- Waardering
- 42
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Japan Diplomat: Ground underneath Fukushima Unit 4 is sinking — More than 30 inches in some areas — Now in danger of collapse
[Link niet meer beschikbaar]
.
Had ik ook al gelezen , hierbij voorspel ik een dramatische verslechtering van de situatie aldaar wanneer de Maya kalender eindigt 11u21 Cet op 21 december 2012.
Joh hou toch op met je onzinnige hippieverhalen. Het enige wat je doet is paniekzaaien en lulverhalen over asbestkanker verkondigen. Straling is niet zo erg als dat men momenteel denkt. Het is doorgeslagen. Net als met dat asbestspook wat regelmatig in het nieuws opduikt.Had ik ook al gelezen , hierbij voorspel ik een dramatische verslechtering van de situatie aldaar wanneer de Maya kalender eindigt 11u21 Cet op 21 december 2012.
We hadden hetzelfde met die millenniumbug in 2000, toen ik uit vrees grote hoeveelheden sigaretten inkocht. Keek toen heel veel naar de sombere millennium tv series met "Frank Black".Als dit waar is heb ik mijn leven verdoet op school
Asbest duurt jaren voordat het zich manifesteert als ziekte.
Dit verhaal is hetzelfde als een tweedehands Peugeot kopen en dan kom je er twee weken later achter dat je een SOA hebt. En dan de Peugeot de schuld geven...
Zeg dat tegen de kinderen van Chernobyl, Hiroshima en Nagasaki.Joh hou toch op met je onzinnige hippieverhalen. Het enige wat je doet is paniekzaaien en lulverhalen over asbestkanker verkondigen. Straling is niet zo erg als dat men momenteel denkt. Het is doorgeslagen. Net als met dat asbestspook wat regelmatig in het nieuws opduikt.
Waarom denk ik dat?
Vanaf de late jaren 40 hebben ze met de koude oorlog een paar duizend (officieel dan, waarschijnlijk nog meer) atoombommen getest. Die fallout gaat zo'n beetje de halve wereld rond: het komt via neerslag in de grond terecht en is uiteindelijk bij iedereen op hun bord en in hun sigaretten beland. Die deeltjes vergaan niet en worden alleen maar verdund. Overal is straling, het is alleen de dosering die maakt of het gevaarlijk is of niet.
Als die allemaal aan zuurstof worden blootgesteld zal het gaan smelten. De zirkonium omhulsels zullen gaan branden(zirkonium + lucht -> zirkoniumoxide en waterstofgas) en alle radioactieve stofdeeltjes zullen de atmosfeer in worden geblazen, omdat dit niet in een reactorvat zit. Doordat het niet in een vat zit, kan er geen reddingsoperatie gestart worden omdat het gebied rondom het gebouw veel te radioactief is. Het zal dus niet geblust kunnen worden. Bij die reactor ramp was het tenminste nog een beetje contained. Nu zal dat niet het geval zijn. Het zal niet mogelijk zijn om de brand te stoppen en te blussen. Temperaturen lopen op tot in de duizenden graden. Hier water op gooien zal voor explosies zorgen met NOG meer radioactief stof dat de lucht in wordt gepompt. Straling zal zo hoog oplopen dat je binnen een paar seconden een dodelijke dosis straling op zal lopen.there are 1,535 fuel assemblies in the Unit 4 pool, each containing some 50 to 70-odd nuclear fuel rods. JRT incorrectly said earlier that there were 1,535 fuel rods.
Ehm...Ik heb ook een radiumwekker uit de jaren 30, daarin zit relatief veel radium in verwerkt. Die radiumwekker zit een centimetertje of 20 van mijn hoofd af, elke nacht. Ben eraan gehecht en hoewel het ding in staat van ontbinding is, kan ik niet slapen zonder het getik. Is niet gevaarlijk, je moet namelijk de radiumverf niet als cocaïne gaan opsnuiven.
EnRadon is een edelgas en gaat dus met vrijwel geen enkel ander materiaal een chemische verbinding aan. Echter, radon is radioactief; het valt uiteen in andere (radioactieve) stoffen. Die stoffen hechten zich aan rondzwevende stofdeeltjes, die weer worden ingeademd. Als deze stofdeeltjes zich op longweefsel vastzetten, kan dit weefsel door de afgegeven straling worden beschadigd. Op deze manier kan op den duur longkanker ontstaan. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie is radongas in veel landen na tabak de belangrijkste veroorzaker van kanker.[2]
Volgens de Gezondheidsraad leidt blootstelling aan radon binnenshuis in Nederland rond het jaar 2003 tot naar schatting 100 tot 1200 extra gevallen van longkanker.[bron?] Als waarschijnlijkste schatting geeft de Gezondheidsraad 800 extra gevallen van longkanker. Hoe groot de kans op longkanker is, hangt af van de tijd die iemand aan radon wordt blootgesteld en de concentratie waaraan iemand is blootgesteld
Bij kamertemperatuur is radon een kleurloos, geurloos, radioactief gas. De meest voorkomende vormen van radon ontstaan door alpha straling. Dit is meestal geen gevaarlijke radioactieve dreiging, omdat de alpha deeltjes die worden geproduceerd tijdens het proces makkelijk afgebroken kunnen worden. Echter, omdat radon een gas is wordt het makkelijk ingeademd en wordt levend weefsel direct blootgesteld aan de straling. Hoewel het een relatief kort halfwaardetijd heeft, kan het ontbinden tot vaste, radioactieve elementen met een langer halfwaardetijd die absorberen aan aerosolen en vervolgens ingeademd worden. Daarom maakt men zich zorgen om de hoeveelheid radon die aanwezig is in huizen.
Ehm...
Radium vervalt in het gas Radon. Radon is een zeer radioactief gas. Dus zoals jij zegt dat je de radiumverf niet als coke op moet snuiven, doe je dat helaas wel. De radium vervalt, wordt gas en elke nacht tijdens je slaap adem je rustig kleine hoeveelheden van dit uiterst radioactief gas in.

Apfelstrudel heeft je verslagen, beter stop je met typen in dit topic
Ik zou je wekker vervangen man. Onnodig om zulk risico te lopen.