagasaki.

Vanaf de late jaren 40 hebben ze met de koude oorlog een paar duizend (officieel dan, waarschijnlijk nog meer) atoombommen getest. Die fallout gaat zo'n beetje de halve wereld rond: het komt via neerslag in de grond terecht en is uiteindelijk bij iedereen op hun bord en in hun sigaretten beland. Die deeltjes vergaan niet en worden alleen maar verdund. Overal is straling, het is alleen de dosering die maakt of het gevaarlijk is of niet.

Is niet te vergelijken. In unit 4 van Fukishima gaat de dreiging om de spent fuel pool van de reactor. Voor de reactie is brandstof nodig. Deze komt in de vorm van fuel rods. Fuel rods zijn staven met daarin uranium-253(of plutonium-238). Die fuel rods zitten in bundels(fuel rod assemblies). Die bundels worden in de reactor gebruikt. Tijdens de reactie genereren ze hitten, water gaat stomen, turbine wordt aangedreven, etc.
Na verloop van tijd is nieuwe brandstof nodig, dus worden de fuel rods vervangen. De gebruikte fuel rods gaan naar de spent fuel pool waar ze ongeveer 10 jaar blijven alvorens ze worden afgevoerd naar opslagplekken waar ze nog tienduizenden jaren radioactief blijven. In die pool blijven ze om gekoeld te worden door het water.

In die spent fuel pool zit het equivalent van 7 tot 10 reactors aan brandstof. Fuel rods blijven ongeveer 1 tot 1,5 jaar in de reactor en 10 jaar in de pool, dus zitten er 7 tot 10x zoveel staven in de pool als in de reactor.

Als dat gebouw in elkaar stort en al die staven worden blootgesteld aan zuurstof, heb je 1 fokking huge probleem. Er zitten:
there are 1,535 fuel assemblies in the Unit 4 pool, each containing some 50 to 70-odd nuclear fuel rods. JRT incorrectly said earlier that there were 1,535 fuel rods.
Als die allemaal aan zuurstof worden blootgesteld zal het gaan smelten. De zirkonium omhulsels zullen gaan branden(zirkonium + lucht -> zirkoniumoxide en waterstofgas) en alle radioactieve stofdeeltjes zullen de atmosfeer in worden geblazen, omdat dit niet in een reactorvat zit. Doordat het niet in een vat zit, kan er geen reddingsoperatie gestart worden omdat het gebied rondom het gebouw veel te radioactief is. Het zal dus niet geblust kunnen worden. Bij die reactor ramp was het tenminste nog een beetje contained. Nu zal dat niet het geval zijn. Het zal niet mogelijk zijn om de brand te stoppen en te blussen. Temperaturen lopen op tot in de duizenden graden. Hier water op gooien zal voor explosies zorgen met NOG meer radioactief stof dat de lucht in wordt gepompt. Straling zal zo hoog oplopen dat je binnen een paar seconden een dodelijke dosis straling op zal lopen.

Een steeds groter gebied rondom de reactor zal moeten worden geëvacueerd. De andere reactoren(unit 1,2,3) zullen dan ook niet meer gecontroleerd kunnen worden... Tokio ligt op 230km van de Fukushima. Als de wind ongunstig staat zal die radioactieve wolk binnen een paar dagen over de hele stad getrokken zijn. Tokio zal massaal geëvacueerd worden. Japan is dan verleden tijd en de wereldeconomie kan zo'n klap niet verwerken, laat staan nu.

Die atoomproeven zijn totaal niet te vergelijken met een ramp als dit.
Mensen onderschatten het potentiële gevaar van deze ramp. Hopelijk zal het niet gebeuren.

Het is een worst case scenario, die ondanks de kleine kans wel mogelijk is helaas.

Ik heb ook een radiumwekker uit de jaren 30, daarin zit relatief veel radium in verwerkt. Die radiumwekker zit een centimetertje of 20 van mijn hoofd af, elke nacht. Ben eraan gehecht en hoewel het ding in staat van ontbinding is, kan ik niet slapen zonder het getik. Is niet gevaarlijk, je moet namelijk de radiumverf niet als cocaïne gaan opsnuiven.
Ehm...
Radium vervalt in het gas Radon. Radon is een zeer radioactief gas. Dus zoals jij zegt dat je de radiumverf niet als coke op moet snuiven, doe je dat helaas wel. De radium vervalt, wordt gas en elke nacht tijdens je slaap adem je rustig kleine hoeveelheden van dit uiterst radioactief gas in.

Radon is een edelgas en gaat dus met vrijwel geen enkel ander materiaal een chemische verbinding aan. Echter, radon is radioactief; het valt uiteen in andere (radioactieve) stoffen. Die stoffen hechten zich aan rondzwevende stofdeeltjes, die weer worden ingeademd. Als deze stofdeeltjes zich op longweefsel vastzetten, kan dit weefsel door de afgegeven straling worden beschadigd. Op deze manier kan op den duur longkanker ontstaan. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie is radongas in veel landen na tabak de belangrijkste veroorzaker van kanker.[2]
Volgens de Gezondheidsraad leidt blootstelling aan radon binnenshuis in Nederland rond het jaar 2003 tot naar schatting 100 tot 1200 extra gevallen van longkanker.[bron?] Als waarschijnlijkste schatting geeft de Gezondheidsraad 800 extra gevallen van longkanker. Hoe groot de kans op longkanker is, hangt af van de tijd die iemand aan radon wordt blootgesteld en de concentratie waaraan iemand is blootgesteld
En
Bij kamertemperatuur is radon een kleurloos, geurloos, radioactief gas. De meest voorkomende vormen van radon ontstaan door alpha straling. Dit is meestal geen gevaarlijke radioactieve dreiging, omdat de alpha deeltjes die worden geproduceerd tijdens het proces makkelijk afgebroken kunnen worden. Echter, omdat radon een gas is wordt het makkelijk ingeademd en wordt levend weefsel direct blootgesteld aan de straling. Hoewel het een relatief kort halfwaardetijd heeft, kan het ontbinden tot vaste, radioactieve elementen met een langer halfwaardetijd die absorberen aan aerosolen en vervolgens ingeademd worden. Daarom maakt men zich zorgen om de hoeveelheid radon die aanwezig is in huizen.

Laatst bewerkt:
ik weet nog dat de zo veel gebruikte gips platen ook deze radon straling afgeven!
is nog een heel onderzoek geweest en waarschuwing van artsen van het AZM die daar over waarschuwde.
onderwerp toen op tv geweest bij RTL.
geen idee of dat nu is verwijderd of nog steeds het geval is?

Ehm...
Radium vervalt in het gas Radon. Radon is een zeer radioactief gas. Dus zoals jij zegt dat je de radiumverf niet als coke op moet snuiven, doe je dat helaas wel. De radium vervalt, wordt gas en elke nacht tijdens je slaap adem je rustig kleine hoeveelheden van dit uiterst radioactief gas in.
:o
Ja en?

Ik zou je wekker vervangen man. Onnodig om zulk risico te lopen.

Ik zou je wekker vervangen man. Onnodig om zulk risico te lopen.

http://www.mmk.be/vrij.cfm?Id=381

"Radon is een radioactief gas dat van nature voorkomt in de bodem. Sommige bouwmaterialen kunnen ook radon bevatten. Dit is omdat heel wat bouwmaterialen bestaan uit grondstoffen die uit de bodem gewonnen worden. Bouwmaterialen die radon bevatten zijn : beton, gips, cement, baksteen, … "

Ik zou in een kartonnendoos gaan wonen onder een brug als ik jou was, onnodig om zulk risico te lopen!! :rolleyes:

Terug
Naar boven